0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با سارتر

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با سارتر

مجموعه آشنایی با فیلسوفان
نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با سارتر

کتاب آشنایی با سارتر نوشته پل استراترن، یک زندگی‌نامه‌ی فلسفی است که به بررسی اندیشه‌ها و آثار ژان پل سارتر، فیلسوف، نویسنده و نمایشنامه‌نویس برجسته‌ی فرانسوی می‌پردازد. این کتاب در سال ۱۹۹۰ منتشر شد و در سال ۱۳۸۶ توسط زهرا آرین به فارسی ترجمه شد.

کتاب آشنایی با سارتر در سه بخش اصلی تنظیم شده است:

  • بخش اول، به زندگی و زمانه‌ی سارتر اختصاص دارد. در این بخش، استراترن به شرح دوران کودکی، تحصیلات، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و آثار سارتر می‌پردازد.
  • بخش دوم، به فلسفه‌ی سارتر اختصاص دارد. در این بخش، استراترن به شرح مهم‌ترین مفاهیم و نظریات فلسفی سارتر، از جمله هستی‌شناسی وجودی، آزادی، مسئولیت و انتخاب می‌پردازد.
  • بخش سوم، به نقد و بررسی آثار سارتر اختصاص دارد. در این بخش، استراترن به بررسی نقاط قوت و ضعف آثار سارتر می‌پردازد و آنها را در مقایسه با آثار سایر فیلسوفان وجودی مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب آشنایی با سارتر، یک اثر آموزشی و پژوهشی است که برای علاقه‌مندان به فلسفه، به‌ویژه فلسفه‌ی وجودی، بسیار مفید و آموزنده است. این کتاب با زبانی ساده و روان نوشته شده است و برای مخاطبان عمومی نیز قابل فهم است.

پل استراترن کیست

پل استراترن (Paul Strathern) نویسنده و پژوهشگر بریتانیایی است. او در سال ۱۹۴۰ در لندن متولد شد و تحصیلات خود را در دانشگاه آکسفورد به پایان رساند. استراترن در زمینه‌های فلسفه، تاریخ، اقتصاد و فناوری آثار متعددی منتشر کرده است.

از جمله آثار برجسته‌ی پل استراترن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کتاب‌های پل استراترن به زبان‌های متعددی ترجمه شده‌اند و از پرفروش‌ترین آثار این حوزه محسوب می‌شوند. او در آثار خود سعی می‌کند تا اندیشه‌های پیچیده‌ی فلاسفه، دانشمندان و اندیشمندان را به زبانی ساده و قابل فهم برای مخاطبان عمومی بیان کند.

چند دلیل برای خواندن کتاب آشنایی با سارتر نوشته پل استراترن

  • استراترن در این کتاب، به خوبی توانسته است اندیشه‌های پیچیده‌ی سارتر را به زبانی ساده و قابل فهم بیان کند.
  • استراترن در این کتاب، به بررسی انتقادی آثار سارتر نیز پرداخته است و نقاط قوت و ضعف آنها را به خوبی نشان داده است.
  • کتاب آشنایی با سارتر، یک منبع ارزشمند برای آشنایی با زندگی و اندیشه‌های ژان پل سارتر است.

در پایان، می‌توان گفت که کتاب آشنایی با سارتر، یک اثر ارزشمند و قابل تأمل است که برای علاقه‌مندان به فلسفه، به‌ویژه فلسفه‌ی وجودی، بسیار مفید و آموزنده است.

در بخشی از کتاب آشنایی با سارتر می‌خوانیم

در سال ۱۹۱۹ سارتر شروع به دزدیدن پول از کیف مادرش کرد. او از این پول برای به دست آوردن دل همکلاسیهای خود از راه خریدن کیک‌های کِرِمی وسوسه‌انگیز و نوشیدنی‌های گوناگون در پاتوق‌های محلی استفاده می‌کرد. لذات سارتر در این دوران همیشه با احساس گناه و ناامنی همراه بود. یک آمیزه عاطفی غم‌انگیز دیگر می‌رفت که مضمون مکرر دیگری باشد : شیرینی بی‌لطف و تهوع.

سرانجام حقه سارتر برملا شد و او دوباره مورد استهزاء همشاگردان نمک‌نشناس و هیاهوی معمول والدین قرار گرفت. به دلایلی سارتر خود داوطلب شد که به پاریس برگردد و ترجیح داد که زیر سایه پدربزرگ زندگی کند نه پدرخوانده. سارتر شورشی کم‌کم حالا یاد می‌گرفت که کجا خوب است طغیان کند: چه اوضاع و احوالی برای شورش از نوع خاص او مناسب‌تر است ـ قدم‌هایی اولیه برای وارد شدن به یک مبارزه طولانی. در پانزده سالگی او محصل هفتگی مدرسه متشخص هنری چهارم شد. او با ولع هرچه تمامتر شروع به خواندن ادبیاتی متنوع کرد که اکثر آنان از قدرت درک عاطفی یا فکری او خارج بوده است. در همین دوران بود که نوشته‌های او وارد زمینه جمله‌های قصار و تأملات فلسفی گردید. تعریف او از عشق بیانگر سطح این اندیشه‌ها است: میل و هوس زن را یک وسیله تلقی می‌کند، نه یک هدف؛ در حالی که عشق به زن به عنوان یک هدف می‌نگرد نه یک وسیله. مانند موارد دیگر این نوع بینش عمیقاً فرانسوی، مطالب و اظهارنظرهای سارتر دائماً مابین نوعی طنز ساختگی و بصیرت حقیقی متزلزل به نظر می‌رسید. معلم فلسفه او با دریافتی هشیارانه از قدرت او در پردازش بیش از حد ایده‌هایی که به اندازه کافی روشن نشده‌اند سخن می‌گوید (که تا همین امروز نیز عقیده رایج انگلیسی‌ها و آمریکائیها در مورد کل فلسفه سارتر بر همین نگرش استوار است)

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب آشنایی با سارتر

·      کتاب کیمیا خاتون

·      کتاب دایی جان ناپلئون

·      کتاب نامیرا


 


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
391.۰۰ بایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجمزهرا آرین
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Sartre in 90 Minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۹۱.۰۰ بایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
شامل 25 عنوان کتاب
آشنایی با سارتر
آشنایی با سارتر
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
22,000
تومان