0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
همه چیز همه چیز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی همه چیز همه چیز

نویسنده:
نیکولا یون
ناشر:
نشر نون
درباره همه چیز همه چیز
نیکولا یون نویسنده‌ امریکایی - جاماییکایی از خلاق‌ترین و خوش‌شانس‌ترین نویسنده‌های این سال‌ها بوده است. روایت او از مضمون مکرر عشق، کاملا تکنیکی و دست اول است. رمان «همه‌چیز، همه‌چیز» که جوایز بسیاری نیز گرفته، علاوه بر ساختار کلاسیک در پی‌رنگ، از تمامی مدیوم‌های روز نیز برای روایت کمک می‌گیرد. تکنیک های روایی او گاهی با تصویرگری همسرش دیوید یون نیز همراه شده است. بخشی از کتاب از پنجره رو برمی‌گردانم. از چه چیزی پشیمانم؟ از اینکه در اولین فرصتی که پیش آمد بیرون رفتم. از اینکه دنیا را دیدم و عاشقش شدم. از اینکه عاشق آلی شدم. حالا که می‌دانم همه‌ی آن چیزها را از دست داده‌ام، چطور می‌توانم بقیه‌ی عمرم را با این عذاب سر کنم؟ چشم‌هایم را می‌بندم و سعی می‌کنم بخوابم. اما تصویر چهره‌ی قبلی مامان، آن همه عشق فداکارانه‌ای که در چشم هایش موج می‌زند، دست از سرم برنمی‌دارد. پس به این نتیجه می‌رسم که عشق چیز فوق العاده وحشتناکی است. دوست داشتن کسی به همان شدت که مامان من را دوست دارد باید شبیه جان کندن قلب آدم بیرون از سینه‌اش، بدون پوست، بدون استخوان و بدون هیچ محافظه‌ای باشد. عشق چیز وحشتناکی است و از دست دادنش از آن هم بدتر است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
341.۶۰ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۲۸:۲۲
نویسندهنیکولا یون
مترجمنازیلا محبی
راویمریم محبوب
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۹/۱۳
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۴۱.۶۰ مگابایت
۰۸:۲۸:۲۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 167 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (10)
انگیزه‌بخش 🚀 (8)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
7 ٪
101 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

شیرین، روان و گیرا. کلیت داستان شاید تا حدودی یادآور رمان‌ها و سریال‌های مخصوص نوجوانان باشه! اما این موضوع، داستان رو خسته‌کننده و تکراری نمی‌کنه! البته ممکنه برای بعضی بر حسب سن و سال یا سلیقه جذاب به نظر نیاد! با صدای خانم مریم محبوب شنیدم و واقعا لذت بردم. صدایی که به نظرم کاملا برای روایت این رمان مناسب بود. یکی از چیزهایی که درباره‌ی کتاب خیلی دوست داشتم، توصیفات دقیق و جزئی از تجربیات و احساسات مدی بود. کافی بود چشم‌هام رو ببندم و با دقت گوش بدم، خیلی خوب می‌تونستم تصور کنم. پایان داستان متفاوت و غیرقابل پیش‌بینی بود. بیش از همه کتاب درباره‌ی عشق گفته بود. عشق بین آدم‌ها و عشق به دنیا، اینکه چطور مواجه شدن با عشق مسیر زندگیت رو تغییر میده، چطور تو رو تبدیل به آدمی متفاوت می‌کنه، آدمی که حاضر میشه حباب امن اطرافش رو بشکنه و ریسک رو تجربه کنه، عشق رو لمس کنه و بهاش رو بپردازه؛ اینکه عشق چطور به زندگیت معنا میده و تجربه‌های شگرف برات به همراه داره. از امید گفته بود و در برهه‌ای از ناامیدی، از معنا‌ی زندگی و در برهه‌ای از پوچی. کتاب ترکیبی از احساسات متفاوت بود، هر کدوم به اندازه و کافی طوری که مخاطب خسته و دلزده نشه. بعد از تموم کردنش، فیلمش رو هم دیدم. (Everything Everything ۲۰۱۷) قطعا اول خوندن کتاب رو پیشنهاد میکنم. بخش زیادی از جذابیت داستان مدیون جزئیات و ظرافت‌هاست، که خب طبیعتا در فیلم نمیشه تا این حد به جزئیات پرداخت. مشتاقم کتاب‌های دیگه‌ای از این نویسنده بخونم.

1

کتابی بود با محتوایی نه چندان قوی و نه چندان اثرگذار. تعجب می‌کنم که اکثرا نظرشان به این کتاب و نیز نسبت به اجرای روایت مثبت بود. من نه کتاب را دوست داشتم و نه خواندن دوست عزیز خانم محبوب را. خواندن داستان با خواندن نمایشنامه متفاوت است و باید این طور باشد. این اشتباه است که وقتی نویسنده مثلا می‌نویسد: &#۳۴;او خندید&#۳۴; راوی که داستان را می‌خواند بخندد. او باید فقط آنچه نوشته شده را بخواند نه آن که نمایش اجرا کند و لحن خودش را در خواندن دیالوگ افراد مختلف تغییر دهد چون مطابق با برداشت شخصی خودش است و کسی که صدای داستان‌خوانی را گوش می‌دهد باید برداشت خودش را داشته باشد. نمایشنامه رادیویی که گوش نمی‌کنیم، داستان گوش می‌کنیم. بهتر است دوستان عزیزی که مایل به خواندن و روایت رمان برای دیگران هستند به داستان‌خوانی‌های استاد بهروز رضوی گوش کنند تا موفق شوند حرفه‌ای‌تر بخوانند

3

کتاب خوبیه. دو روی ویرانگر و زندگی‌بخش عشق رو در کنار هم نشون میده. عشقی که می‌تونه لهت کنه یا از قفسی که گرفتارشی آزادت کنه. نباید با رمانهای کلاسیک مقایسه‌ش کرد. در حد خودش کتاب خوبیه و خوندن یا شنیدنش ابدا خالی از لطف نیست. اجرای مریم محبوب هم مثل همیشه عالی بود. من شخصا این کتاب رو فقط بخاطر اینکه با صدای ایشون بود گوش کردم وگرنه از قبل شناختی از خود کتاب نداشتم.

5

در مورد کتاب که بقیه نظراتشون رودر کامنت ها گفتن گاهی یک گوینده میتونه یه کتاب شاهکار رو تبدیل به بدترین کتاب تاریخ بکنه و برعکس میتونم بگم ایشون از بهترین گوینده ها هستن و خیلی قشنگ داستان رو خوندن و در هر شرایطی اون حس رو به ما منتقل کردن طوری که میتونستی خیلی خوب با کتاب ارتباط برقرار کنی ۵ ستاره

5

جزء کتابایی بود که دوست داشتم بدونم بعدش چی میشه، تا فصل یکی مونده به آخرش به هیچ وجه قابل پیش بینی برام نبود و این خیلی جذابش میکرد، صدای گوینده و افکت‌های صداها رو دوست داشتم، فضاسازی ها عالی بودن و ترجمه روان و قشنگ بود. از فیدی پلاس گوش کردم و از فیدیبو برای این قابلیتی که گذاشته ممنونم.

5

متن کتاب قشنگ بود ، یجور حس امید به زندگی و مثبت نگری تو همه کتاب موج میزد ، اینکه چجور میشه حتی در بدترین شرایط هم خوب و مثبت زندگی کرد گویندگی فوق العاده بود ، کامل میتونستم با شخصیتها ارتباط برقرار کنم ، واقعا ممنونم مادر ، مادر ، مادر موجودی بی نظیر که همیشه وجودش مورد نیازه ??????

1

کتاب فوق العاده حوصله سر بر هست.نمیدونم اونایی که ازش تعریف کردن واقعا تا آخر بهش گوش کردن ؟نمیشه رمانهای دیگه ای خونده باشی حتی اگه درجه سه بوده باشه و از این خوشت بیاد .هر چی تلاش کردم تا آخر گوش بدم نتونستم . شاید در حد دخترای ۱۴_۱۵ ساله باشه نه بیشتر.

5

واقعااا یکی از قشنگ ترین کتابایی بود که تاحالا شنیدم :))) بعد از خواندن این کتاب یه ذره به خودتان میاید که قدر داشته هاتونو بیشتر بدونید اگه از فیلم five feet apart خوشتون اومد حتما این کتاب را هم بخونید ? لذت بخش بود واقعا!!

1

خیلی جالبه که همه نظر مثبتی راجع به این کتاب دارند، تا بخش ۱۵ که من گوش دادم فقط چت کردن بین دو تا نوجوونه نه داستانی داره نه هیجانی نه هیچ چیز دیگه ای... فقط چون پول دادم دارم به زور گوش میدم تموم شه امیدوارم تموم که شد نظر منم عوض شده باشه???

3

کتابی که باید خوند،خیلی از ما در گیر این نوع روابط هستیم به شکلهای مختلفش، کتابیه که نسل قدیم باید مطالعه کنه برای شناخت احساسات گاها بی هیچ دلیل نسل امروز. گوینده به نظرم کتاب رو بشدت شنیدنی کرده. ممنون از تهیه کنندگانش.

نمایش 91 نقد دیگر
4.2
(167)
اجرای روان 🎙️ (10)
59,000
٪50
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
همه چیز، همه چیز
همه چیز، همه چیز
نیکولا یون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
همه چیز همه چیز
٪50
همه چیز همه چیز
نیکولا یون
نشر نون
4.2
(167)
اجرای روان 🎙️ (10)
59,000
٪50
29,500
تومان