0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود

معرفی، خرید و دانلود کتاب درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی

متن جلسات درس فروید در دانشگاه وین

کتاب متنی
درباره درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی

دنیای روانکاوی بزرگان زیادی را در قرن نوزدهم و بیستم به خود دیده است که فروید یکی از آن‌هاست. کتاب درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی یکی از کتاب‌های بسیار خوبی است که از این دوران به جا مانده است. این کتاب با عنوان introductory lectures on psycho analysis مجموعه درسنامه‌هایی است که زیگموند فروید آن‌ها را بین سال ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ در دانشگاه وین تدریس کرده است.

زیگموند فروید در این کتاب چیزهای زیادی گفته است. از جمله اینکه درباره‌ی مشکلاتی که آموزش روانشناسی و روانکاوی دارد را تبیین کرده است. او از این می‌گوید که در علم پزشکی علائم بالینی بیمار قابل رویت و ثبت است و حتی در علم روانپزشکی علائم بیمار در چهره و گفتار و رفتار او قابل مشاهده‌اند. او از این می‌گوید که اهمیت دانش پزشکی چقدر زیاد است و چقدر می‌تواند به شما چیزهای بیشتری را یاد دهد. کتاب درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی می‌تواند برای دانشجویان این رشته و علاقه‌مندان به این حوزه بسیار کارآمد باشد.

کتاب درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی به فارسی هم برگردانده شده است و در بازار کتاب ایران در دسترس است. علی الوند آن را به فارسی برگردانده و ناشر آن هم انتشارات قطره است. همچنین این انتشارات با همراهی فیدیبو نسخه الکترونیک این کتاب را هم عرضه کرده است و اگر اهل خواندن کتاب روی دستگاه‌های الکترونیکی و موبایل و ... هستید می‌توانید آن را در همین صفحه از دسته بندی روانشناسی دانلود کنید و بخوانید.

زیگموند فروید کیست؟

زیگموند فروید (Sigmund freud) عصب شناس و روانکاو برجسته‌ی اتریشی است و اولین بار دانش روانکاوی را به نوعی پایه گذاری کرد. او متولد ۱۸۵۶ بود و به مدت ۸۳ سال زندگی کرد. او در دانشگاه وین درس خواند و در سال ۱۸۸۲ وارد بیمارستان عمومی این شهر شد و تحت نظر پزشکان مهمی تحصیل کرد. او در سال ۱۸۸۵ تدریس نوروپاتولوژي را شروع کرد و تحقیقات بسیار مهمی انجام داد. او بعدها به پاریس رفت و در این شهر هم به تجربیات خود افزود. او از سال ۱۸۸۶ در مطب شخصی خود به تحقیق درباره‌ی اختلالات عصبی پرداخت و برای سال‌ها کتاب‌های مختلفی از روی تجربیاتش نوشت. چند جلد از کتاب‌هایی که این نویسنده منتشر کرده است کتاب‌های زیرند:

·      مکانیزم‌های دفاع روانی انتشارات رادمهر

·      تمدن و ملالت‌های آن انتشارات ماهی

·      روانکاوی لئوناردو داوینچی انتشارات ناهید

چرا باید کتاب درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی را خواند؟

درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی مجموعه درس‌های بسیار مهمی از زیگموند فروید است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این کتاب جالب و قابل توجه بخشی از دانش روانکاوی را که خود فروید اولین بار مطرح کرده است در اختیار مخاطب می‌گذارد و رویکردهای او را به مخاطب می‌شناساند. این کتاب برای ورود به دنیای روانشناسی و روانکاوی انتخاب بسیار خوبی به حساب می‌آید.

در بخشی از کتاب درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی می‌خوانیم

اگر سؤال دیگری ندارید خودم ادامه خواهم داد به خاطر دارید که ما اهمیت خاصی برای خود اعمال سهوی قائل نیستیم، بلکه برای آموختن چیزی که به کار روانکاوی می‌آید به دنبال مطالعه آنهاییم. بنابراین این سؤال را مطرح می‌کنم این کدام مقاصد یا اهداف‌اند که می‌توانند باقی مقاصد و اهداف را مختل کنند؟ و چه رابطه ای بین اهداف مختل‌کننده و مختل شده وجود دارد؟ پس فقط بعد از حل این مسئله است که دوباره می توانیم کارمان را آغاز کنیم.

پس آیا این تبیین برای تمام موارد لغزش‌های زبانی صدق می‌کند؟ من میل دارم این طور فکر کنم و دلیلم این است که هر بار مثالی از لغزش‌های زبانی را بررسی می‌کنیم تبیینی از این جنس را می‌توان پیدا کرد. ولی در حقیقت این را هم نمی‌توانیم اثبات کنیم که لغزش زبانی بدون چنین مکانیزمی اتفاق نمی‌افتند ممکن است هم این طور باشد ولی به لحاظ نظری برایمان اهمیتی ندارد، چون حتی اگر دیدگاه‌مان در مورد تعداد کمی از لغزشهای زبانی هم صحت داشته باشد که مطمئناً چنین نیست باز هم نتیجه‌گیری‌هایمان در راستای معرفی روانکاوی پابرجا باقی خواهند ماند پاسخم به سؤال بعدی، یعنی اینکه آیا می‌توانیم دیدگاه‌مان را به انواع دیگر اعمال سهوی هم تعمیم دهیم پیشاپیش مثبت خواهد بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی

درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی کتابی است که در آن چیزهای زیادی درباره‌ی روانکاوی یاد می‌گیرید. اگر این کتاب برای شما مفید بوده است کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

·      روان درمانی اگزیستانسیال اثر اروین یالوم انتشارات نی

·      درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد اثر پل فلکسمن انتشارات دانشگاه تهران

·      قبیله‌های اخلاقی اثر جاشوا گرین انتشارات هورمزد

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
4.۱۶ مگابایت
تعداد صفحات
600 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۰:۰۰:۰۰
نویسندهزیگموند فروید
مترجمعلی الوند
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۱۷
قیمت ارزی
18.۵ دلار
قیمت چاپی
375,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۴.۱۶ مگابایت
۶۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار عالی ست. اما قیمتش اینجا خیلی خیلی زیاده

5

👌🏻

5
(4)
پربار 🌳 (1)
٪70
145,000
43,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی
متن جلسات درس فروید در دانشگاه وین
نشر قطره
5
(4)
پربار 🌳 (1)
٪70
145,000
43,500
تومان