0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفۀ هابز

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفۀ هابز

ناشر:
نشر نو
درباره فلسفۀ هابز

کتاب فلسفۀ هابز (On Hobbes) که توسط مارشال ميسنر نوشته شده است، یکی از کتاب‌های مجموعه Wadsworth Philosophers Series است. این مجموعه باهدف آشناکردن خوانندگان با فیلسوفان و مسائل فلسفی از آغاز تا امروز، با سرویراستاری دنیل کولاک منتشر شده است.

توماس هابز (Thomas Hobbes) فیلسوف سیاسی برجسته متولد 1588 در انگلستان است. او جز مشهورترین فیلسوفانی است که در زمینه فلسفه علوم سیاسی فعالیت می‌کرد. موضوع اصلی کتاب فلسفه هابز نظرات این فیلسوف درباره جنگ‌وصلح و تحلیل آن­ها است. در ابتدای کتاب با دیدگاه‌های کلی او و چگونگی شکل‌گیری این نظرات آشنا می‌شویم و در ادامه با نظریات این فیلسوف درباره مسئله جنگ‌وصلح که آن را دغدغه‌ای همگانی می‌دانست، آشنا می‌شویم. قصد او رسیدن به پاسخ این سؤال است که چرا مردم با هم می‌جنگند و نمی‌توانند با هم کنار بیایند؟ خواندن این کتاب به خواننده کمک می‌کند هابز و دیدگاه‌هایش را بهتر درک کند. 

معرفی مارشال ميسنر

مارشال میسنر (Marshall Missner) نویسنده و فلسفه دان آمریکایی و متولد سال 1942 میلادی است.

چرا باید کتاب فلسفۀ هابز را بخوانیم؟

هدف کتاب فلسفه هابز و سایر کتاب‌هایی که در مجموعه Wadsworth Philosophers Series نوشته شده‌اند این بوده که ترس خوانندگان از فلسفه را برطرف کنند و نشان دهند «فلسفه» آن‌گونه که همیشه القا شده است، دانشی انتزاعی نیست. این کتاب‌ها با این قصد به تحریر درآمده‌اند تا به ما نشان دهند فلسفه دانشی است که در زندگی بسیار کارآمد است و به اساسی‌ترین سؤالات بشری پاسخ می‌دهد.

خواندن کتاب فلسفه هابز نیاز به اطلاعات خاص فلسفی یا زمینه آشنایی قبلی ندارد و همین باعث می‌شود موردتوجه همه افراد مخصوصاً آن‌هایی که دوست دارند با فلسفه آشنا شوند، قرار گیرد.

کتاب فلسفه هابز نوشته مارشال میسنر توسط خشايار ديهيمی ترجمه شده است. این کتاب در سال ۱۳۹۸ توسط نشر نوبه چاپ رسید و نسخه الکترونیک آن نیز در دسته‌بندی فلسفه در فیدیبو در دسترس شماست.

در بخشی از کتاب فلسفۀ هابز می‌خوانیم

هابز هم مثل دیگر فیلسوف مشهور هم‌دوره‌اش رنه دکارت و مثل بقیه فیلسوفان قرن هفدهم، علاقه زیادی به مسئله روش داشت. هابز معتقد بود برای یافتن پاسخ‌هایی برای پرسش‌های مهم ضروری است نخست درک و دریافتی از روش صحیح برای پاسخ‌دادن به آن مسئله موردبحث داشت. یافتن روش صحیح، مهم‌ترین و درعین‌حال دشوارترین بخش تحقیق و تفحص دانسته می‌شد؛ زیرا پس از یافتن روش صحیح دیگر به‌کاربستن آن برای رسیدن به پاسخ صحیح چندان دشوار نبود.

اما نکته دیگری را هم باید در مسئله روش در نظر داشت هابز می‌دانست که افراد نه‌تنها دیدگاه‌های اخلاقی و الاهیاتی مختلفی دارند؛ بلکه از شیوه‌های مختلفی هم برای رسیدن به پاسخ سؤال‌ها استفاده می‌کنند؛ روش‌هایی که به نظر عده‌ای درست می‌آمد به نظر عده دیگری ناقص و خام می‌آمد و روش‌های فنی و نیرومندی که عده‌ای دوست داشتند به کار گیرند، به نظر عده‌ای غیرضروری و سردرگم کننده بود میزان پیچیدگی اذهان افراد بسیار مختلف است و پیش‌زمینه‌های فرهنگی و آموزشی‌شان بسیار متفاوت و همین بر روش‌هایی که دوست دارند به کار گیرند تأثیر می‌گذارد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فلسفۀ هابز

علم فلسفه به انسان‌ها کمک می‌کند برای سؤال‌های بی‌شمار خود پاسخی پیدا کنند. برای همین کتاب‌هایی که موضوع آنها فلسفه است می‌توانند ذهن آشفته ما را سامان دهند و لحظات خوبی و سرشار از حس آرامش برای ما بسازند. اگر از مخاطبان این کتاب‌ها هستید کتاب‌های زیر را هم حتماً بخوانید:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1,023.۴۹ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسندهمارشال میسنر
مترجمخشایار دیهیمی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On Hobbes
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
80,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰۲۳.۴۹ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
22 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

نمونه ارائه شده به هیچ وجه به خواننده کمک نمیکنه برای اینکه متوجه بشه کتاب مناسبی است یا خیر

5

خرید

3.8
(9)
57,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفۀ هابز
فلسفۀ هابز
مارشال میسنر
نشر نو
3.8
(9)
57,000
تومان