0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شاهزاده و گدا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شاهزاده و گدا

نویسنده:
مارک تواین
درباره شاهزاده و گدا

«در ربع دوم قرن شانزدهم میلادی، در یکی از روزهای پاییزی، در خانواده‌ی فقیری به نام کانتی در لندن پسری پا به جهان گذاشت که خانواده‌اش نمی‌خواستند به دنیا بیاید؛ اما در همان روز در خانواده‌ی پادشاه انگلستان هنری هشتم، پسری که به دنیا آمد که نه‌تنها خانواده‌اش بلکه همه‌ی مردم انگلستان منتظر به دنیا آمدنش بودند. به همین دلیل همه خدا را شکر کردند و چند شبانه‌روز جشن گرفتند و پایکوبی کردند.» این جملاتی است که شاهزاده و گدا یکی از مشهورترین رمان‌های ادبیات کلاسیک با آن آغازشده است. کتابی جذاب و دوست‌داشتنی از مارک تواین نویسنده‌ی آمریکایی که توانسته است هدیه‌ای ماندگار به علاقه‌مندان به ادبیات بدهد.

‌درباره‌ی کتاب شاهزاده و گدا اثر مارک تواین

شاهزاده و گدا با عنوان اصلی «the prince and the pauper» اولین بار سال 1981 در کانادا منتشر شد و یک سال بعد در آمریکا چاپ شد. این کتاب اولین رمان تاریخی‌ای مارک تواین است که در قرن شانزدهم روایت می‌شود. شاهزاده و گدا داستان تئودور، پسر هنری هشتم، شاهزاده‌ی ولز و تام کانتی پسری از خانواده‌ای بسیار فقیر است که به دلیل شباهت ظاهری بسیار زیاد زندگی‌شان به هم گره می‌خورد.

داستان شاهزاده و گدا تقابل اضداد است. مارک تواین با این داستان روایتی از اختلاف طبقاتی شدید در انگلستان را ارائه می‌دهد و توانسته است انگلستان قرن شانزدهم را بهتر از هر کتاب تاریخی‌ای روایت کند. داستان شاهزاده و گدا در سراسر جهان با استقبال زیادی مواجه شده است و هنوز هم سالانه چندین هزار جلد از این کتاب در سراسر جهان فروخته می‌شود. همچنین شاهزاده و گدا توجه‌های زیادی را در سینما و تئاتر به خود جلب کرده است و تاکنون اقتباس‌های زیادی از این کتاب منتشرشده است. مشهورترین اثر سینمایی‌ای که بر اساس این کتاب ساخته‌شده است فیلمی به همین نام ساخته‌ی سال 1977 است که ریچارد فلایشر (Richard fleicher) کارگردانی آن را بر عهده داشته است. دوبله‌ی فارسی این فیلم نیز موجود است.

خلاصه داستان شاهزاده و گدا

‌تام کوچک‌ترین پسر خانواده‌ی کانتی است که دریکی از فقیرترین خیابان‌های لندن زندگی می‌کنند. او زندگی‌ بسیار سختی دارد و روزهایش را به گدایی می‌گذراند. تام اندکی خواندن و نوشتن بلد است که آن را از کشیش محلی یاد گرفته است. تام کانتی اما این شکل زندگی را دوست ندارد و به دنبال این است که زندگی‌اش را تغییر دهد. روزی او اطراف کاخ سلطنتی وقت می‌گذراند که با پسری برخورد کرد که شباهت ظاهری بسیار زیادی به تام داشت، این پسر شاهزاده تئودور پرنس ولز بود. گارد سلطنتی تصمیم می‌گیرد تام را دستگیر کند اما شاهزاده اجازه نمی‌دهد و او را با خود به کاخ می‌برد. در کاخ سلطنتی شاهزاده و تام کم‌کم با یکدیگر و شکل زندگی هم آشنا می‌شوند و هر دو بسیار از شرایط زندگی دیگری حیرت می‌کند. دو پسر تصمیم عجیبی می‌گیرند، آن‌ها جایشان را عوض می‌کنند و شاهزاده به زندگی میان مردم عادی انگلستان و فقرا می‌رود. در ادامه اتفاقات عجیبی برای هردوی آن‌ها رقم می‌خورد.

‌درباره‌ی مارک تواین نویسنده‌ی کتاب شاهزاده و گدا

ساموئل لانگهورن کلمانس Samuel Langhorne Clemens که او را با نام مستعار مارک تواین (mark twain) می‌شناسیم نویسنده‌ی مشهور آمریکایی سال 1835 به دنیا آمد. خانواده‌ی او ساکن روستای کوچک و فقیری در ایالت میسوری بودند. وقتی ساموئل 12 ساله بود پدرش را از دست داد و مجبور شد از همان سن مشغول به کار شود. او در چاپخانه‌های مختلف کار می‌کرد و بعدها در روزنامه‌ی برادرش حروف‌چین شد. سپس به نیویورک رفت و در چاپخانه‌های این شهر مشغول به کار شد.

چند سال بعد او به کشتیرانی مشغول شد و مدتی هم به جست‌وجوی معادن طلا در نوادا مشغول بود. عدم موفقیت در این کار باعث شد به نوشتن و سفر کردن روی آورد و پس از مدتی به شهرت زیادی رسید. از میان آثار مشهور این نویسنده می‌توان به «تام سایر»، «بیگانه‌ای در دهکده»، «پیک‌نیک پرماجرا»، «غریبه‌ای در قصر» و «هاکلبری فین huckleberry finn» اشاره کرد که همگی در ایران ترجمه و منتشرشده‌اند.

مارک تواین در هفتادوپنج‌سالگی در آمریکا درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب شاهزاده و گدا به فارسی

شاهزاده و گدا از آن دست آثار ادبی‌ای است که در طول سال‌ها بارها و بارها به فارسی برگردانده شده است. اولین بار محمد قاضی، مترجم باسابقه‌ی کشورمان سال 1337 این کتاب را به فارسی برگرداند که موسسه‌ی انتشارات فرانکلین آن را منتشر کرد. از آن زمان تاکنون ترجمه‌هایی از ایاز حدادی، ولی‌الله ابراهیمی، رشید بهرام، مهدی شاکر، داریوش شاهین، محمد جوادی‌پور، شکوفه اخوان، شهلا نقاش، علی فاطمیان، محسن سلیمانی، مهدی علوی، کیومرث پارسای، راضیه السادات فروزان، محمد همت خواه و بهناز خارابی در ایران منتشرشده است که هریک سعی کرده‌‎اند روایت بهتری از شاهزاده و گدا را در اختیار مخاطب ایرانی قرار دهند.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی شاهزاده و گدا را با ترجمه‌ی سامان قلیچ خانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب شاهزاده و گدا را خواند؟

شاهزاده و گدا یکی از مهم‌ترین آثار ادبی قرن نوزدهم و در کل تاریخ ادبیات است. این کتاب چه از جنبه‌ی ادبی و چه به لحاظ روایت تاریخی و اجتماعی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و ثابت می‌کند نویسنده‌اش چه ذهن باز و خلاقی داشته است. شاهزاده و گدا رمانی است که با روایتی دل‌چسب و خواندنی روایتی بی‌پرده از مشکلات دردناکی به دست می‌دهد که به شکل‌های مختلف در سراسر جهان تکرار شده است. هرکسی که اندک علاقه‌ای به ادبیات دارد و می‌خواهد از آثار فاخر ادبیات جهان بهره ببرد باید کتاب شاهزاده و گدا را بخواند.

کتاب شاهزاده و گدا در دسته‌ی کتاب‌های رمان کلاسیک قرار دارد.

کتاب شاهزاده و گدا مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی شاهزاده و گدا را مرضیه خسروی به عهده داشته است.

کتاب شاهزاده و گدا جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع رمان کلاسیک است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی رمان کلاسیک زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب شاهزاده و گدا اثر مارک تواین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی رمان کلاسیک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
574.۵۲ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۲۴:۵۴
نویسندهمارک تواین
مترجممرضیه خسروی
راوی سامان قلیچ خانی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۷/۰۲
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۷۴.۵۲ مگابایت
۱۰:۲۴:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
88 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کمتر داستانی به این زیبایی در زیر آسمان آبی نوشته شده و راوی آن آقای قلیچ خانی با صدای جذاب و گیرا و هنرمندانه، زیبایی این داستان را صد چندان کرده پیشنهاد می‌کنم حتما گوش دهید

5

خیلی قشنگه ماجراهای خیلی قشنگی داره آدم همش دوس داره دنبال کنه خیلی جذابه خیلی حتما گوش کنین پشیمون نمیشین

5

خیلی زیبا و اموزندس کوچکتر ها هم میتونن گوش کنن و لذت ببرن روند داستان اصلاااا کند نیست صدای راوی بسیار خوبه

5

بسیار زیبا و.جذاب...از کتابهایی است که تا انتها خسته نمبشوید و.داستان شما را به جلو میکشد.

5

اسم راوی اشتباهه لطفا درستش کنین در کل عالی بود من لذت بردم از شنیدنش

5

فوق العاده زیبا بود واقعا لذت بردم

5

عالیه واقعا فوق العاده و زیبا است

5

من خوشم اومد

5

عالی بود

5

عالی بود

4.7
(17)
89,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
شاهزاده و گدا
شاهزاده و گدا
مارک تواین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شاهزاده و گدا
شاهزاده و گدا
مارک تواین
آوانامه
4.7
(17)
89,000
تومان