0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سقراط
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سقراط

نویسنده:
پاملا دل
درباره سقراط

فلسفه‌ی اخلاق در غرب تولد خود را وامدار اندیشه‌های سقراط و تلاش‌های اوست. این فیلسوف در سال ۴۷۰ قبل از میلاد در یونان به دنیا آمد و در سال ۳۹۹ قبل از میلاد کشته شد. پاملا دل ‌‌در کتاب سقراط زندگی این فیلسوف برجسته‌ی یونانی را از دوران کودکی تا آخرین روزهای زندگی‌اش روایت می‌کند. او شرایط اجتماعی و فرهنگی یونان باستان و مهد علم و فلسفه،‌ یعنی شهر آتن را به زیبایی تصویر می‌کشد. جهان افروز معماریان ترجمه‌ی این اثر را بر عهده داشته و علی دنیوی ساروی آن را با صدای گرم و دلنشین روایت کرده است.

‌درباره‌ی کتاب صوتی سقراط اثر پاملا دل

خودت را بشناس برجسته‌ترین شعار سقراط بود. مفهوم انسانیت در اندیشه‌های او از جایگاه بالایی برخوردار بود تاحدی که او اعتقاد داشت باید از جهان‌شناسی عبور کرد و انسان‌شناسی را از بازشناخت. آتن در دوران زندگی سقراط،‌ در دوران طلایی خود به سر می‌برد و زمینه‌ی فعالیت‌های علمی و فرهنگی بسیار مناسب بود. حکمت سقراط برپایه‌ي اخلاق و فلسفه‌ی زندگی بود و او را مبدع فلسفه‌ی اخلاق می‌دانند. اگرچه اندیشه‌های سقراط تاثیر قابل توجهی در شکل‌گیری  فلسفه‌ی غرب گذاشته است، اما افکار او جانش را به خطر انداخت و زندگی را از او گرفت.

نویسنده در کتاب سقراط جنبه‌های مختلف زندگی او شرح داده است و فراز و نشیب زندگی در آتن را بیان کرده است. محاکمه‌ی سقراط یکی از نقاط عطف تاریخ فلسفه به شمار می‌آید. او در سال ۳۹۹ پیش از میلاد به بی اعتقادی به خدایانی که آتنی‌ها می‌پرستیدند متهم شد علاوه بر آن قضات معتقد بودند او با اندیشه‌هایش موجب فساد جوانان می‌شود. اگرچه سقراط با عقل و منطق از خود در برابر اتهام‌هایش دفاع کرد اما دادگاه به او را به مرگ محکوم کرد.

زندگی او پس از نوشیدن یک جام زهر در زندان به پایان رسید اما آموزه‌های او پس از گذشت قرن‌ها هم‌چنان کانون تامل فیلسوفان بنام و برجسته‌ای بوده است. از حکمت سقراط مکتب‌های گوناگونی به وجود آمد و دانشجویان او اندیشه‌هایش را بسط و گسترش دادند.

کتاب «سقراط» به مجموعه‌ی «شخصیت‌های تاثیرگذار» از انتشارات ققنوس تعلق دارد. کتاب‌های این مجموعه دارای عکس و تصویرسازی‌های تاریخی است که در درک و تصور فضای تاریخی هر دوره نقش به سزایی دارد. نثر کتاب ساده و گیراست و خواننده به ویژه مخاطب نوجوان به آسانی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. کتاب صوتی «سقراط» را انتشارات آوانامه عرضه کرده است. کتاب «سقراط» دارای نه فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل  حدود ۱۲ دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با ۱۱۰مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی سقراط

بخش اول – محاکمه‌ی یک مرد

بخش دوم - سرآغازی مبارک

بخش سوم - تولد فلسفه

بخش چهارم - صلح، جنگ و طاعون

بخش پنجم - رسالتی از سوی آپولون

بخش ششم - پایان عصر طلایی

بخش هفتم - اتهام‌ها

بخش هشتم - محاکمۀ قرن

بخش نهم - آواز قو

چرا باید کتاب صوتی سقراط را شنید؟

کتاب صوتی سقراط در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی و سرگذشت‌نامه قرار دارد.

کتاب صوتی سقراط مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی سقراط را علی دنیوی ساروی به‌عهده داشته ‌است.

در بخشی از کتاب سقراط می‌خوانیم

در سال ۴۶۰ ق.م پریکلس، سردار نامدار آتنی، فرمان ایجاد تغییراتی در آتن را صادر کرد. اين تغییرات آتن را به سوی آنچه عصر طلایی این شهر یا عصر پریکلس شناخته شد هدایت کرد. تحت رهبری پریکلس، آنن به عنوان غنی‌ترین مرکز فرهنگی در عالم هلنی(یونانی) از شهرت فراوانی برخوردار شد. شاعران، نمایشنامهنویسان و فیلسوفان آتن را به شهر اندیشهها تبدیل کردند.آنجا برای سقراط که از نوجوانی به جوانی گذر می‌کرد محیطی مطلوب فراهم می‌آورد. اين فضای زنده فکری؛ یگانه امتیاز سقراط جوان نبود. او از بچگی باور داشت که یک دایمون یا روح راهنما دارد. سقراط در نوشته‌های افلاطون می‌گوید: امری الهی و دایمونی به سراغ من می‌آید. این چیزی است که از کودکی برای من اتفاق افتاده است: نوعی نداست که هرگاه آن را می‌شنوم هميشه مرا از کاری که درشرف انجام دادنش بوده‌ام، باز می دارد. اما هرگز مرا به پیش بردن کاری توصیه نمی‌کند.

آن‌چه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب سقراط اثر پاملا دل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و زندگی مشاهیر می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
100.۱۵ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۴۹:۰۴
نویسندهپاملا دل
مترجم جهان افروز معماریان
راوی علی دنیوی ساروی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۰.۱۵ مگابایت
۰۱:۴۹:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
21 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

همیشه دلم می خواست جزئیات بیشتری درباره سقراط بدونم. این کتاب منبع منسجم و مفیدی برای مبتدی هایی مثل منه که فلسفه نمی دونن اما دلشون می خواد یه کلیتی رو در این باب, بدونن.

5

خیلی ممنون کتاب بسیار عالی بود من خیلی دوست داشتم درباره سقراط بدونم و با این کتاب تونستم اطلاعات عالی به دست بیارم❤?????

4

واقعا عالی بود...دونستن سرگذشت سقراط , ارسطو و افلاطون برای کسی که به فلسفه علاقه داره یه مسئله ضروریه

5

خوبه با اولین های فلسفه آشنا شدن .ارزش وقت گذاشتن را داره گوش بدید

2

کتاب تاریخى خوبیه ولى ٨٠٠٠ تومان ارزش نداره

1

خیلی کوتاه و جذاب ??

5

کتاب جالبی بود

3.6
(14)
41,000
٪30
28,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
سقراط
٪30
سقراط
پاملا دل
آوانامه
3.6
(14)
41,000
٪30
28,700
تومان