0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با کنفوسیوس

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با کنفوسیوس

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با کنفوسیوس

کتاب آشنایی با کنفوسیوس اثری خواندنی و ارزشمند در مورد یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان چینی است. کُنفُوسیوس 551 قبل از میلاد مسیح، با اسم کونگ-چیُو در ایالت لو متولد شد اما همه او را با نام کنفوسیوس می‌شناسند. ریشه این این اسم به کونگ فوز (به معنای استاد بزرگ، کونگ) بر می‌گردد. این کتاب به شما می‌گوید که کنفوسیوس کیست، چه دیدگاهی داشته و تاثیر او به جهان چه بوده است.

کتاب آشنایی با کنفوسیوس به سبک خاصی نوشته شده که شما را خسته نمی‌کند. در برخی از کتاب‌های زندگی‌نامه حس می‌کنید در حال گوش دادن به سخنرانی هستید اما این کتاب به شکلی ساده و در عین حال جذاب زندگی کنفوسیوس را به تصویر می‌کشد. اگر به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب آشنایی با کنفوسیوس

کتاب آشنایی با کنفوسیوس یکی از آثار خواندنی و جذابی است که نه تنها شما را با زندگی کنفوسیوس آشنا می‌کند، بلکه حکمت، زندگی و سبک رهبری او را نیز توصیح می‌دهد. خواندن این کتاب برای همه، به ویژه کسانی که آرزوی تصرف کرسی‌های قدرت را دارند، مفید خواهد بود زیرا این کتاب چشمان ما را برای تأمل بیشتر در معنای آموزش، زندگی اجتماعی و الگوسازی در رهبری باز می‌کند.

کتاب آشنایی با کنفوسیوس خلاصه جالبی از کنفوسیوس، زندگی، کار و آموخته‌های فلسفه است که تاثیر آن بر جامعه و اندیشه فرد را نیز نشان می‌دهد. اگر دوست دارید در مورد این شخص و فلسفه او بیشتر بدانید، مطالعه این کتاب نقطه شروع خوبی خواهد بود. کتاب کنفوسیوس را نمی‌توان یک اثر کامل و جامع در مورد این فیلسوف دانست اما خلاصه‌ای از زندگی و حکمت کنفوسیوس در اختیار ما قرار می‌دهد. کنفوسیوس بیش از هر چیزی به انسان و اخلاق انسانی اهمیت می‌داد.

چرا باید کتاب آشنایی با کنفوسیوس را بخوانیم؟

کتاب آشنایی با کنفوسیوس، نظریه ‌پرداز سیاسی و معلم چینی مشهور را معرفی می‌کند. به لطف این کتاب، نه تنها فلسفه کنفوسیوس، بلکه با طرح کلی زندگی او نیز آشنا خواهید شد. کنفوسیوس در قرن پنجم قبل از میلاد زندگی می‌کرد، در دوره‌ای مشابه با فیلسوفان یونانی. فلسفه کنفوسیوس و برخی گرایش‌ها در فلسفه یونان یا روم، حتی مسیحیت، وجوه مشترکی با هم دارند. برخی او را سقراط چینی می‌نامند زیرا تأثیر کنفوسیوس بر فرهنگ چینی و آسیایی بسیار زیاد است. اگر به آسیا و فرهنگ آن علاقه مند هستید، مطالعه این کتاب برای شما جذاب خواهد بود.

درباره نویسنده کتاب آشنایی با کنفوسیوس

کتاب آشنایی با کنفوسیوس توسط نویسنده بریتانیایی، پل استراترن نوشته شده است. پل استراترن (زادهٔ ۱۹۴۰) نویسنده و پژوهشگر انگلیسی است که در لندن متولد شد. او پس از تحصیل در کالج دوبلین، به آموزش فلسفه در دانشگاه کینگستون پرداخت. رمان «فصلی در حبشه» از این نویسنده در سال 1972 برنده جایزه ادبی سامرست موآم شد. استراترن علاوه بر پنج رمان، کتاب‌های متعددی نیز در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد نوشته است.

اگر به مطالعه آثار استراترن علاقه‌مند هستید، 5 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

·      کتاب ارشمیدس

·      کتاب آشنایی با کانت

·      کتاب آشنایی با فیثاغورث

·      کتاب فوکو در 90 دقیقه

·      کتاب آشنایی با هایدگر

در بخشی از کتاب آشنایی با کنفوسیوس می‌خوانیم

او در زندگی روزمره بر لزوم لی (حُسن سلوک) و رعایت مناسک سنتی تأکید می‌ورزید. اما این رعایت باید شرکت معنادار می‌بود؛ اگر به صورت تشریفات محض درمی‌آمد، هم در فرد و هم در جامعه خمودگی روحی ایجاد می‌کرد. هدف کنفوسیوس ایجاد چونتزو (افراد والا) بود که در فضیلت و هماهنگی، فارغ از دلهره و تنش، می‌زیستند. با این‌همه، باید گفت که مفهوم محوری جن در اندیشه‌ی کنفوسیوس تفسیرهای بسیار متنوعی را سبب شده است. ترجمه‌ی خود کلمه از کمال اخلاقی تا علوّ طبع، از انسانیت و انسان‌دوستی تا شفقت، یا حتی نوع‌دوستی ساده را دربرمی‌گیرد.

حرف چینی جن از دو جزء تشکیل می‌شود، «انسان» و عدد «دو». انسان + دو = انسان در رابطه با انسان. به عبارت دیگر، جن به اخلاق روحانیِ فردی توجه ندارد، بیشتر ناظر بر رفتار اجتماعی یا سرشت اخلاقی است که بر صحنه‌ی اجتماعی بروز می‌کند. کنفوسیوس این را در گفته‌هایش (لون یو که ]در متون غربی[ غالباً آن را Analects نامیده‌اند) روشن می‌کند. «چون از معنای جن می‌پرسیدند، کنفوسیوس پاسخ می‌داد: 'به معنی مهر ورزیدن به همنوعان است.`» بعدها این را بیشتر توضیح داد: «پنج چیز است که هرکس بدان‌ها عمل کند جن است. احترام، مدارا، اعتبار، پشتکار هوشمندانه، و بخشندگی. اگر کسی محترم باشد، بی‌حرمتی نخواهد دید. اگر اهل مدارا باشد، در دل‌ها نفوذ خواهد کرد. اگر معتبر باشد، دیگران مسئولیت به او خواهند داد. اگر باپشتکار و هوشیار باشد به نتیجه خواهد رسید. اگر شفقت داشته باشد، چندان نیک خواهد بود که بتوان اختیار دیگران را بدو سپرد.»

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب آشنایی با کنفوسیوس

اگر از کتاب آشنایی با کنفوسیوس لذت بردید، 3 کتاب زیر می‌توانند برای شما جذاب باشند:

·      کتاب صوتی مادر ترزا، الهام بخش زندگی

·      کتاب صوتی وینستون چرچیل

·      کتاب استیو جابز نوشته والتر ایساکسون

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
296.۰۰ بایت
تعداد صفحات
64 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۸:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجمکاظم فیروزمند
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Confucius in 90 minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۹۶.۰۰ بایت
۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
19,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
شامل 25 عنوان کتاب
آشنایی با کنفوسیوس
آشنایی با کنفوسیوس
پل استراترن
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
19,000
تومان