0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماه غمگین، ماه سرخ
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ

نویسنده:
رضا جولایی
درباره ماه غمگین، ماه سرخ

کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ نوشته رضا جولایی است که با صدای دلنشین اشکان عقیلی‌پور برای شما عزیزان تهیه شده است. این کتاب که ترکیبی از تاریخ و خیال است، پنج روز پایانی زندگی و فعالیت‌های سید محمدرضا کردستانی مشهور به میرزاده عشقی، روشنفکر و شاعر آزادی‌خواه که به خاطر زندگی جنجالی و شعرهای آزادی خواهانه‌اش شناخته می‌‎شود، را به تصویر می‌کشد. داستان این کتاب از نقطه‌ای آغاز می‌شود که میرزاده عشقی، با یک حالت مضطرب و نگران از خواب بیدار می‌شود. او احساس می‌کند که نیاز به یک سفر دور دارد تا از این حالت ناراحتی فرار کند. در طول داستان، شخصیت‌های واقعی مانند ملک‌الشعرای بهار، سید حسن مدرس، احمد قوام و قمرالملوک وزیری نیز وارد داستان می‌شوند و حتی رضا جولایی به منظور بهتر نقاشی کردن و تعریف از روایت، شخصیت‌ها و اتفاقات خیالی را با وقایع واقعی ترکیب می‌کند.

کتاب ماه غمگین، ماه سرخ در پایان با ترور تراژیکی میرزاده عشقی به اتمام می‌رسد. حادثه‌ای که موجب مرگ یکی از نخبگان و فعالان آزادی‌خواه و دوستدار وطن می‌شود و همچنین یارانش، از جمله ملک‌الشعرای بهار، را تنها و دلخور می‌گذارد.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقمند هستید به دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو سر بزنید.

درباره رضا جولایی

رضا جولایی، رزونامه‌نگار و داستان‌نویس معاصر ایرانی در دوران مشروطیت و مدیر نشریه قرن بیستم بود. او در سال 1329، در شهر تهران، به دنیا آمد. جولایی از سال 1362 به نویسندگی پرداخت و اغلب آثارش به شکل داستان‌های کوتاه به نمایش درآمد. در همه این داستان‌ها، یک عنصر مشترک به نام تاریخ معاصر ایران قابل تشخیص است. آثار او به عنوان نماینده‌ای از ادبیات معاصر ایران، در اکثر موارد دارای عمق تاریخی و مضامین اجتماعی هستند. او با استفاده از داستان‌های کوتاه، تصاویر زندگی روزمره و انسان‌های آن دوران را به تصویر می‌کشد و به خواننده‌ها فرصت می‌دهد تا با چالش‌ها و مسائل آن زمان آشنا شوند.

رضا جولایی در 13 تیرماه سال 1303 در دوره نخست‌وزیری رضاشاه پهلوی به دستور رئیس اداره تامینات نظمیه (شهربانی) وقت در سن 29 سالگی، در خانه‌اش جنب دروازه دولت، سه راه سپهسالار، کوچه قطب‌الدوله ترور شد.

کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از رضا جولایی عبارتند از:

ü    کتاب صوتی ریگ جن: این کتاب یک مجموعه داستان است که مئل بسیاری از دیگر آثار جولایی رنگ و بوی تاریخی دارد و سال‌های حکومت پهلوی برمی‌گردد.

ü    کتاب پاییز ۳۲: این اثر رضا جولایی مربوط به دوره‌ پس جنگ جهانی دوم تا کودتای ۲۸ مرداد است. در این کتاب، نویسنده داستان افرادی را شرح می‌دهد که نامشخص و زخم‌خورده هستند.

ü    کتاب جاودانگان: این کتاب آخرین اثر رضا جولایی است. این کتاب که یک داستان تخیلی است، ماجرای بازرسی را بازگو می‌کند که از طرف دولت مامور رسیدگی به شکایات مردم یک روستا شده است اما بازرس وقتی به روستا می‌رسد آن جا را خالی از سکنه می‌بیند و به دنبال کشف این ماجرا به راز آن پی می‌برد. 

جهت مشاهده سایر آثار رضا جولایی کلیک کنید.

چرا باید کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ را بشنویم

اگر شما هم از علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و دنبال‌کنندگان آثار نویسندگان معاصر ایرانی، هستید شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این کتاب صوتی، شما به یک دوره زمانی منحصربه‌فرد خواهید رفت، دوره‌ای که تاثیرگذاری‌های عمیقی بر روی مسیر تاریخ ایران داشته است. از طریق داستان و شخصیت‌های زنده‌یاد این رمان، همچنین با فرهنگ و هنر آن دوران به‌طور شگفت‌انگیزی آشنا می‌شوید. شنیدن این کتاب، شما را به یک سفر عمیق و پرماجرا به گذشته می‌برد، به دورانی از تلاطم‌ها و تغییرات، جایی که اندیشه‌ها و ایده‌آل‌ها به شکل ویژه‌ای درخشیدند.

 در بخشی از کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ می‌شنویم

نفس به سختی می‌کشد، با خود تکرار می‌کند: "من هنوز زنده‌ام، هنوز خیلی دیر نشده..."

یک جمله به یادش می‌آید: "مرگ به زمان ارزش می‌دهد، پس زمان را جدی بگیر. آن خوابِ تو یک اخطار بود، یک الهام بود. باید بلند شوی، تا هنوز دیر نشده، تا جل و پلاست را جمع کنی. از این شهرِ خشک و داغ دور شو، به تپه‌های سبز و زیبای وطنت برگرد."

دیوانه‌ای؟ چه می‌خواستی بشود؟ آیا واقعاً به دنبال شهرت و ثروت بی‌پایان بودی؟ آیا قصد داشتی سرنوشت سربازان را تغییر دهی؟ حتی اگر جان خود را فدای این مبارزه کنی، بعد چه؟ زمان به آسانی تغییر نمی‌کند، مانند آبی که از چشمه به سمت دره جاری است.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی ماه غمگین، ماه سرخ

اگر شما هم از علاقمندان به خواندن کتاب‌های داستان و رمان هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

ü    کتاب صوتی آخرین روز یک محکوم به اعدام نویسنده ویکتور هوگو

ü    کتاب کرم ابریشم نویسنده رابرت گالبریت

ü    گربه علف است و ماهی درخت نویسنده مسعود شامحمدی



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
579.۴۱ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۰۱:۵۸
نویسندهرضا جولایی
راوی اشکان عقیلی پور
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۷۹.۴۱ مگابایت
۰۷:۰۱:۵۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 40 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
7 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بشنوید و برای ساعاتی زندگی در آن اوضاع و احوال را تجربه کنید. دست نویسنده و گوینده درد نکند که چنین مجموعه ای را فراهم کردند. عالی بود

3

نویسنده های ما برای داستان سرایی های بی طرفانه در موردِ حکومتهای منقرض گویا خیلی دست و بالشون بازه!! ۳ امتیاز برای صدا و خوانش داستان....

3

داستان های تاریخی رو کمتر میخونم ولی آقای جولایی قلم خوبی داره و خواننده رو دنبال خودش میکشونه. اطلاعات خوبی هم از تهران قدیم داره.

5

داستان بسیار خوب روان و گیرا در دل واقعه‌ای تاریخی تاریخ نیست همه اتفاقات واقعی نیست اما غیرواقعی هم نیست

5

داستانی بی نهایت زیبا با قلمی ماندگار و روایتی دلنشین ....یک مجموعه کامل و بی نقص

5

بسیار زیبا انگار که داشتم در آن دوران زندگی میکردم و جذابیت بیشتر داستان با صدای دلنشین اقای عقیلی پور بود

5

داستان وموسیقی زیبا وروایت با ضربان قلب انسان بازی میکند دردناک وحرفه ای ، از نویسنده وراوی متشکرم

5

کتاب بسیار خوبی با صدای دلنشین اشکان عقیلی پور، خواندن و البته شنیدن کتاب را توصیه می کنم.

5

خیلی خوب فضای دوران گذشته رو بیان کرده و خیلی دلچسب و البته غمگین،گوینده هم عااالی

2

بدترین کتابی که گوش دادم فقط راوی خوب بود تمام بخش ها هم نصفه است

نمایش 11 نقد دیگر
4.4
(40)
63,000
٪50
31,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ماه غمگین، ماه سرخ
ماه غمگین، ماه سرخ
رضا جولایی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماه غمگین، ماه سرخ
٪50
ماه غمگین، ماه سرخ
رضا جولایی
رادیو گوشه
4.4
(40)
63,000
٪50
31,500
تومان