0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انقلاب

معرفی، خرید و دانلود کتاب انقلاب

نویسنده:
هانا آرنت
درباره انقلاب

نقد و بررسی کتاب انقلاب

کتاب انقلاب اثر هانا آرنت، فیلسوف سیاسی برجسته آلمانی، به عنوان یکی از عمیق‌ترین و جامع‌ترین تحلیل‌ها از پدیده انقلاب در تاریخ اندیشه سیاسی شناخته می‌شود. این کتاب که در سال 1956 منتشر شد، به بررسی دو انقلاب بزرگ قرن هجدهم، یعنی انقلاب آمریکا و انقلاب فرانسه می‌پردازد و در پرتو آن، به ریشه‌ها، علل، ماهیت و پیامدهای انقلاب به طور کلی می‌پردازد. نویسنده به بررسی مفهوم انقلاب و تمایز آن از سایر پدیده‌های سیاسی مانند شورش، کودتا و جنگ داخلی پرداخته و به طور خاص به انقلاب آمریکا و فرانسه اشاره می‌کند و به مقایسه و تقابل این دو انقلاب می‌پردازد و در انتها به پیامدهای انقلاب‌ها، از جمله ظهور توتالیتاریسم را بررسی می‌کند. هانا آرنت در این کتاب، رویکردی نوآورانه به پدیده انقلاب ارائه می‌دهد. او برخلاف بسیاری از متفکران سیاسی که انقلاب را به عنوان یک پدیده صرفاً سیاسی یا اقتصادی تحلیل می‌کنند، انقلاب را به عنوان یک رویداد اجتماعی-سیاسی که ریشه در قلمرو عمومی دارد، مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم سیاسی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی علوم سیاسی فیدیبو سر بزنید.


هانا آرنت، فیلسوف سیاسی، تاریخ‌نگار و نظریه‌پرداز برجسته

هانا آرنت (1906-1975) فیلسوف سیاسی، تاریخ‌نگار و نظریه‌پرداز آلمانی-آمریکایی بود که به خاطر آثارش در زمینه فلسفه سیاسی، توتالیتاریسم، و نظریه‌های مربوط به قدرت و آزادی شهرت جهانی دارد. هانا آرنت در سال 1906 در شهر لیندن آلمان متولد شد. او در دانشگاه‌های ماربورگ و هایدلبرگ به تحصیل پرداخت. آرنت در طول زندگی خود آثار متعددی در زمینه فلسفه سیاسی، تاریخ و تئوری‌های مربوط به قدرت و آزادی منتشر کرد. برخی از مشهورترین آثار او عبارتند از : توتالیتاریسم، وضع بشر ، آیشمن در اورشلیم و حیات ذهن است. او در سال 1975 درگذشت.

جهت مشاهده سایر آثار هانا آرنت کلیک کنید.


چرا کتاب انقلاب را بخوانیم

کتاب انقلاب، منبعی ارزشمند برای درک بهتر پدیده انقلاب و پیامدهای آن است. این کتاب موجب می‌شود تا با نگاهی عمیق‌تر و نقادانه‌تر به تاریخ و سیاست نگریسته شود. آرنت در این کتاب، بر نقش آزادی در انقلاب تاکید می‌کند. او معتقد است که انقلاب زمانی رخ می‌دهد که مردم از فقدان آزادی و عدالت رنج می‌برند و به دنبال ایجاد جامعه‌ای آزاد و عادلانه هستند. آرنت در این کتاب به تحلیل توتالیتاریسم به عنوان یکی از پیامدهای ناخواسته انقلاب می‌پردازد. او معتقد است که انقلاب‌ها به دلیل ماهیت خشونت‌آمیز و رادیکال خود، می‌توانند به ظهور رژیم‌های توتالیتر منجر شود و توتالیتاریسم زمانی ظهور می‌کند که قدرت مطلق در دست یک گروه یا فرد متمرکز شود. با وجود اینکه کتاب انقلاب در سال 1963 منتشر شده است، اما ایده‌ها و نظرات مطرح شده در آن، از اهمیت بالایی برای دنیای امروز برخوردار است. در دنیای امروز که شاهد ظهور جنبش‌های اعتراضی و انقلابی در نقاط مختلف جهان هستیم، مطالعه کتاب انقلاب می‌تواند به درک بهتر این پدیده‌ها و پیامدهای آنها کمک کند.


در بخشی از کتاب انقلاب می‌خوانیم

ما در این‌جا با مسألۀ جنگ سروکار نداریم. استعاره‌ای که ذکر کردم محصول نظریۀ وضع طبیعی است. از این نظریه و استعاره غالبا برای این منظور استفاده شده است که جنگ و خشونت ناشی از جنگ را به دلیل شری که از ابتدا در ذات امور مربوط به آدمی به‌ودیعه رفته و نخستین جلوۀ آن آغاز تبهکارانۀ تاریخ بشر است، توجیه کنند. ولی استعاره و نظریۀ مذکور با مسألۀ انقلاب بیشتر ارتباط دارد چون انقلاب تنها رویداد سیاسی است که ما را مستقیما و به‌گونه‌ای پرهیزناپذیر با مسألۀ بدایت و آغاز روبرو می‌کند. انقلاب به هر نحو که تعریف شود، فقط به معنای دگرگونی نیست. انقلاب‌های عصر جدید نه با mutation rerum تاریخ روم قدر مشترکی دارند، نه با stasis یونانی یعنی کشمکش و شورش در درون دولت‌شهرها، و نه معادلند با آن‌چه افلاطون metabolai می‌خواند یعنی تبدیل نیمه طبیعی صورتی از حکومت به‌صورت دیگر، یا با آن‌چه پولوبیوس  politeion anakuklosis می‌نامید یعنی دور یا چرخۀ معینی که امور بشری به‌علت آن‌که همیشه از کرانی به کران دیگر می‌رود، در دامنۀ آن محدود می‌گردد. مردم روزگار باستان با دگرگونی سیاسی و خشونت ملازم با آن به‌خوبی آشنا بودند، اما این دگرگونی و خشونت در نظر ایشان چیز تازه‌ای به‌وجود نمی‌آورد. دگرگونی‌ها در جریان آن‌چه عصر جدید تاریخ می‌نامد وقفه ایجاد نمی‌کردند چه اعتقاد بر این بود که تاریخ هرگز از مبدأی نو آغاز نمی‌شود بلکه باز در مرحله‌ای دیگر از دور خود قرار می‌گیرد و در مسیری می‌افتد که ماهیت امور بشر مقدر می‌کند و بنابراین فی حد ذاته دگرگونی‌ناپذیر است.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب انقلاب

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم سیاسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     معمای اشغال سفارت آمریکا در ایران نویسنده جعفر مهدی نیا انتشارات امید فردا

·     ایران،جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر نویسنده محمدعلی همایون کاتوزیان انتشارات نی

·     ما چگونه، ما شدیم نویسنده صادق زیبا کلام انتشارات روزنه


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
404 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۸:۰۰
نویسندههانا آرنت
مترجم عزت الله فولادوند
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On revolution
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
10 دلار
قیمت چاپی
285,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۹ کیلوبایت
۴۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
142,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انقلاب
انقلاب
هانا آرنت
انتشارات خوارزمی
5
(1)
142,500
تومان