0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با دی. اچ. لارنس

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس

مجموعه آشنایی با نویسندگان
نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با دی. اچ. لارنس

کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس از سری مجموعه آشنایی با نویسندگان، شما را با زندگی یکی از معتبرترین چهره‌های ادبیات آشنا می‌سازد. در این کتاب علاوه بر زندگی‌نامه لارنس، آثار و تاثیر او بر ادبیات جهان مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات مفیدی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. اگر به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس

کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس توسط پژوهشگر و نویسنده بریتانیایی، پل استراترن (Paul Strathern) نوشته شده و همانطور که از نام کتاب پیداست، به بررسی زندگی و آثار دی. اچ. لارنس می‌پردازد. دیوید هربرت ریچاردز لارنس (متولد 11 سپتامبر 1885 درشهر ایستوود، انگلستان- در گذشت 2 مارس 1930 در شهر وانس، فرانسه) نویسنده‌ای توانا در زمینه نگارش رمان، داستان کوتاه، شعر، نمایشنامه، مقاله، ترجمه و ادبیات بود.

لارنس در خانواده‌ای فقیر متولد شد و پس از اتمام تحصیل خود به عنوان یک معلم شروع به کار کرد. طاووس سفید نخستین داستان او بود که در سال 1911 به چاپ رسید. در سا‌ل‌های بعد او به آمریکا، اروپا و استرالیا سفر کرده و کتاب‌های مختلفی نوشت. سبک نگارش او ساده و انتقادی است.

چرا باید کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس را بخوانیم

کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس اثری جذاب برای دوستداران ادبیات خواهد بود. در این کتاب علاوه بر بررسی زندگی دی. اچ. لارنس با افکار، سبک نگارش، بهترین آثار و چالش‌های مختلف زندگی او آشنا خواهید شد. خواندن این کتاب می‌تواند به آگاهی از اندیشه و زندگی نویسندگان بزرگ کمک زیادی کند.

درباره نویسنده کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس

کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس اثری از پل استراترن، نویسنده بریتانیایی است. او مدتی به عنوان استاد دانشگاه به تدریس در کینگستون پرداخته و در حال حاضر ساکن لندن است. بیشتر آثار پل استراترن متمرکز بر معرفی نویسندگان و دانشمندان مطرح است تا خوانندگان بتوانند با روحیات و آثار مردان بزرگ آشنا شوند.

اگر به مطالعه آثار استراترن علاقه‌مند هستید، 5 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

·      کتاب آشنایی با تورینگ

·      کتاب آشنایی با فیثاغورث

·      کتاب آشنایی با هاوکینگ

·      کتاب فوکو در 90 دقیقه

·      کتاب آشنایی با اوپن هایمر

در بخشی از کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس می‌خوانیم

اندوه مرگ مادر شدیداً لارنس را در بر گرفت. او به نوشتن ادامه می‌داد اما تنها با کمی از نیرو و تمرکز سابق. بعد هم دچار جدالی شدید با ذات‌الریه شد. بعد از خروج از این دوره‌ی آشفتگی‌های روحی و جسمیْ خود را قادر دید که برای نخستین‌بار آنچه را که واقعاً می‌خواست بیان کند به روی کاغذ بیاورد. شروع به نوشتن رمانی کرد در مورد رابطه‌اش با مادرش، رمانی که عاقبت نخستین شاهکار بلند او شد: پسران و عشاق.

پی‌رنگ رمان به‌شدت اتوبیوگرافیک است، و کوشش اندکی برای مخفی کردن آن شده. رمان در دهکده‌ی معدنی بست‌وود در ناتینگهام‌شایر می‌گذرد. قهرمانْ نقاش جوانی به نام پل مورِل است. پدرش، والتر، یک معدنچی خشن کم‌سواد است؛ مادرش زنی است از طبقه‌ی متوسط که به روزگار سختی افتاده. مادر تربیت مسیحی خشکی داشته و شخصیت قدرتمندی دارد. او که از ازدواجش خیری ندیده، تمام امیدش را به پل بسته است. پل با میریام کتاب‌خوان، که مادر پل تأییدش نمی‌کند، رابطه‌ای به هم می‌زند. این رابطه به خاطر رفتارهای تملک‌گرایانه‌ی مادر پل پژمرده می‌شود. سپس رمان از حالت اتوبیوگرافیک جدا می‌شود؛ و پل با کلارا داز، یک کارگر کارخانه که عقایدی مستقل دارد و از شوهرش جدا شده، رابطه برقرار می‌کند. آنها با یکدیگر نرد عشق می‌بازند، ولی گویا این کافی نیست.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس

اگر از کتاب آشنایی با دی. اچ. لارنس لذت بردید، 5 کتاب زیر می‌توانند برای شما جذاب باشند:

·      کتاب خاطرات پابلو نرودا

·      کتاب اینشتین و نسبیت نوشته پل استراترن

·      کتاب نیکولا تسلا نوشته سن پاتریک

·      کتاب نامه های سیمین دانشور و جلال آل احمد

·      کتاب به دنبال مولانا نوشته ماهرخ دبیری

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
264.۰۰ بایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجمشیوا مقانلو
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
D. H. Lawrence In 90 Minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۶۴.۰۰ بایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با نویسندگان
شامل 12 عنوان کتاب
آشنایی با دی. اچ. لارنس
آشنایی با دی. اچ. لارنس
مجموعه آشنایی با نویسندگان
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
25,000
تومان