0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت

درباره پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت
- از کار در گوشه‌ی موزه تا شهرت جهانی: «کترینا اینگلمن سوندبرگ» نویسنده، روزنامه‌نگار و باستان‌شناس دریایی در ۱۹۴۸ در سوئد متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی دانشگاه «اوپسالا»ی سوئد در رشته‌ی تاریخ و باستان‌شناسی است و مطالعاتی در زمینه‌ی قوم‌شناسی و زبان‌های نورودیک انجام داد. سوندبرگ ضمن تجربه‌ی چندین ساله‌ی کار در موزه‌های مختلف، مدیریت چند پروژه‌ی حفاری تحقیقاتی را بر عهده داشته است. سوی دیگر زندگی حرفه‌ای و پژوهشی او نویسندگی است. سوندبرگ بیش از هجده اثر داستانی منتشر کرده است که مشهورترین آن‌ها «پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت» است. این رمان در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و پس از آن که به سرعت در سوئد پرفروش شد، به هفده زبان دیگر ترجمه شد و باعث شهرت جهانی نویسنده‌اش شد. - باند خلافکاران بازنشسته: «مارتا اندرسون» پیرزن هفتاد و نه ساله‌ایست که در یک آسایشگاه سالمندان سکونت دارد. آسایشگاه برای مارتا شبیه زندان است و او قصد ندارد باقی عمرش را بر روی صندلی راحتی در گوشه‌ای از آسایشگاه بگذراند؛ پس تصمیم می‌گیرد برای خود و زندگی‌اش هیجان ایجاد کند. سرقت از بانک به نظر کار هیجان‌انگیزی می‌آید. اما نخستین تلاش مارتا به تنهایی، نتیجه‌ی مطلوبی ندارد. به همین دلیل او دست به کار می‌شود تا با طراحی نقشه‌ای کامل و با همراهی دوستانش که همگی آن‌ها از پیرهای ساکن آسایشگاه سالمندان هستند، به مقصود خود برسد. اعضای این باند پنج نفره که به «باند بازنشسته‌ها» معروفند، در گام نخست، در برابر قوانین سخت‌گیرانه‌ی آسایشگاه شورش می‌کنند. - جایی برای پیرزن‌ها هست! مارتا پس از تشکیل باند و هم‌فکری با آن‌ها و اجرای شورش‌ها و اعتراض‌های کوچک و بزرگ در آسایشگاه، از جمله اعتراض به ساعت خواب، سرو غذا در ظرف‌های پلاستیکی، ساعت تماشای تلویزیون و … نقشه‌های بزرگ‌تری برای خود و گروهش طراحی می‌کند. هدف نهایی آن‌ها، وارد شدن به جرگه‌ی تبهکاران حرفه‌ایست. سوندبرگ در داستانش، نوعی جدید از قهرمان را به مخاطب معرفی می‌کند. قهرمانی که بر خلاف کلیشه‌های معمول رفتار می‌کند و موقعیت‌های طنز بسیار زیادی را خلق می‌کند. نویسنده در کنار روایت ظنزآمیز داستان، تلنگری هم به نگاه غالب به سالمندان می‌زند. تلنگر به نگاهی که سالمندان را به چشم موجوداتی از کار افتاده و بی‌مصرف نگاه می‌کند. به راستی چه کسی می‌داند از پیرانی که به ظاهر از کار افتاده‌اند و در گوشه‌ی خانه‌ی سالمندان زندگی می‌کنند، چه کارهایی برمی‌آید؟ نشر صوتی آوانامه با همکاری نشر آموت، نسخه‌ی صوتی کتاب «پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت» نوشته‌ی «کترینا اینگلمن سوندبرگ» را با ترجمه‌ی دکتر «کیهان بهمنی» و با صدای «ماهتینار احمدی» تولید منتشر کرده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
937.۲۴ مگابایت
مدت زمان
۱۷:۰۳:۳۲
نویسنده کترینا اینگلمن سوندبرگ
مترجمکیهان بهمنی
راویماهتینار احمدی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۲۶
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۳۷.۲۴ مگابایت
۱۷:۰۳:۳۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام موضوع کتاب برایم بسیار جالب بود ولی متاسفانه راوی (خانم احمدی)بهتر میبود که متن را میخواندند و برای شخصیت ها صدا سازی نمیکردند. صدای ایشان برای خواندن متن بسيار خوب است ولی زمانی که صدا سازی میکنند بسیار آزار دهنده میشود بطوری که ادامه شنیدن متن را مشکل میکند اگر قبل تولید به این گونه موارد توجه شود یک اثر کامل و دوست داشتنی بدست میآید، لطفا بخشی از این کار را بدون صدا سازی تصور کنید قطعا دلنشین تر خواهد شد. متشکرم.

4

یک رمان سرگرم کننده‌س، بنابراین انتظار اثر فاخر نداشته باشید. داستان به اندازه ‌ای کشش داره که شما رو تا انتها با خودش همراه کنه. با توجه به تَعدُد شخصیت‌ها در داستان راوی هم از پس اجرا به خوبی بر اومده. اگر برای سرگرمی و اینکه کتابی که نخواهید روی کلمات و جملاتش تمرکز کنید میخواهید بشنوید بهتون پیشنهاد میشه.

1

صدای گوینده به شکل آزاردهنده ای بد است! واقعا اذیت شدم

3.8
(6)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
111,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
پیرزنی که تمام قوانین را زیر پاگذاشت
پیرزنی که تمام قوانین را زیر پاگذاشت
کترینا اینگلمن سوندبرگ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت
پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت
کترینا اینگلمن سوندبرگ
آوانامه
3.8
(6)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
111,000
تومان