0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نشانه‌ ای برای رهایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب نشانه‌ ای برای رهایی

گزیده‌ ی مقاله‌ ها
درباره نشانه‌ ای برای رهایی

کتاب نشانه‌ای برای رهایی گزیده مقالات یکی از بزرگ‌ترین منتقدان قرن بیستم، والتر بنیامین است. در این کتاب شش مقاله از والتر آورده شده که شامل نوشته بنیامین در مورد هنر در دوران بازتولید‌پذیری ماشینی، کافکا، نیکلای لسکوف، مارسل پروست، داستـایـفسکی و جنـبش سوررئالیست‌ها می‌شوند. اگر به نظریات فلسفی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های نظریه‌ها و مکاتب فلسفی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب نشانه‌ای برای رهایی

کتاب نشانه‌ای برای رهایی برترین مقالات نویسنده مشهور آلمانی، والتر بنیامین را در خود جای داده است. والتر منتقد توانایی بود که در زمان حیات خود زیاد مورد توجه قرار نگرفت اما آثار منتشر شده از او ثابت می‌کنند که توانایی زیادی در تشخیص ناسازگاری‌ها دارد؛ همانطور که تئودور آدورنو او را نابغه کشف عناصر ناهم‌خوان نامید. ارنست بلوخ، والتر را یک فیلسوف تکرار نشدنی می‌دانست که نقش پر رنگی در فرهنگ و هنر آلمان ایفا کرد. اگر به نظریات فلسفی علاقه‌مند هستید یا مشغول پژوهش بر روی نقد ادبی و موضوعات مرتبط با آن هستید، مطالعه این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

چرا باید کتاب نشانه‌ای برای رهایی را بخوانیم

کتاب نشانه‌ای برای رهایی اثری خواندنی و جذاب برای مسیر مطالعات فلسفی شما خواهد بود. اگر فلسفه اهمیت زیادی برای شما دارد، باید علاوه بر مطالعه مبانی آن، نظریات فیلسوفان مختلف را خوانده تا با تمام دیدگاه‌ها آشنا شوید. گاهی اوقات این نظریات فلسفی می‌تواند تغییری بزرگ در افکار شما ایجاد کنند. کتاب نشانه‌ای برای رهایی در دسته همین آثار قرار می‌گیرد که با مطالعه آن می‌توانید با آثار یکی از منتقدین بزرگ آلمانی آشنا شوید.

درباره نویسنده کتاب نشانه‌ای برای رهایی، والتر بنیامین

والتر بنجامین در برلین به عنوان پسر فروشنده عتیقه‌جات و آثار هنری امیل بنجامین و همسرش پائولین متولد شد. او در خانه‌ای از طبقه متوسط ​​رو به بالا و ثروتمند یهودی بزرگ شد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، تحصیل در رشته فلسفه، ادبیات و تاریخ هنر را آغاز کرد و با از شروع جنگ جهانی اول، تحصیلات خود را در مونیخ و برلن ادامه داده و در آنجا با ارنست بلوخ و هوگو بال (1886-1927) آشنا شد. پس از اتمام دوره تحصیل، او به عنوان نویسنده و منتقد آزاد در برلین زندگی کرده و مقالاتی درباره ادبیات کلاسیک و مدرن نوشته است.

در دوره‌ای که بر روی نقد ادبی و ترجمه کار می‌کرد با برتولت برشت آشنا شد. در سال 1933 بنیامین به پاریس مهاجرت کرد اما در این دوران شرایط مالی بدی داشت. او برای مجلات مختلف مطلب می‌نوشت و کتاب‌های خود را نیز تکمیل کرد. بنیامین نوشته‌هایی در مورد زندگی خود نوشته بود اما آن‌ها پس از مرگش منتشر شدند. والتر نتوانست کتاب «پاریس، پایتخت قرن نوزدهم» را که قرار بود اثر اصلی او باشد، تکمیل کند زیرا دست به خودکشی زد.

او در سال 1940 بعد از اشغال فرانسه، تصمیم می‌گیرد به ایالات متحده مهاجرت کند. در واقع سعی داشته از طریق اسپانیا از فرانسه فرار کند، اما بیهوده منتظر ویزای خود در مرز ماند. در 27 سپتامبر همان سال، والتر بنجامین با مصرف بیش از حد مورفین در شهر مرزی پورت بو اسپانیا، خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد. با انتشار آثار والتر پس از مرگش، توجه عموم به سمت افکار خاص و متفاوت او جلب شد و برخی او را از بزرگترین منتقدان قرن بیستم می‌دانند.

·      کتاب مؤلف به مثابه ی تولیدکننده

·      کتاب فهم برشت

·      کتاب دهلیزهای رستگاری

در بخشی از کتاب نشانه‌ای برای رهایی می‌خوانیم

در سده‌ی نوزدهم در شهر گرونوبل مسافرخانه‌ای به‌نام «زمان از دست رفته» وجود داشت ـ نمی‌دانم آیا هنوز هم هست ـ ما نیز نزد پروست همچون مسافرانی هستیم که از زیر تابلویی لرزان وارد آستانه‌ای می‌شویم که پشت آن، جاودانگی و سرمستی در انتظار ما نشسته است. فرناندز به‌درستی در آثار پروست میان «موضوع جاودانگی» و «موضوع زمان» تفاوت قائل شده است. اما به‌هرصورت این جاودانگی از نوع افلاطونی یا آرمان‌شهری نیست. بل سرمستانه است. بنابراین درست است که «زمان برای هرکس که در جریان آن تعمق کند، نوعی جدید و ناشناخته از جاودانگی را آشکار می‌کند» اما چنین نکته‌ای سبب نمی‌شود که هر فردی بتواند خود را «به آن گستره‌ی متعالی نزدیک کند، گستره‌ای که افلاطون و اسپینوزا با یک حرکت بال به آن می‌رسند.» نه، چون بااین‌که نزد پروست ته‌مانده‌های ایدئالیسمِ برجامانده وجود دارد، اما این‌ها نیستند که موجب اهمیت اثر او می‌شوند. آن جاودانگی که پروست دیدگاه‌هایی را در آن می‌گشاید، زمانِ به‌هم‌پیچیده است و نه زمانِ بی‌قیدومرز. سهم حقیقی او مربوط به جریان زمان در واقعی‌ترین شکل آن است، شکلی درهم‌پیچیده و وابسته به مکان، شکلی که در هیچ‌کجا آشکارتر از به‌یادآوردن درونی و مُسن‌شدن بیرونی حاکمیت ندارد.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب نشانه‌ای برای رهایی

اگر از مطالعه کتاب نشانه‌ای برای رهایی لذت بردید، 3 اثر زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب فلسفه ای برای زندگی نوشته ویلیام بی اروین

·      کتاب بوطیقای فضا نوشته گاستن باشلار

·      کتاب سفر به اعماق فلسفه نوشته ماسیمو پیلوچی و اسکای سی کلیری

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهوالتر بنیامین
مترجمبابک احمدی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Works. Selections, c۱۹۶۸
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۳۰
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۹ کیلوبایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
46,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نشانه‌ ای برای رهایی
نشانه‌ ای برای رهایی
گزیده‌ ی مقاله‌ ها
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
46,000
تومان