0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با ژان‌ ژاک روسو

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با ژان‌ ژاک روسو

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با ژان‌ ژاک روسو

کتاب آشنایی با ژان‌ ژاک روسو با معرفی زندگی‌نامه روسو آغاز می‌شود. روسو در سال ۱۷۱۲ در ژنو به دنیا آمد. در دوران کودکی شاهد خشونت و بی‌عدالتی بود و این تجربه‌های تلخ تأثیر زیادی بر شکل‌گیری شخصیت او گذاشت. روسو در جوانی به پاریس رفت و در آنجا با جریان‌های فکری جدید آشنا شد. او در آثار خود به موضوعات مختلفی از جمله سیاست، فلسفه، ادبیات، و موسیقی پرداخته است. روسو در آثار خود به دفاع از حقوق طبیعی انسان و خرد جمعی می‌پردازد. او معتقد بود که انسان‌ها از ابتدا آزاد و برابر خلق شده‌اند و هیچ قدرتی حق ندارد این آزادی و برابری را از آنها سلب کند. روسو همچنین معتقد بود که خرد جمعی بهترین راه برای اداره جامعه است.

کتاب آشنایی با ژان‌ ژاک روسو برای کسانی که می‌خواهند به‌طور مختصر و مفید با زندگی، آثار، و افکار روسو آشنا شوند، کتاب مناسبی است. این کتاب به زبان ساده و روان نوشته شده است و به خواننده کمک می‌کند تا به‌سرعت با این فیلسوف بزرگ آشنا شود.

نکات مهم کتاب آشنایی با ژان‌ ژاک روسو

·      روسو معتقد بود که انسان‌ها از ابتدا آزاد و برابر خلق شده‌اند.

·      روسو معتقد بود که هیچ قدرتی حق ندارد آزادی و برابری انسان‌ها را سلب کند.

·      روسو معتقد بود که خرد جمعی بهترین راه برای اداره جامعه است.

در ادامه این مطلب به برخی از نکات مهم کتاب آشنایی با ژان‌ ژاک روسو اشاره می‌کنیم:

زندگی پرفراز و نشیب روسو: زندگی روسو پر از فراز و نشیب بود. او در دوران کودکی شاهد خشونت و بی‌عدالتی بود و این تجربه‌های تلخ تأثیر زیادی بر شکل‌گیری شخصیت او گذاشت. روسو در جوانی به پاریس رفت و در آنجا با جریان‌های فکری جدید آشنا شد. او در آثار خود به موضوعات مختلفی از جمله سیاست، فلسفه، ادبیات، و موسیقی پرداخته است.

آثار تأثیرگذار روسو: روسو یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان و نویسندگان قرن هجدهم بود. افکار او در زمینه‌های مختلف، از جمله سیاست، فلسفه، ادبیات، و موسیقی، تأثیر زیادی بر جهان داشته است. برخی از آثار مهم روسو عبارتند از:

قرارداد اجتماعی: این کتاب یکی از مهم‌ترین آثار سیاسی قرن هجدهم است. در این کتاب، روسو به دفاع از حقوق طبیعی انسان و خرد جمعی می‌پردازد.

رساله در مورد علوم و هنرها: این کتاب یکی از مهم‌ترین آثار فلسفی روسو است. در این کتاب، روسو به انتقاد از تمدن مدرن می‌پردازد و معتقد است که تمدن مدرن موجب از بین رفتن خرد و آزادی انسان‌ها شده است.

اعترافات: این کتاب یکی از مهم‌ترین آثار ادبی روسو است. در این کتاب، روسو زندگی خود را به‌طور صادقانه و بی‌پرده روایت می‌کند.

در بخشی از کتاب آشنایی با ژان‌ ژاک روسو می‌خوانیم

زندگی و آثار روسو

ژان ـژاک روسو در ۲۸ ژوئن ۱۷۱۲ در ژنوِ سوییس زاده شد. مادرش ده روز پس از تولد او بر اثر عوارض ناشی از زایمان درگذشت و روسو هرگز مادرش را ندید. به گفته‌ی خودش تولدم سرآغاز شوربختی‌هایم بود... تقریباً مرده به دنیا آمدم و امیدی به زنده ماندنم نبود. اختلالی داشتم که به مرور زمان تشدید شده است. روسو به دنیا آمدنش را این‌گونه می‌دید: درامی که اختلالِ بالقوه‌اش به صورت عاطفی، روان‌شناختی، و حتی جسمانی درمی‌آمد. از همان آغاز، رابطه‌اش با آدم‌های اطرافش به طور ناسالمی پُرتنش بود. پدرش، ساعت‌سازی که با بالاتر از طبقه‌ی اجتماعی‌اش ازدواج کرده بود، به علت از دست دادن زنی که از اوان کودکی دوستش می‌داشت اندوهگین بود. به گفته‌ی روسو، فکر می‌کرد که آن زن را در وجود من باز می‌بیند، اما نمی‌توانست فراموش کند که من باعث شدم او را از دست بدهد. وقتی از او حرف می‌زد، پدر و پسر هردو می‌گریستند. هرگز نشد که مرا ببوسد و متوجه نشوم که به تلخی آه می‌کشد؛ وقتی لرزان در آغوشم می‌کشید اندوهی تلخ را در نوازش‌هایش احساس می‌کردم. در این میان می‌توان نزدیکی و تردیدی سست‌کننده را احساس کرد، شنید، و چشید.

به نظر می‌رسد رگه‌ای از جنون آنی در خانواده وجود داشته است. روسو برادری داشت که هفت سال از خودش بزرگ‌تر بود. پدرش گاهی او را کتک می‌زد و روسو یک بار خود را بین آنها قرار داد تا برادرش را نجات دهد. روسو ابتدا برادرش را رذل می‌نامد اما سپس فاش می‌کند سرانجامْ برادرم چنان بد شد که گریخت و یکسر ناپدید شد.

پیشنهادهایی برای علاقمندان کتاب آشنایی با ژان‌ ژاک روسو

·      کتاب بخور، عبادت کن، عشق بورز

·      کتاب صوتی از قیطریه تا اورنج کانتی

·      کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
435.۰۰ بایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجمکاظم فیروزمند
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Rousseau in 90 minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۳۵.۰۰ بایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با فیلسوفان
شامل 25 عنوان کتاب
آشنایی با ژان‌ ژاک روسو
آشنایی با ژان‌ ژاک روسو
پل استراترن
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
22,000
تومان