0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه های کلاسیک، رؤیا جلد 15

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه های کلاسیک، رؤیا جلد 15

جلد پانزدهم
نویسنده:
امیل زولا
ناشر:
نشر افق
درباره مجموعه های کلاسیک، رؤیا جلد 15

کتاب رویا

کتاب رویا نوشته امیل زولا، نویسنده شهیر فرانسوی است. رویا شانزدهمین جلد از مجموعه بیست جلدی روگن ماکار است که توسط محمود گودرزی ترجمه و توسط انتشارات افق به بازار عرضه شده است. این مجموعه به زندگی یک خانواده در زمان امپراتوری دوم فرانسه می‌پردازد و به دلیل بیان دقیق تاریخ بسیار معروف است. کتاب در مورد زندگی آنژیک دختری یتیم و عشق او به پسر اسقف است. کتاب رویا یکی از بهترین کتاب‌های داستان و رمان خارجی است که تا مدت‌ها قلب و روح خواننده را درگیر می‌کند. این کتاب صرفا یک رمان عاشقانه نیست، زولا در سطر به سطر کتاب تعارض بین معنویت و نفسانیت و همچنین قدرت و ضعف را بیان می‌کند. زولا در توصیف رویا می‌گوید: این کتاب شعری از اشتیاق من است.

درباره نویسنده

امیل زولا نویسنده معروف فرانسوی است که در سال ۱۸۴۰ متولد شد و در سال ۱۹۰۲ بر اثر مسمومیت درگذشت. وی را مهم‌ترین نماینده مکتب ناتورالیسم در ادبیات می‌دانند. مهم‌ترین کتاب وی را می‌توان مجموعه بیست جلدی روگن ماکار دانست که کتاب رویا نیز از همین مجموعه است. زولا پیش از نویسندگی، به عنوان کارمند شرکت حمل و نقل کار می‌کرد و همزمان برای یک انتشارات نیز مطلب می‌نوشت. او حتی پیش از شهرت نیز تنفر خود را نسبت به ناپلئون سوم اعلام می‌کرد اولین کتاب وی ترز راکن نام داشت که در سال ۱۸۶۷ منتشر شد و زولا را به عنوان یک نویسنده مطرح معرفی کرد. کتاب ژرمینال دیگر کتاب مطرح وی است که توسط مترجمین زیادی در ایران ترجمه شده است.وی به طبیعت‌گرایی اعتقاد داشت و نوشته‌های چارلز داروین و کلود برنارد را می‌خواند و در نوشته‌هایش به آنها اشاره می‌کرد.

چرا باید کتاب رویا را بخوانیم؟

کتاب رویا داستانی روان و سلیس از عشق دختری یتیم به پسر اسقف است. آنژیک دختر قهرمان داستان، پس از فوت مادرش به شخصی بدطینت سوپرده می‌زشود اما از آنجا می‌گریزد و به خانه زن و مردی پناه می‌برد. این زن و مرد در کلیسا کار می‌کنند. آنژیک رویایی دارد، رویای شاهزاده‌ای سوار بر اسب سفید، مشابه افسانه طلایی جاکوبوس دو وراژین که همواره در کلیسا می‌خواند. او آرزو دارد شاهزاده رویایش او را از این زندگی رهایی بخشد. کتاب رویا ترکیبی از اعتقادات مذهبی مسیحیان و تاثیر آن بر زندگی افراد و همچنین ایمان و عشق و علاقه است. داستان سلیس است و حس همذات‌پنداری زیادی در خواننده ایجاد می‌کند. این اثر یکی از بهترین رمان‌‌های نوشته شده توسط زولا است و پایانی میخکوب کننده دارد. مطالعه این کتاب به همه علاقمندان به کتاب‌های عاشقانه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب رویا می‌خوانیم

کودک بی‌هیچ اندیشه‌ای به خانه کهنسال اما خوب نگهداری شده استاد صنعتگر می‌نگریست و داشت تابلوی زرد رنگی را می‌خواند که به سمت چپ در میخ شده و حاوی این کلمات با حروف سیاه بود: هوبر دوزنده البسه کلیسا، که ناگاه صدای بسته شدن لنگه دیگر پنجره‌ای ذهنش را به خود مشغول ساخت. این‌بار لنگه پنجره مربعی طبقه همکف بود: مردی خم شده بود، با چهره‌ی مضطرب، بینی عقابی، آماسی روی پیشانی، تاجی از گیسوان پرپشت و از حالا سفید شده بر سر، چه او تازه چهل و پنج ساله شده بود، مرد نیز دقیقه‌ای خود را از یاد برد و با چین و چروکی حاکی از درد بر دهان درشت و مهربانش، به دقت دختر را زیر نظر گرفت. سپس دختر او را دید که پشت شیشه‌های سبزفام ایستاده بود. مرد برگشت، حرکتی کرد، زنش از نو ظاهر شد، بس دلربا. هر دو از کنار همدیگر جم نمی‌خوردند و با حالتی سخت اندوهناک چشم از او بر‌نمی‌گرفتند.

برای علاقمندان به کتاب رویا

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب رویا هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

·      همه جا پای پول در میان است، جورج اورول

·      کتابی با ادبیات انتقادی که به حال و روز امروز ما بسیار شبیه است.

·      بلندی‌های بادگیر، امیلی برونته

·      داستانی عاشقانه و پر هیجان که تا مدت‌‌ها ذهن هر خواننده‌ای را درگیر می‌کند.

·      سه دختر حوا، الیف شافاک

·      یک داستان عاشقانه و سراسر هیجان از نویسنده معروف کتاب ملت عشق.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۰ مگابایت
تعداد صفحات
384 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۸:۰۰
نویسندهامیل زولا
مترجممحمود گودرزی
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
le reve
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
62,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۰ مگابایت
۳۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1
(1)
147,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه عاشقانه های کلاسیک
شامل 14 عنوان کتاب
مجموعه های کلاسیک، رؤیا جلد 15
مجموعه های کلاسیک، رؤیا جلد 15
جلد پانزدهم
نشر افق
1
(1)
147,500
تومان