0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استیو جابز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب استیو جابز

درباره استیو جابز

آگاه شدن از شیوه‌ی زندگی افراد تاثیرگذار در هر زمینه‌ای می‌تواند گره‌های ذهنی افراد را باز کند. انسان‌ها با آگاهی از شکل زندگی و ویژگی‌های فردیِ چهره‌های مطرح می‌توانند به خود امیدوار شوند و این امید را در مسیر ایمان داشتن به خود و تحقق رویاهایشان گسترش دهند. انسان توان‌مندی‌هایی دارد که حتی خودش به آن‌ها آگاه نیست و یکی از دلایلی که از خواسته‌های ایده‌آل خود دست می‌کشد، همین موضوع است. در حالی که کسب آگاهی و تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهد که هر فردی می‌تواند با آموزش درست، آگاهی و استمرار در تلاش به آن رویا و هدفی که در سر دارد، دست پیدا کند.

خواندن و دانستنِ زندگی چهره‌های برجسته این توانایی را برای مردم روشن‌تر و قابل دسترس می‌کند. نوابغی که در زمینه‌های مختلف مثل سیاست، علم، هنر، فلسفه و تاریخ ردی تاریخی به‌جا گذاشته‌اند، قابلیت‌‌های فرازمینی نداشته‌اند و بسیاری از آن‌ها با پشتکار در دست‌یابی به رؤیاهای‌شان، نام خود را تاریخ ماندگار کرده‌اند. یکی از دلایلی که مردم به فیلم‌ها و کتا‌ب‌های بیوگرافی علاقمند هستند، استفاده از تجربیات این چهره‌ها و آگاهی از چگونگی رسیدن این افراد مطرح به خواسته‌هایشان در زمینه‌های مختلف است. هرچند گاهی دلیل آن کنجکاوی و اشتیاق برای دانستن شیوه‌ی زندگی این افراد است؛ چرا که در بسیاری موارد فقط از دستاوردهای این چهره‌ها باخبرند و زندگی شخصی‌شان عمومی نیست. و گاهی مشتاق به دانستن زوایای مختلف زندگی این چهره‌ها؛ به این دلیل که بتوانند به خود ایمان بیاورند که آن‌چه می‌خواهند، شدنی‌ست.

استیو جابز یکی از چهره‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه‌ی فناوری و تکنولوژی قرن بیستم است که رویاپردازی‌های بی‌پایانش او را به این جایگاه رساند. در کتاب استیو جابز در بستر گفت‌وگوهای نویسنده با اطرافیانش، می‌توان زندگی و شخصیت منحصربه‌فرد او را شناخت.

درباره کتاب زندگینامه استیو جابز

طرح اولیه‌ی کتاب زندگینامه استیو جابز (steve jobs) از جانب خودش و با درخواست از والتر ایساکسون شکل گرفت. کتاب استیو جابز روایت مستندی است که بر اساس گفت‌وگوهای نویسنده با جابز و اطرافیانش در مدت دو سال نوشته ‌شده است. ایساکسون بیش از چهل مصاحبه با استیو جابز، اعضای خانواده‌اش، همکاران موافق و مخالف او در مدت طولانیِ فعالیت حرفه‌ای‌اش در شرکت «اپل apple» و «نکست» انجام داد. او در این مصاحبه‌های گسترده، دوستان نزدیک و دور و رقبای مطرح جابز را هم از قلم نینداخت. ایساکسون بر اساس شنیده‌هایش در بیش از صد مصاحبه، زندگی استیو جابز را در سی‌و‌نه فصل روایت می‌کند.

جابز در طول زندگی‌اش به حریم شخصی اعتقاد زیادی داشت و هیچوقت مسائل خصوصی‌اش را عمومی نکرد. اما بعد از تشخیص سرطان، تصمیم گرفت مردم را با خصوصیات فردی، زندگی حرفه‌ای و رازهای رسیدنش به جایگاه مهمی که در حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری داشت، آشنا کند. به همین دلیل زوایای مختلف زندگی‌اش را با ایساکسون درمیان گذاشت و در محتوای کتاب و نظرات دیگران درباره‌ی خودش هیچ دخالتی نکرد.

علاوه بر دانلود pdf کتاب استیو جابز، می‌توانید نسخه‌ی صوتی این زندگینامه را هم روی سایت فیدیبو بشنوید.

از مؤلف پرفروشترین کتاب زندگینامه در جهان چه می‌دانیم؟

والتر ایساکسون (Walter Isaacson)، نویسنده و زندگینامه‌نویس آمریکایی در سال 1952 در آمریکا متولد شد. او مدتی رئیس هیئت مدیره و پس از آن مدیرعامل خبرگزاری «سی ان ان» بود. در هفته‌نامه‌ی مطرح «تایم» که اولین مجله‌ی هفتگی در آمریکاست و رویدادهای سیاسی، فرهنگی، علمی، ورزشی و مسائل جهانی را بررسی می‌کند، بالاترین موقعیت را داشت و مدیرعامل این مجله‌ی خبری بود.

ایساکسون زندگینامه‌ی تعدادی از شخصیت‌های مطرح و مهم دنیا را نوشته است. افراد برجسته‌ای مثل «هنری کیسینجر» سیاست‌مدار آمریکایی که سِمت‌های مهمی مثل وزیر امور خارجه‌ و مشاور امنیت ملی را در کارنامه‌اش دارد. «آلبرت اینشتین» نابغه‌ی علم فیزیک و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل که با ارائه‌ی «نظریه‌ی نسبیت» به شهرت جهانی رسید. «بنجامین فرانکلین» فرماندار ایالت پنسیلوانیا و سیاست‌مدار برجسته‌ای که در انقلاب آمریکا و استقلال ایالات متحده در 1776 نقشی مهم و کلیدی داشت. «لئوناردو داوینچی» نقاش و دانشمند مطرح ایتالیایی که بسیاری او را از نوابغ دوران رنسانس می‌دانند.و زندگینامه‌ استیو جابز (Steve Jobs) مخترع و کارآفرین مطرح آمریکایی. جابز بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل (Apple) بود و نبوغ و استعدادش او را به یکی از مهم‌ترین چهره‌های علم و فناوری در قرن بیست و یکم تبدیل کرد.

استیو جابز به روایت ایساکسون

والتر آیزاکسون و جابز ارتباطی دور و البته پیوسته داشتند. جابز بعد از تشخیص سرطانش از والتر ایساکسون درخواست کرد که زندگی او را در قالب کتاب شرح دهد و بنویسد. اما بیماری‌اش را از و پنهان کرد و دلیل این خواهش را به او نگفت. ایساکسون که به تازگی زندگینامه‌ «بنجامین فرانکلین» را منتشر کرده بود، از درخواست استیو جابز تعجب کرد و به او گفت: «شاید ده سال دیگر». اما در دومین دوره‌ای که سرطان در بدن جابز واکنش نشان داد و او را به تخت بیمارستان کشاند، همسرش موضوع را به ایساکسون گفت و درخواست جابز را تکرار کرد. در نهایت این نویسنده طیِ گفت‌وگوهایی که در مدت دو سال با جابز و همکاران و اطرافیانش انجام داد، کتاب استیو جابز را در سال 2011 و چند ماه پس از مرگ جابز چاپ کرد.

ایساکسون  به شیوه‌ای روان و پرکشش شخصیت ایده‌آل‌گرا و مشتاق جابز برای ترکیب ابتکار و خلاقیت با تکنولوژی را از زبان سوم شخص به تصویر می‌کشد و مخاطب را تا انتهای کتاب با خود همراه می‌کند.

کتاب زندگینامه استیو جابز ایساکسون به پرفروش‌ترین اثر او و کتاب‌هایی که در ژانر زندگینامه منتشر شده‌اند، تبدیل شد.

زندگینامه جابز در قالب ادبیات

«جی الیوت» مدیر ارشد سابق شرکت «اپل» که از همکاران نزدیک استیو جابز بود هم کتاب «شیوه‌های رهبری برای نسل جدید استیو جابز» را درباره‌ی زندگی حرفه‌ای جابز نوشته است. جی الیوت مخاطب را با شکست‌ها، دوران طلایی، خلاقیت در طراحی و چگونگی رهبری جابز آشنا می‌کند.

کتاب دیگری به نام «رازهای خلاقیت استیو جابز» توسط «کارماین گالو» نوشته شده است. «گالو» در این کتاب رازها و علل موفقیت چشمگیر جابز را بیان می‌کند. نسخه‌ی صوتی رازهای خلاقیت استیو جابز روی سایت فیدیبو منتشر شده است. 

ترجمه فارسی کتاب استیو جابز

«انتشارات جویا» در سال 1397 کتاب استیو جابز را با ترجمه‌ی «پرناز صدیق راد» منتشر کرد. اولین برگردان فارسی این کتاب توسط «ناصر دادگستر» در قالب نسخه‌ی الکترونیکی منتشر شده است.

«انتشارات جویا» از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد. ابتدا تمرکز و هدف این نشر، انتشار کتاب‌های داستانی بود و آثار نویسندگان مهمی مثل «بورخس» و «گراهام گرین» را ترجمه و منتشر کرد.  پس از مدتی رویکردهای انتشارات وسیع‌تر شد و چاپ کتاب‌هایی در حوزه‌های روانشناسی و تاریخی را هدف گرفت و به موفقیت بیشتری رسید. از دلایل موفقیت این انتشارات می‌توان به دقت بالای مدیران کیفی در انتخاب و گزینش آثار و همچنین بزرگ بودن جامعه‌ی هدف آن‌ها اشاره کرد. «نشر جویا» نیازهای علمی‌، روانشناسی و ادبی همه‌ی گروه‌‌های سنی را در نظر می‌گیرد و ترجمه‌ی کتاب‌ها را پس از ویرایش‌های چندباره و دقیق به بازار ارائه می‌کند.

 «انتشارات صانعی» هم اولین نسخه‌ی چاپیِ کتاب ایساکسون را با ترجمه‌ی «مهدی ابراهیمی» چاپ کرد. این کتاب را انتشارات‌های مختلفی مثل «پیکان»، «دنیای اقتصاد»، «دور اندیشان» منتشر کرده‌اند. 

فیلم زندگی بنیانگذار شرکت اپل

«دنی بویل» کارگردان مطرح انگلیسی در سال 2015 فیلم «استیو جابز» Steve Jobs را براساس کتاب ایساکسون ساخت. «بویل» با ساخت فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» به شهرت جهانی رسید و جوایز بسیاری از جمله «اسکار»، «بفتا» و «گلدن گلوب» را دریافت کرد. او در فیلم «استیو جابز» اقتباسی وفادارانه از کتاب و زندگی جابز را به تصویر کشید و تحسین منتقدان زیادی را به‌دست آورد. در این فیلم بازیگران مطرحی مثل «مایکل فسبندر»، «کیت وینسلت» و «سث روگن» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در سال 2013 فیلم دیگری با نام «جابز» Jobs ساخته شد. این اثر سینمایی زندگی استیو جابز را به تصویر می‌کشد؛ هرچند ارتباطی به محتوای کتاب ایساکسون ندارد.

در بخشی از کتاب زندگینامه استیو جابز می‌خوانیم

در طی سال‌ها استیو جابز استاد بزرگ تولید محصولات فوق‌العاده شد. در مورد مکینتاش، آگهی تبلیغاتی رایدلی اسکات یکی از اجزاء موفقیت آن بود. بخش دیگر، پوشش تبلیغاتی مناسب در رسانه‌ها بود. جابز راهی پیدا کرده بود تا انفجار تبلیغاتی به راه اندازد که چنان قدرتی داشت که مانند واکنش‌های زنجیره‌ای، با نیروی خود تداوم پیدا می‌کرد. او چه در مورد مکینتاش در 1984، و چه در مورد آی‌پد در 2010 از همین شیوه استفاده کرد. درست مثل یک جادوگر می‌توانست ماشه را به‌طور پیوسته بچکاند. بعضی از این حرکت‌ها را از رژی مک‌کنا که در این نوع کارهای فرهنگی استاد بود، آموخته بود. اما جابز هم تنوع خود را به آن می‌افزود و هیجان می‌آفرید. در دسامبر 1983 او مهندسان جادوگر خود اندی هرتزفلد و بارل اسمیت را به نیویورک برد تا ضمن دیدار از مجله‌ی نیوزویک داستان پسربچه‌ای که مک را اختراع کرد، ببینند. بعد از نمایش مکینتاش آن‌ها به طبقه‌ی بالا رفتند تا کاترین گراهام مالک نیوزویک را که علاقه‌ی شدیدی به چیزهای جدید داشت ملاقات کنند. بعد از آن مجله، مقاله‌نویس فنی و عکاش خود را به پالوآلتو فرستاد. نتیجه، مقاله‌ای چهار صفحه‌ای با عکس‌هایی بود که خبر از دورانی جدید می‌داد. مقاله همراه با نقل قولی از اسمیت بود که می‌گفت: « می‌خواهم رایانه‌ی دهه‌ی 90 را بسازم. فقط چه خوب می‌شد اگر می‌توانستم فردا آن را آماده کنم.»

در این مقاله از شخصیت مثبت و قابل انعطاف جابز تقدیر شده بود: «گاهی اوقات جابز از عقاید خود با صدای بلند دفاع می‌کند که البته داد و بیداد نیست. شایعات حاکی از آن است که تهدید کرده کارکنان را که اصرار دارند کلیدهای مکان‌یاب روی رایانه نصب کنند –خصوصیتی که جابز آن را کهنه و قدیمی می‌دانست_ اخراج خواهد کرد. اما وقتی خلق و خویش سر جاست، مخلوط غریبی می‌شود و از جذابیت و کم‌حوصلگی، که زیرکی فراوان دارد و عبارت مورد علاقه‌ی او: دیوانه‌وار عالی است.»

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
423 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۰۶:۰۰
نویسندهوالتر ایساکسون
مترجم پرناز صدیق راد
ناشرانتشارات جویا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Steve Jobs
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۰۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۵۰ مگابایت
۴۲۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 70 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
7 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

وقتی اسم جابز میاد، مجموعه‌ای از رفتارهای عالی اجتماعی و موفقیت‌آمیز به ذهن آدم خطور میکنه اما نکته‌ی جالب کتاب اینه که به ویژگی‌های شخصیتی واقعی و در عین حال قابل تامل ایشون اشاره شده. مثلا اینکه این فرد اکثرا شخصیت صفر و یکی داشتند که باعث دردسر براشون میشده. اما این که برای هر کاری که انجام میدادن یا برای باورهای خودشون یک "چرایی" قوی داشتن، میتونه یکی از نکات برجسته‌ی شخصیت ایشون باشه. در جاهایی از کتاب اونقدر اطناب میشه که حوصله‌ی آدم سر میره اما به هر حال با مسیر کلی زندگی جابز آشنا میشید. ترجمه هم در مجموع خوبه اما در برخی موارد سخت قابل هضم هست.

5

با خواندن این کتاب متوجه می شوید که دنیا توسط افراد متفاوت رو به جلو حرکت میکنه.شخصیت استیو جابز علی رغم نکات منفی که خیلی هم قابل اغماض نیستند بسیار جالب توجه هستش.حتما توصیه میکنم بخونید این کتاب رو

5

من ترجیح میدم همون نسخه ترجمه شده به وسیله وبسایت نارنجی رو بخونم...

5

این کتاب دید منو نسبت به استیو جابز و روند تکامل کامپیوتر ها عوض کرد و این کتاب برای من که رشته کاری و تحصیلیم کامپیوتره خیلی جالب بود و بدرد بقیه جامعه هم می خوره .

4

نگاه متفاوت داشتن به زندگی و تلاش بی وقفه عاملی برای پیشرفت و دستیابی به اهدافه چیزی که به وضوح در زندگی نامه استیو جابز مشهوه .

5

این کتاب می‌تونه چراغ راهی باشه برای خیلی ها و به نظرم یکی از بهترین چیزایی که میشه از ایشون یاد گرفت سماجت و سخت کوشی ایشونه

5

کتاب خوبی زندگینامه کامل استیو جابزه و این آقا از بزرگترین و تاثیر گذارترین های تاریخ بودن و تاثیر اونو همچنا تو زندگیمون حس میکنم

5

لطفا ترجمه کتاب ذن ذهن و ذهن مبتدی از شونریو سوزوکی که جزو کتاب های مورد علاقه استیو جابز هست رو هم ترجمه کنید

5

من فکر کردم نسخه صوتی کتاب هست نگو کلا متنه.پشیمون شدم. فکر میکردم کلا این برنامه فیدیبو واسه کتاب صوتیه.

5

خیلی خوب بود مرسی . جملات کلیدی ای که داشت بسیار تاثیر گزار بودند

نمایش 18 نقد دیگر
4.4
(70)
خوش‌خوان 🪶 (1)
35,000
٪50
17,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استیو جابز
٪50
استیو جابز
والتر ایساکسون
انتشارات جویا
4.4
(70)
خوش‌خوان 🪶 (1)
35,000
٪50
17,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر