0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
میدل مارچ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی میدل مارچ

نویسنده:
جورج الیوت
درباره میدل مارچ
الیوت از چند منظر نویسنده‌ای منحصر به فرد و شاخص در زمان خود و در شمار نویسندگان عصر ویکتوریایی به شمار می‌رود. نخست این‌که او در آثارش از جمله در رمان «میدل مارچ» به سبب مهارت و ژرف‌بینی‌اش در توصیف انگیزه‌ها و شکل‌دهی به رفتارها و کنش‌های انسانی نویسنده‌ای ژرف‌اندیش و متمایز از سایر هم‌عصرانش جلوه می‌کند. او در این اثر به شکلی صریح به بیان مشکلات روان‌شناختی موجود در جامعه خود وارد شده و از این منظر به شکلی استثنایی به آنالیز شخصیتی قهرمانان رمان می‌پردازد. این اتفاق در داستان‌نویسی عصر ویکتوریایی چنان تازه و نو به شمار می‌رفت که بسیاری از منتقدان الیوت را به سبب این اتفاق از آغازکنندگان سبک رئالیسم در ادبیات انگلیسی به شمار می‌آورند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
458.۰۹ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۰۷:۰۶
نویسندهجورج الیوت
مترجملیدا طرزی
راویمریم محبوب
ناشرانتشارات کتاب نیستان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۵۸.۰۹ مگابایت
۱۱:۰۷:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
25 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

رمان‌هایی که در مرکزشون یک یا چند ماجرای عشقی باشه وقتی خلاصه میشن، بخصوص در ایران، همیشه در معرض این سوء ظن هستن که همه حذفیاتشون صرفا به قصد خلاصه کردن نبوده. بخصوص وقتی یک رابطه عاشقانه طوری شاخ و برگ پیدا می‌کنه که باور کردنش سخته بنظر میاد در داستان، حلقه‌های مفقوده‌ای هست که حتی برای خلاصه کردن کتاب هم نباید حذف میشده. بنظرم بعضی از حذفیات هم در این کتاب هم در کتاب آسیاب کرانه فلاس از همین مقوله‌س. از این موارد که بگذریم داستان جالبیه و شخصیتها در روابطشون در موقعیتها و دوراهی‌های سختی قرار می‌گیرن و انتخاب هر راهی در بافت یک جامعه کمابیش سنتی در یه شهر کوچیک تبعات زیادی براشون به همراه میاره. از نظر جامعه‌شناسی تاریخی هم کتاب ارزشهای زیادی داره. ارتباط افراد و خانواده‌ها با همدیگه، اهمیت وصیت و ارث و میراث، ارزش و جایگاه نهادها و مشاغل مذهبی، جایگاه پزشک، ارزش اقدامات عام‌المنفعه و از همه مهمتر مکانیزم‌های فراقانونی یک جامعه برای نظارت بر اعضای خودش و استفاده از ابزار قدرتمندی به نام طرد کردن در مقابل کسانی که ارزشهای اخلاقی جامعه رو زیر پا میذارن. بنظرم هیچکدوم این المان‌ها در دوران ما ارزش و جایگاه یکی دو قرن گذشته‌شونو ندارن.

4
اجرای روان 🎙️

این کتاب یک کلاسیک عاشقانه‌ی واقعی بود. به نظرم ارزش خوندن داره. مباحث مهمی توی این کتاب مطرح میشه. از اجرای روان راوی و ناشر برای تهیه نسخه صوتی سپاسگزارم.

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲

اثر زیبایی از جرج الیوت این کتاب را سالها پیش خوانده بودم شنیدنش با اجرای خانم محبوب عالی بود سپاس .

3
(5)
اجرای روان 🎙️ (2)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
میدل مارچ
میدل مارچ
جورج الیوت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
میدل مارچ
میدل مارچ
جورج الیوت
انتشارات کتاب نیستان
3
(5)
اجرای روان 🎙️ (2)
48,000
تومان