0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وسعت یا عمق؟
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی وسعت یا عمق؟

(چرا در جهانی تخصص گرا از شاخه ای به شاخه ای پریدن بهتر است؟)
درباره وسعت یا عمق؟

وسعت یا عمق؟ سؤال مهمی است که در طی دهه‌های گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است. دنیای ما به سمت تخصص‌گراتر شدن پیشرفته است و بیشتر افراد معتقدند باید در زمینه‌ی تخصصی خودتان عمیق شوید. دیوید اپستین اما نظر متفاوتی دارد او معتقد است در دنیای تخصص گرای امروز رفتن به سمت وسعت اهمیت دارد و این را در کتاب وسعت یا عمق توضیح داده است.

کتاب «range: why generalists triumph in a specialized world» یکی از کتاب‌های برجسته‌ی سال‌های اخیر است. در این کتاب دیوید اپستین به یک موضوع مهم اشاره می‌کند ما در دنیای تخصصگرا به افرادی نیاز داریم که بتوانند کارهای بین‌رشته‌ای انجام دهند و پلی میان تخصص‌های مختلف باشند. نویسنده معتقد است هرچه جلوتر می‌رویم به این افراد بیشتر نیاز داریم و متمرکز بودن بر یک تخصص خاص کافی نیست. در حقیقت ترکیب تخصص‌ها و رسیدن به راه‌حل‌های عملی مهم‌تر از دانش اولیه است.

افراد زیادی درباره‌ی این کتاب اظهارنظر کرده‌اند. آدام گرنت آن را کتابی مناسب برای پیداکردن شغل بعدی می‌داند  و بیل گیتس هم معتقد است افرادی که از یادگرفتن زمینه‌های مختلف لذت می‌برند باید آن را بخوانند. نیویورک‌تایمز این کتاب را به‌عنوان کتاب برگزیده‌ی سال ۲۰۱۹ انتخاب کرده است. کتاب وسعت یا عمق به زبان‌های زیادی برگردانده شده است که فارسی هم یکی از آن زبان‌هاست. عرفانه محبی جهرمی مترجم این کتاب است و ترجمان علوم‌انسانی به‌عنوان یکی از ناشران برجسته‌ی کشور‌ آن را با عنوان کامل «وسعت یا عمق؟ چرا در جهانی تخصص‌گرا از شاخه‌ای به شاخه‌ای پریدن بهتر است؟» چاپ کرده است. نسخه صوتی این کتاب با صدای سامان قلیچ‌خانی در دسته‌‌بندی کتاب‌های روانشناسی در فیدیبو در دسترس است.

دیوید اپستین کیست؟

David Epstein نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است. او متولد سال ۱۹۸۰ است و کارهای زیادی انجام داده است. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کلمبیا است و در زمینه‌های مختلفی از جمله ورزش فعالیت کرده است. در حال حاضر این نویسنده برای پروپابلیکا می‌نویسد. او دو کتاب دارد که یکی از آن‌ها کتاب مشهور وسعت یا عمق است و کتاب دیگر او «ژن ورزش: درون دانش عملکرد فراتر از معمول ورزشکاران»

دو دلیل برای شنیدن کتاب وسعت یا عمق

  • یک دیدگاه جدید را تجربه کنید. دنیای ما دنیایی تخصصگرا است؛ اما اپستین این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید آینده‌ی ما نه به تخصصگراها که به افرادی که می‌توانند از هر تخصصی چیزی بردارند و راه‌حلی عملی پیدا کنند تعلق دارد.
  • این کتاب می‌تواند به شما کمک کند درباره‌ی آینده‌ی شغلی خود تصمیم بگیرید. اگر مشغول تصمیم‌گیری برای آینده هستید و می‌خواهید روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید این کتاب را بشنوید. اپستین چیزهایی را در این کتاب مطرح کرده است که ممکن است تصمیمات شما را تغییر دهد.

این کتاب برای گروه‌های سنی مختلف مناسب است و هرکسی که می‌خواهد زندگی حرفه‌ای پویایی داشته باشد باید به سراغ خواندن این کتاب برود.

در بخشی از کتاب صوتی وسعت یا عمق می‌شنویم

دانشگاه شیکاگو از دیرباز به خود می‌بالیده که برنامه‌ی دروس پایه را به تفکر انتقادی بینارشته‌ای اختصاص داده است. به گفته‌ی دانشگاه، دروس پایه در دو سال نخست مقدمه‌ای است به‌منظور آشنایی با ابزار پژوهشی که در تمامی رشته‌ها کاربرد دارد، دروسی همچون علوم پایه، ریاضیات، علوم‌انسانی و علوم اجتماعی. هدف تنها انتقال دانش نیست، بلکه برانگیختن پرسش‌های بنیادی و آشنایی با ایده‌های درخشانی است که به جامعه‌ی ما شکل داده‌اند. اما فلین می‌گوید، حتی در دانشگاه شیکاگو، تحصیلات او از ظرفیت جهان مدرن برای به‌کارگیری تفکر مفهومی در همه‌ی حوزه‌ها حداکثر استفاده را نمی‌کرد.

او به من گفت اساتید بیش از حد اشتیاق دارند که مفاهیم موردعلاقه‌شان را انتقال دهند، مفاهیمی که حاصل سال‌ها مطالعه‌ی بسیار محدود و تخصصی است. او پنجاه سال سابقه‌ی تدریس در دانشگاه‌هایی چون کورنل و کانتربری را داشت و بی‌درنگ این انتقاد را به خودش نیز وارد کرد. وقتی مقدمه‌ای بر فلسفه‌ی اخلاق و سیاست را تدریس می‌کرد، نمی‌توانست در باربر میل شدید به انتقال جزئيات موردعلاقه‌اش از افلاطون، ارسطو، هابز، مارکس و نیچه مقاومت کند.

فلین مفاهیم گسترده‌ای را در کلاس‌هایش مطرح می‌کرد، اما تردیدی نداشت که آن‌ها را غالباً زیر خرواری از اطلاعات مخصوص به همان مدفون می‌ساخت، عادت بدی که کوشید آن را ترک کند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب وسعت یا عمق

کتاب وسعت یا عمق یک کتاب متفاوت است. از آن دسته کتاب‌هایی که ذهن را به خود مشغول می‌کنند و انسان را مجبور می‌کنند با عینک متفاوتی به مسائل نگاه کنند. این کتاب در حقیقت یک تلنگر است. اگر از این اثر جالب لذت برده‌اید کتاب‌های خوب دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
605.۳۸ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۴۱:۳۸
نویسندهدیوید اِپستین
نویسنده دومدیوید اپستین
مترجم عرفانه محبی جهرمی
راوی سامان قلیچ خانی
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۰۵.۳۸ مگابایت
۱۴:۴۱:۳۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲

خیلی کتاب خوبیه و گوینده کاملا مسلط و روان بیان میکنن. ولی سرعت خوندنشون خیلی زیاده. به نظرم نیاز به مکث بین جملات هست. آدم بتونه یه کم تامل و هضم کنه موضوعاتو

4

مفهوم کتاب خوبه ولی بسیار طولانی و خسته کننده. صدها هزار مثال آورده برای اثبات حرفش. داداش یکی دو تا سه تا کافی بود. مغزم درد گرفت انقد مثال گفت

5

گوینده بسیار توانمند است و کتاب علمی و خوبی است.

4.5
(6)
36,000
٪50
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
وسعت یا عمق؟
وسعت یا عمق؟
چرا در جهانی تخصص گرا از شاخه ای به شاخه ای پریدن بهتر است؟

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وسعت یا عمق؟
٪50
وسعت یا عمق؟
(چرا در جهانی تخصص گرا از شاخه ای به شاخه ای پریدن بهتر است؟)
ترجمان علوم انسانی
4.5
(6)
36,000
٪50
18,000
تومان