0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با دکارت

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با دکارت

مجموعه آشنایی با فیلسوفان
نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با دکارت

کتاب آشنایی با دکارت به بررسی داستان زندگی رِنه دِکارت (René Descartes) می‌پردازد. دکارت ریاضی‌دان، دانشمند و فیلسوف بزرگ فرانسوی است که سال 1596 در دکارت، اندره-لوار متولد شد. او از دانشمندان و فیلسوفان بزرگ تاریخ به شمار می‌رود که مباحث شکست نور در فیزیک و هندسه تحلیلی در ریاضیات توسط او کشف شده است. اگر به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب آشنایی با دکارت

کتاب آشنایی با دکارت نوشته پل استراترن، داستان زندگی دکارت را بازگو می‌کند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد دکارت هستید، مطالعه این کتاب می‌تواند برای شما مفید باشد. اگرچه این کتاب توضیح و تحلیل چندان مفصلی از تفکرات دکارت ندارد، اما کتابی است با سبکی جذاب که می‌توان آن را برای آشنایی با زندگی، اعتقادات و مطالعات فلسفی آن دوره خواند.

از رنه دکارت به عنوان بنیان گذار فلسفه مدرن یاد می‌شود زیرا او ترجیح داد به جای دنبال کردن مکتب ارسطویی، به تدوین دوگانگی ذهن و بدن بپردازد. این کتاب گزارشی مختصر از زندگی دکارت و ایده‌های فلسفی او است که به دلیل نثر روان، به راحتی برای هر خواننده‌ای قابل درک خواهد بود. بخش‌های منتخبی از نظریات دکارت و کتاب‌های پیشنهادی نیز در این اثر ذکر شده تا بتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چرا باید کتاب آشنایی با دکارت را بخوانیم

کتاب آشنایی با دکارت یک کتاب مختصر اما مفید است که می‌تواند در 60 صفحه شما را با یکی از افراد تاثیرگذار فلسفه آشنا سازد. مجموعه کتاب‌های آشنایی با نویسندگان و دانشمندان پل استراترن، کتاب‌هایی باورنکردنی هستند زیرا در ازای تنها چند دقیقه از وقتتان، اطلاعاتی بسیار ارزشمند به شما ارائه می‌دهند. مطالعه این کتاب برای علاقه‌مندان به فلسفه و افرادی که دوست دارند بیشتر با دکارت آشنا شوند، جذاب خواهد بود.

درباره نویسنده کتاب آشنایی با دکارت

کتاب آشنایی با دکارت اثری از پل استراترن (Paul Strathern) پژوهشگر و نویسنده بریتانیایی است که استاد فلسفه و علوم دانشگاه کینگستون است. پل استراترن آثار مختلفی در مورد ریاضی، فلسفه و علم منتشر کرده و در مجموعه کتاب‌های خود به بررسی زندگی افراد بزرگ تاریخ پرداخته است.

اگر به مطالعه آثار استراترن علاقه‌مند هستید، 4 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

·      کتاب ارشمیدس

·      کتاب آشنایی با اوپن هایمر

·      کتاب آشنایی با فیثاغورث

·      کتاب آشنایی با هایدگر

در بخشی از کتاب آشنایی با دکارت می‌خوانیم

لازم به ذکر نیست که رؤیاهای دکارت تفسیرهای متفاوتی به خود گرفته است. به عقیده فیلسوف و اخترشناس هلندی، هویگنس، که بعدها با دکارت نامه‌نگاری داشت، این رؤیاها حاصل گرم شدن بیش از حد مغز دکارت هنگام زندگی در اجاق بوده است! دیگران نیز عواملی چون سوءهاضمه، کار بیش از حد، کم‌خوابی، تجربه عرفانی، یا حتی پیوستن وی به جمعیت روزیکروسین‌ها را به عنوان دلیل اصلی رؤیاهای وی ذکر می‌کنند. خربزه، که در حاشیه رؤیای اول به آن اشاره می‌شود، حتماً باعث خنده خوانندگان زندگینامه دکارت در قرن هجدهم شده است. اما با آغاز عصر شکوفایی علم روانکاوی، همین خربزه به موضوعی جدی مبدل گردید. قصد ندارم در این مورد خیلی به جزئیات بپردازم ـ فقط اشاره کنم که بنا به عقیده یکی از صاحب‌نظران، فروید «تفسیر کاملا نابجایی از خربزه ارائه می‌کرد.»

در نتیجه تصویر ذهنی و رؤیاهای آن روز و آن شب، دکارت سوگند خورد که از آن پس تمام عمر خود را وقف مطالعات فکری کند و همچنین برای شکرگزاری به زیارت معبد بانوی لورِتو در ایتالیا برود. بنابراین، جای تعجب است که دکارت پنج سال دیگر هم در اروپا بی‌هدف و سرگردان بود تا بالاخره به زیارت بانوی لورتو رفت، و دو سال دیگر هم طول کشید تا مطالعاتش را آغاز کند!

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب آشنایی با دکارت

اگر از کتاب آشنایی با دکارت لذت بردید، 5 کتاب زیر می‌توانند برای شما جذاب باشند:

·      کتاب صوتی از قیطریه تا اورنج کانتی

·      کتاب نیایش چرنوبیل نوشته سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ

·      کتاب آبراهام لینکلن نوشته برندا هاوگن

·      کتاب آشنایی با ادیسون نوشته آنا اسپرول

·      کتاب آشنایی با پاستور نویسنده پریسا همایون روز

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
231.۰۰ بایت
تعداد صفحات
64 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۸:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجمهومن اعرابی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Descartes in 90 minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۳۱.۰۰ بایت
۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
19,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
شامل 25 عنوان کتاب
آشنایی با دکارت
آشنایی با دکارت
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
19,000
تومان