0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفۀ سیاسی فون هایک

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفۀ سیاسی فون هایک

نویسنده:
جان گری
ناشر:
نشر نو
درباره فلسفۀ سیاسی فون هایک

کتاب فلسفه سیاسی فون هایک درباره دیدگاه و نظرات فیلسوف سیاسی برجسته، جان گری، در مورد هایک نشان می‌دهد. در بخش مهمی از کتاب، گری ارزیابی می‌کند که توسعه تاریخی ده سال اخیر تا چه اندازه می‌تواند در نقد اندیشه هایک به کار گرفته شود. ارزیابی او فقط یک مطالعه سطحی بر اساس هیجان درباره یک فیلسوف کلاسیک نیست. به عقیده او جستجو در فلسفه هایک به بحث در مورد آینده محافظه‌کاری کمک کرده است.

فون هایک اقتصاددان و فیلسوف سیاسی قرن بیستم به دلیل دفاع از لیبرالیسم و مخالفت با سوسیالیسم شناخته شده و در سال 1974 موفق به دریافت جایزه نوبل اقتصاد شد. وی قبل از مرگش نظرش را درباره این کتاب اعلام کرده و گفته این کتاب اولین بررسی از کارش است که نه‌تنها به طور کامل عقایدش را درک می‌کند، بلکه می‌تواند ایده‌هایش را فراتر از نقطه‌ای که در آن ترک کرده ادامه دهد. کتاب سیاسی فون هایک نوشته جان گری توسط خشايار ديهيمی ترجمه شده است. در سال 1401 توسط نشر نو به چاپ رسید و نسخه الکترونیک آن نیز در دسته‌بندی فلسفه در فیدیبو در دسترس شماست.

جان گری، منتقد برجسته

جان گری، نویسنده و فیلسوف سیاسی متولد سال 1948 در انگلستان و استاد مدرسه اقتصاد لندن است. او یکی از نویسندگان ثابت در گاردین و منتقد ادبی تایمز بوده و کتاب‌های زیادی را در زمینه فلسفه منتشر کرده است. از معروف‌ترین آثار او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

4 دلیل برای خواندن کتاب فلسفه سیاسی فون هایک

  • جان گری وحدت نظام و اندیشه‌های هایک و خصلت فلسفی او دررابطه ‌با لیبرالیسم کلاسیک را به طور جامعی بیان کرده تا به کمک آن‌ها بتوانیم زندگی سیاسی و اجتماعی را بفهمیم و آن را در معرض نقد عقلانی قرار دهیم.
  • آشنایی با نوشته‌ها و نظریات هایک در رشته‌های علمی مختلف، رشته‌هایی مانند اقتصاد نظری، فلسفه حقوق، روان‌شناسی و تاریخ فکری بر اساس ساختار ذهنی هایک.
  • درک فلسفه عمومی هایک و تأثیری که کانت بر آن گذاشته در زمینه شناخت‌شناسی، روان‌شناسی، اخلاق و نظریه قانون.
  • آشنایی با تأثیر فلاسفه دیگر در فلسفه عمومی هایک مفاهیمی مانند قدرت خلاقانه ذهن انسان، مسائل سنتی متافیزیک، عقل‌گرایی انتقادی و عقل‌گرایی ساختارگرانه را بررسی خواهد کرد.

در بخشی از کتاب فلسفه سیاسی فون هایک می‌خوانیم

در این کتاب هایک هرگونه علاقه و دلبستگی خود را به اینکه «چیزها واقعاً در جهان چگونه هستند» انکار و حاشا می‌کند و با تأکید می‌گوید: «... سؤالی ازاین‌دست که " چیست؟" فقط در نظم و نظام معینی معنا دارد و.... این سؤال را در این محدوده همواره باید به رابطه یک واقعه خاص با سایر وقایعی که متعلّق به همان نظم و نظام هستند ارجاع داد.» فراتر از همه چیز تمایز میان نمود و واقعیت را که به نظر هایک بیش از هر جا در سخن علمی از آن پرهیز می‌شود نباید با تمایز میان نظم ذهنی یا حتی با نظم مادی یکی گرفت پس هدف تحقیق، علمی از نظر هایک کشف ماهیت یا ذات چیزها در خودشان از پسم پرده نمود نیست؛ زیرا او نیز هم‌صدا با کانت و علیه ذات‌گرایی ارسطویی انگاره ذات یا واقعیت مطلق را به‌عنوان چیزی بیهوده و زیان‌بار در علم و فلسفه توصیف می‌کند و آن را خوار می‌شمارد هدف علم فقط می‌تواند شکل‌دادن به نظامی از مقوله‌ها یا اصول باشد که در نهایت کاملاً به‌صورت قیاسی و استدلالی سازمان می‌یابد و مناسب تجربه‌ای است که می‌خواهد بدان نظم و سامان دهد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فلسفۀ سیاسی فون هایک

هایک بهتر از هر شخص دیگری توانسته اندیشه‌های موجود درباره لیبرالیسم کلاسیک را در چهارچوب فکری و قاطعانه مدرن امروزی برای مخاطب توضیح دهد و نویسنده این کتاب نیز عمق و قدرت این نظریات را در قالبی مناسب و قابل‌فهم بیان کرده است. اگر شما نیز به فلسفه و عقاید هایک به‌عنوان یک فیلسوف مهم معاصر علاقه دارید خواندن این کتاب را از دست ندهید. در کنار آن نیز به عناوین زیر سر بزنید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۱ مگابایت
تعداد صفحات
248 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۱۶:۰۰
نویسندهجان گری
مترجمخشایار دیهیمی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Hayek on Liberty
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۲۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۱ مگابایت
۲۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
89,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفۀ سیاسی فون هایک
فلسفۀ سیاسی فون هایک
جان گری
نشر نو
5
(1)
89,000
تومان