0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی

معرفی، خرید و دانلود کتاب نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی

درباره نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی


معرفی کتاب نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی

کتاب نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی، نوشته‌ی دو اقتصاددان برجسته، دارون عجم اوغلو و سایمون جانسون، با ترجمه روان و دقیق محمدرضا فرهادی پور و علیرضا بهشتی شیرازی، توسط انتشارات روزنه منتشر شده است. مفاهیم و موضوعات کتاب نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی در حوزه اقتصاد است. این کتاب که اثری دیگر از نویسندگان نامدار کتاب‌های چرا ملت‌ها شکست می‌خورند، ریشه های قدرت، ثروت و فقر است. یکی از مضامین اصلی کتاب نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی در خصوص چالش مهم اینکه از یک سو، نوآوری‌ها می‌توانند منجر به افزایش رفاه، ثروت و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها شوند. اما از سوی دیگر، همین نوآوری‌ها می‌توانند نابرابری‌ها را تشدید کرده، مشاغل را از بین ببرند و به تخریب محیط زیست منجر شوند. نویسندگان در این کتاب، با بررسی دقیق تاریخ بشر، نشان می‌دهند که چگونه جوامع مختلف در طول زمان، به این چالش‌ها پاسخ داده‌اند. آنها همچنین راهکارهایی برای مدیریت پیامدهای منفی نوآوری‌ها و استفاده حداکثر از مزایای آن برای ارتقای رفاه همگانی ارائه می‌کنند. نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی کتابی خواندنی و آموزنده است که به درک عمیق‌تر رابطه‌ی بین فناوری و رفاه انسان کمک می‌کند. این کتاب برای همه کسانی که به تاریخ، اقتصاد، سیاست و آینده‌ی بشریت علاقه‌مند هستند، اثری ارزشمند و ضروری است. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم اجتماعی حوزه اقتصاد علاقه دارید حتما به دسته‌بندی کتاب‌های اقتصاد فیدیبو سر بزنید.

خلاصه کتاب نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی اثر دارون عاصم اوغلو، جیمز ای رابینسون

در کتاب نزاع هزار ساله ما بر سر فناوری و بهروزی، نویسندگان با روایتی جذاب و مبتنی بر شواهد تاریخی، نشان می‌دهند که چگونه پیشرفت‌های فناورانه، همواره با چالش‌ها و تضادهایی همراه بوده است. نویسندگان نشان می‌دهند که چگونه نوآوری‌ها می‌توانند محرک رشد اقتصادی، افزایش سطح زندگی و بهبود سلامت و آموزش باشند. کتاب به بررسی چگونگی تشدید نابرابری‌ها توسط نوآوری‌ها، از جمله از طریق جابجایی مشاغل و تمرکز ثروت در دستان عده‌ای معدود می‌پردازد. همچنین کتاب بر اهمیت نقش دولت در هدایت نوآوری‌ها به سمت منافع عمومی و کاهش پیامدهای منفی آن تأکید می‌کنند. نویسندگان از شواهد و داده‌های متعدد تاریخی برای اثبات ادعاهای خود استفاده می‌کنند. کتاب نزاع هزار ساله ما بر سر فناوری و بهروزی اثری ارزشمند و ضروری برای درک دنیای امروز و چالش‌های پیش روی بشریت در عصر نوآوری‌های فناورانه است.



دارون عاصم اوغلو، جیمز ای رابینسون، خالقان چرا ملت ها شکست می خورند

دارون عاصم اوغلو، اقتصاددان برجسته آمریکایی - ترکیه‌ای، در سوم سپتامبر 1967 در استانبول و در خانواده‌ای ارمنی چشم به جهان گشود. او پس از طی دوران ابتدایی تحصیلی در زادگاهش، راهی بریتانیا شد و در دانشگاه یورک به کسب دانش در رشته اقتصاد پرداخت. عجم اوغلو پس از اتمام دوره ی کارشناسی، عزم سفر به لندن کرد و در مدرسه  اقتصاد لندن، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته  اقتصادسنجی و اقتصاد ریاضیاتی اخذ نمود. عطش علم‌آموزی او را به ادامه تحصیل در همان دانشکده رهنمون ساخت و در نهایت، دکترای تخصصی خود را در رشته اقتصاد از این دانشگاه معتبر دریافت کرد. سال 1993 نقطه عطفی در زندگی حرفه‌ای عجم اوغلو به شمار می‌رود. او در این سال به جمع اساتید برجسته موسسه  فناوری ماساچوست  MIT پیوست و به تعلیم و تربیت دانشجویان مستعد در این دانشگاه پرداخت. خدمات علمی و پژوهشی ارزشمند عجم اوغلو در عرصه ی اقتصاد، در سال 2006 با انتخاب او به عنوان عضو دائم فرهنگستان هنر و علوم آمریکا به رسمیت شناخته شد. جیمز رابینسون، متولد سال 1960، استاد برجسته علوم سیاسی، دانشگاه و اقتصاد در بریتانیا است. او در طول دوران پربار علمی خود، در دانشگاه‌های معتبر و مشهوری همچون شیکاگو، هاروارد، کالیفرنیا (برکلی)، کالیفرنیای جنوبی و ملبورن به تدریس دروس مختلف در حوزه‌های تخصصی خود پرداخته و دانشجویان بسیاری را تربیت کرده است.




 چرا کتاب نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی را بخوانیم

کتاب نزاع هزار ساله ما بر سر فناوری و بهروزی، اثری ارزشمند و خواندنی است که به بررسی رابطه‌ی پیچیده بین نوآوری‌های فناورانه و رفاه انسان در طول تاریخ می‌پردازد. در دنیای امروز، نوآوری‌های فناورانه نقشی اساسی در تمامی جنبه‌های زندگی ما ایفا می‌کنند. از نحوه‌ی کار و ارتباطاتمان تا سلامت و آموزشمان، فناوری در حال تغییر و تحول دائمی است. کتاب نزاع هزار ساله ما موجب خواهد شد تا درک روشن‌تر و دقیق‌تری از نقش فناوری در زندگی خود و جامعه پیرامونشان به دست آورند. نوآوری‌های فناورانه، در کنار فرصت‌های بی‌شماری که به ارمغان می‌آورند، چالش‌های جدیدی را نیز برای بشریت به وجود می‌آورند. نابرابری‌های فزاینده، جابجایی مشاغل و تخریب محیط زیست، تنها نمونه‌هایی از این چالش‌ها هستند. این کتاب به بررسی این چالش‌ها و ارائه راهکارهایی برای مقابله با آنها می‌پردازد. نویسندگان کتاب با نگاهی به گذشته و حال، چشم‌اندازی از آینده‌ی فناوری و رفاه انسان ارائه می‌دهند. این چشم‌انداز باعث می‌شود تا در مورد چگونگی استفاده از فناوری برای ساختن آینده‌ای بهتر به بحث و گفتگو بپردازید. برخلاف بسیاری از کتاب‌های اقتصادی که با زبانی خشک و علمی نوشته شده‌اند، نزاع هزار ساله ما با لحنی جذاب و خواندنی به نگارش درآمده است. این کتاب برای مخاطبان عام نیز قابل فهم است و از مثال‌ها و داستان‌های متعددی برای تبیین مفاهیم پیچیده استفاده می‌کند. نزاع هزار ساله ما بر سر فناوری و بهروزی به عنوان اثری مرجع در زمینه رابطه بین نوآوری و رفاه شناخته می‌شود. این کتاب مورد توجه و تحسین بسیاری از اندیشمندان، اقتصاددانان و سیاستگذاران در سراسر جهان قرار گرفته است.


در بخشی از کتاب نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی می‌خوانیم

همانطور که در سِفر پیدایش [کتاب مقدس] ثبت شده است، انسان در جریان هبوط، معصومیتش را از دست داد و قدرتش بر خلقت تضعیف شد. هر دوی این خسارات را می‌توان تا حدی جبران کرد، حتی در همین دنیا – اولی را با دین و ایمان، و دومی را با فن و علم.

فرانسیس بیکن، نو ارغنون، ۱۶۲۰

در عوض من اشرافیتی راستین را دیدم، مسلح به علمی بی‌عیب‌ونقص و مجهز به محصول منطقی نظام صنعتی امروز. پیروزی این اشرافیت نه فقط غلبه بر طبیعت، که پیروزی بر طبیعت و هم‌نوعان بود.

- اچ. جی. وِلز، ماشین زمان، ۱۸۹۵

از زمان انتشار اولین نسخۀ مجلۀ تایم در ۱۹۲۷، تقریباً همیشه یک نفر، آن هم اغلب یک رهبر سیاسی با چهرۀ جهانی یا یکی از مدیران صنعتی آمریکا، به عنوان مرد سال برگزیده می‌شد. ولی در ۱۹۶۰، این مجله به جای یک تن، مجموعه‌ای از افراد باهوش را شایستۀ این عنوان دانست: دانشمندان آمریکایی. پانزده مرد (متأسفانه، زن نه) به دلیل دستاوردهای چشمگیرشان در طیفی از حوزه‌ها انتخاب شدند. به گزارش تایم، بالاخره نوبت به پیروزی علم و فن‌آوری رسید. کلمۀ تکنولوژی از واژۀ یونانی  tekhne « پیشۀ مستلزم مهارت» و logia «صحبت کردن» یا «گفتن» می‌آید، و به معنای مطالعۀ نظام‌مند یک تکنیک یا فن است. فن‌آوری صرفاً استفاده از روش‌های جدید برای تولید کالاهای مادی نیست، بلکه به‌طور کلی، هر کاری را شامل می‌شود که ما برای شکل‌دهی به محیط اطراف‌مان و نظم‌بخشی به تولید انجام می‌دهیم. [در واقع] فن‌آوری شیوۀ استفاده از دانش جمعی انسان‌ برای بهبود تغذیه، آسایش و سلامتی است. هرچند غالباً برای دیگر مقاصد، از قبیل تجسس، جنگ، یا حتی نسل‌کشی به کار می‌رود.



پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های کتاب‌های اقتصاد علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

کلیات علم اقتصاد نویسنده گریگوری منکیو مترجم حمیدرضا ارباب نشر نی

تجارت بین الملل نظریه ها و سیاست ها نویسنده ابوالقاسم مهدوی انتشارات دانشگاه تهران

چگونگی رشد و فروپاشی اقتصاد نویسنده اندرو شف، پیتر شف مترجم حمیدرضا ارباب نشر نی


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
486 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۱۲:۰۰
نویسنده دارون عجم اوغلو
نویسنده دومسایمون جانسون
مترجم علیرضا بهشتی شیرازی
مترجم دوم محمدرضا فرهادی پور
ناشرانتشارات روزنه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Power and progress
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
340,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۰ کیلوبایت
۴۸۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
170,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی
نزاع هزارساله ما بر سر فناوری و بهروزی
دارون عجم اوغلو
انتشارات روزنه
5
(1)
170,000
تومان