0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سنگی بر گوری
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سنگی بر گوری

نویسنده:
جلال آلاحمد
درباره سنگی بر گوری
سنگی بر گوری کتابی در گونهٔ خودزندگی‌نامه از جلال آل‌احمد است که در سال ۱۳۴۲ به نگارش درآمد، ولی تا ۱۳۶۰ منتشر نشد. آل‌احمد این کتاب را به احترام همسرش، سیمین دانشور، منتشر نکرد؛ امّا پس از مرگش شمس آل‌احمد آن را به چاپ سپرد. آل‌احمد سنگی بر گوری را در شش فصل و با یادداشت‌های کوتاه و به‌هم‌پیوسته و به صورت تک‌گویی نوشته‌است و طی آن به بی‌فرزندی خود و همسرش سیمین دانشور و عقیم‌بودنش و تأملات و افکارش پیرامون این مسئله پرداخته‌است. آل‌احمد در فصل اول که با جمله «ما بچه نداریم» آغاز می‌شود، «گره ناگشودنی» زندگی‌اش را مطرح می‌کند. او و همسرش پس از چهارده سال زندگی هنوز کمبود فرزند را در زندگی‌شان احساس می‌کنند. آنها پس از آزمایش‌های مکرر درمی‌یابند اشکال از آل‌احمد است و او از روند ناخوشایند درمان در ایران و یک‌بار در اتریش می‌گوید؛ پزشکی در وین که بعدها درمی‌یابد به‌خاطر سقط جنین زنی که همسرش فرزند می‌خواسته، به دست شوهر و دوستانش مضروب می‌شود. او بی‌فرزندی را «مردن بالقوه» می‌خواند و سپس به معرفی بستگانش و فرزندان‌شان می‌پردازد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
135.۳۹ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۴۱:۲۶
نویسندهجلال آل‌احمد
راویافشین اعتماد
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۷/۱۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۵.۳۹ مگابایت
۰۲:۴۱:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به عنوان کسی که قصد داره بچه‌دار نشه، می‌تونم درک کنم که چرا توجیه اطرافیان بابت این تصمیم سخته و نمی‌تونم درک کنم چرا از اول تصمیمشون (حالا چه با میل شخصی گرفته شده چه از روی اجبار) رو قاطع و بی دردسر به اطرافیان نمی‌گن تا این‌همه مصیبت و بدبختی نداشته باشن. کتاب عالی بود. من کتاب‌های زیادی از جلال آل احمد نخوندم ولی اگر همه آثارش همین اندازه عالی باشن واقعا مشتاقم که بیشتر ازش بخونم. طنز کتاب جذاب و مختص به خود نویسنده بود. و کلا کتاب به قدری کشش داشت که یک روزه گوش دادمش. خوانش هم عالی بود. نمی‌تونم تصور کنم شخص دیگه‌ای این کتاب رو بخونه. این صدا و لحن و شیوه بیان واقعا به داستان نشست. البته تک و توک غلط تلفظ داشت که کاملا قابل اغماضه.

5

کمیت با ضم حرف کاف و کسر یا فتح حرف میم و بدون تشدید روی حرف یا به معنی اسبه .... کمیتش لنگه یعنی اسبش می‌لنگه با کمیت به معنای اندازه ومقدار و تعداد فرق میکنه واقعا از کسانی که کار و حرفه شان کتاب صوتیه انتظار چنین چیزی رو نداشتم هر نویسنده ای یک کتاب متفاوت میان آثار خود دارد ... اثری که شبیه به هیچ یک از آثار دیگرش نیست مثل بوف کور در آثار هدایت سنگی برگوری نیز همان اثر متفاوت آل احمد است . شبیه به هیچ کدام از آثار دیگرش نیست و شاهکاری است در نوع خودش ...از صراحت و طنزی فوق العاده برخورداراست ...

5

لذت بردم ، بی پرده و بدون رنگ زیبا دادن به مشکلات واقعیشون ، همانطور که ما معمولا سعی می کنیم همه چیز زندگیمون رو خوب جلوه بدیم ، گوش دادن بهش احساس آرامش و خلوص به من داد .

4.4
(11)
55,000
٪40
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سنگی بر گوری
٪40
سنگی بر گوری
جلال آلاحمد
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.4
(11)
55,000
٪40
33,000
تومان