0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با داستایفسکی

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با داستایفسکی

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با داستایفسکی

کتاب آشنایی با داستایفسکی یک نمای کلی از زندگی و کار داستایوفسکی ارائه می‌دهد. فیودور میخایلوویچ داستایفسکی 11 نوامبر 1821 در مسکو متولد شد. این نویسنده مشهور روسی آثار موفق زیادی نظیر جنایت و مکافات، برادران کارامازوف، ابله و جن ‌زدگان را در کارنامه خود دارد. داستایفسکی در کتاب‌های خود به بررسی زوایای روانی شخصیت‌ها می‌پردازد که همین موضوع سبب تمایز او با سایر نویسنده‌ها شده است. اگر به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب آشنایی با داستایفسکی

کتاب آشنایی با داستایفسکی زندگی نویسنده مشهور روسی را به طور خلاصه بررسی می‌کند. پدر داستایفسکی پزشک و مادرش دختر یک تاجر روسی بود. در دوران زندگی داستایفسکی، کشور روسیه درگیر تعارضات سیاسی مختلفی بود؛ این اعتراضات توسط جوانانی شروع شد که وضعیت اجتماعی و سیاسی کشور خود را قبول نداشتند. داستایفسکی تحت تاثیر افکار این جوانان قرار گرفته و حضور در جمع آن‌ها باعث شد سال 1849 برای چهار سال به سیبری تبعید شود.

او قبل از تبعید سه رمان منتشر کرده بود اما آثار پس از تبعید او، رنگ و بویی متفاوت داشتند. داستایفسکی در «خاطرات خانه اموات» از تجربه‌های خود در زندان سیبری صحبت کرده و سختی‌های این دوران را در کتاب نوشته است. «جنایت و مکافات» پس از آن منتشر شد که با چاپ این کتاب، داستایفسکی به عنوان یک نویسنده توانا شناخته شد. پس از موفقیت این کتاب، سایر آثار داستایفسکی هم با استقبال خوانندگان روبه‌رو شدند. اگر به مطالعه آثار این نویسنده علاقه‌مند هستید، 3 کتاب زیر برای شما جذاب خواهد بود:

·      کتاب جنایت و مکافات

·      کتاب قمارباز

·      کتاب ابله

چرا باید کتاب آشنایی با داستایفسکی را بخوانیم؟

کتاب آشنایی با داستایفسکی در طول 90 صفحه شما را با یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ آشنا خواهد کرد. داستایفسکی از جمله نویسندگانی بود که ایده‌های فلسفی خود را از طریق ادبیات بیان کرد. داستایفسکی در کتاب‌ها به بررسی افکار و احساسات شخصیت‌های داستان خود پرداخته و تعارضات فکری آن‌ها را بازگو می‌کند. مطالعه کتاب آشنایی با داستایفسکی را به دوستداران ادبیات توصیه می‌کنیم.  

درباره نویسنده کتاب آشنایی با داستایفسکی

کتاب آشنایی با داستایفسکی توسط نویسنده بریتانیایی، پل استراترن نوشته شده است. پل استراترن سال 1940 در لندن متولد شد و پس از تمام تحصیل خود، به تدریس فلسفه در دانشگاه کینگستون پرداخت. اگر به مطالعه آثار استراترن علاقه‌مند هستید، 5 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

·      کتاب هاوکینگ و سیاه چاله ها

·      کتاب آشنایی با ژان‌ ژاک روسو

·      کتاب آشنایی با جیمز جویس

·      کتاب آشنایی با سقراط

·      کتاب آشنایی با کافکا

در بخشی از کتاب آشنایی با داستایفسکی می‌خوانیم

داستایفسکی خودش همزاد را «ده مرتبه بالاتر» از مردم فقیر می‌دانست و وقتی منتقدان به آن بی‌مهری نشان دادند به شدت عصبانی شد. البته تعجب نداشت. همزاد یک کار ناپخته بود و در بسیاری جاها به اندازه‌ی «قهرمانش» کسالت‌بار، که دست آخر کارش به تیمارستان می‌کشد. «قهرمان ما جیغ کشید و سرش را گرفت. افسوس! از مدتها پیش می‌دانست که این اتفاق خواهد افتاد!» حفظ کردن احساس همدردی نسبت به گالیادکینِ نامعقول و متظاهر دشوار است. فقط شناخت عمیق روان‌شناختی از اختلال روانی، در کار نویسنده، عالی است و خبر از آمدن آثار بزرگش می‌دهد. داستایفسکی کورکورانه به سمت آنچه می‌خواست بگوید می‌رفت، اما خود هنوز کاملا نمی‌دانست که چه می‌خواهد توصیف کند یا چگونه آن را توصیف کند. او فقط تلاش کرده بود از احساسات و غرایزش پیروی کند ـ کار جاه‌طلبانه‌ای که در این مورد به شکست انجامید، هرچند در جای‌جای آن عناصری از ذکاوت ناشیانه و اصالت دیده می‌شود. قبلا هرگز کسی ذهن را شبیه به این توصیف نکرده بود.

بلینسکی ناامید شد و پیش از او تورگنیف در شعری داستایفسکی را با نام «شوالیه‌ای با قیافه‌ی مضحک» به‌تمسخر گرفته بود ـ که اشاره به شباهت او به قیافه‌ی مضحک دون کیشوت داشت. (داستایفسکی این حرکت تورگنیف را هرگز فراموش نکرد و نبخشید و بیست و پنج سال بعد در رمان تسخیرشدگان کاریکاتور پرزرق و برقی از تورگنیف را گنجاند). داستایفسکی رفاقت و مصاحبت را به جای دیگری برد و شروع به رفت و آمد با محفل تندروتر پتراشفسکی کرد که مرکب از روشنفکرانی با آرمان مدینه‌ی فاضله‌ی سوسیالیستی‌بود.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب آشنایی با داستایفسکی

اگر از مطالعه کتاب آشنایی با داستایفسکی لذت بردید، 3 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب آشنایی با گالیله نوشته مری گریبین و جان گریبین

·      کتاب آشنایی با مندل نوشته مری گریبین و جان گریبین

·      کتاب خاطرات تاج الملوک نوشته مصطفی اسلامیه

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
455.۰۰ بایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجمسیدرضا نوحی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Dostoevsky in 90 minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۵۵.۰۰ بایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با نویسندگان
شامل 12 عنوان کتاب
آشنایی با داستایفسکی
آشنایی با داستایفسکی
پل استراترن
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
25,000
تومان