0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جود گمنام

معرفی، خرید و دانلود کتاب جود گمنام

نویسنده:
تامس هاردی
ناشر:
نشر نو
درباره جود گمنام

داستان‌های زیادی در ادبیات انگلیسی وجود دارند که بسیار خواندنی‌اند. داستان جود گمنام یکی از این داستان‌هاست. این اثر را تامس هاردی نوشت و اولین‌بار در سال ۱۸۹۵ با عنوان «jude the obscure» در قالب کتاب منتشر شد. داستان کتاب داستان مرد جوانی به نام جود فاولر است که از طبقه‌ی کارگر جامعه به‌حساب می‌آید. او پسر بسیار با استعدادی است و به درد دانشمند شدن می‌خورد. او رؤیای رفتن به دانشگاه را هم در سر می‌پروراند و می‌خواهد به کریستمینستر برود و درس بخواند. او یونانی و لاتین می‌خواند و در نانوایی عمه‌اش کار می‌کند. این آینده‌ی روشن زیبا به نظر می‌رسد؛ اما وسوسه‌هایی پیش روی شخصیت اصلی داستان ما وجود دارد و دختری به نام آرابلا او را گول می‌زند و در نهایت مجبور به ازدواج با یکدیگر می‌شوند. ازدواجی که آرزوی جود را خراب می‌کند و البته خودش هم چندان موفق نیست. پس از اینکه همسر جود او را ترک می‌کند او دوباره تلاش می‌کند رؤیایش را به دست بیاورد و این بار ماجراهای پیچیده‌ی دیگری مقابل اوست.

داستان جود گمنام از سوی سینماگران هم موردتوجه قرار گرفته است و چندین اقتباس مختلف از آن انجام شده است. سریال شش قسمتی جود گمنام در  سال ۱۹۷۱ از روی این اثر ساخته شد و فیلم آن را هم میکائیل وینترباتوم در سال ۱۹۹۶ ساخت. چند پادکست، نمایشنامه و فیلم موزیکال هم از روی این اثر به‌یادماندنی هاردی ساخته شده است.

تامس هاردی کیست؟

تامس هاردی (Thomas hardy) شاعر و نویسنده‌ی قرن نوزدهم و بیستم است. او در سال ۱۸۴۰ به دنیا آمد و از بچگی باتوجه‌به جو حاکم بر خانه‌شان به ادبیات، موسیقی و معماری علاقه داشت و  حتی در سال‌های اول جوانی خود به‌عنوان یک معمار در لندن شروع به فعالیت کرد. در همین سال‌ها بود که او به سرودن شعر روی آورد و کم‌کم سروده‌هایش در مجلات مختلف انگلستان چاپ شدند. در مرحله‌ی بعد او نوشتن داستان را شروع کرد و کتاب مرد بینوا و بانو را نوشت. او پس از این کتاب چندین و چند کتاب مختلف نوشت که بسیاری از آن‌ها آثاری ناموفق بودند؛ اما در نهایت در سال ۱۹۱۰ نشان لیاقت انگلستان را دریافت کرد. او در سال ۱۹۲۸ درگذشت. چند کتاب جالب از این نویسنده باقی‌مانده است:

چرا باید کتاب جود گمنام را خواند؟

جود گمنام کتابی بسیار خواندنی است که مفاهیم زیادی را در پایان قرن نوزدهم به تصویر می‌کشد. این کتاب مفاهیم اخلاقی، اهمیت چیزهایی مانند تحصیل و البته ساده‌لوح نبودن و حفظ وجود خود را توصیف کرده است و از ماجرای کسی گفته است که می‌تواند یک الگوی اجتماعی برای جوانان طبقات پایین جامعه انگلستان باشد. آثار این نویسنده جدا از مفاهیم جالبی که دارند از نظر ادبی هم کتاب‌های ارزشمندی هستند و جود گمنام هم یک کتاب شش فصلی پر از توصیف‌های جالب و فضاسازی‌های هنرمندانه است و  اگر خواندنش را شروع کنید پس از چند دقیقه خود را در فضای دیگری احساس خواهید کرد.

کتاب جود گمنام برای تمام بزرگسالان مناسب است و  نسخه الکترونیک آن در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو در دسترس است. ابراهیم یونسی این کتاب را به فارسی برگردانده است و نشر نو آن را چاپ کرده است.

در بخشی از کتاب جود گمنام می‌خوانیم

آقای فیلوتسن با خوش‌خلقی و به لحنی طعن آمیز گفت: «دختر عمه‌ات ماشاءالله به‌اندازه‌ای زیرک است که بی‌رحمانه از این جریان انتقاد می‌کند. در درست بودنش شک دارد.»

سو با حساسیت بسیار جواب داد: ‌ «نه، آقای فیلوستن ... من زیرک نیستم! من از این دخترهای به‌اصطلاح زیرک نفرت دارم ... این روزها همه زیرک هستند. منظور من فقط این بود که ... درست نمی‌دانم منظورم چه بود ... همین‌قدر می‌دانم که چیزی بود که اگر هم می‌گفتم شما متوجه نمی‌شدید.»

جود با شور و علاقه گفت: ‌ «من منظورت را می‌فهمم.»، (درصورتی‌که نمی‌فهمید) «و فکر می‌کنم که کاملاً حق با تو است.»

سو نگاه سرزنش‌آمیزی به آموزگار افکند و رو به جود کرد و گفت: ‌ «متشکرم جود ... می‌دانم که تو احساس مرا می‌فهمی!» و بی‌اختیار دستش را گرفت. لرزشی در لحن صدایش بود که  خود او نیز در قبال چنین طعن ملایمی آن را ناخواسته و نامعقول می‌یافت. او خود نمی‌دانست که با ابراز این احساس زودگذر چگونه قلب این دو به سویش پرواز کرد، یا که با این احساس چه گرفتاری‌ها و رنج‌هایی را در زندگی آینده این دو بنا نهاد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب جود گمنام

کتاب جود گمنام یک کتاب خواندنی و جذاب است که حال و هوای قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در انگلستان را یادآوری می‌کند. این کتاب را می‌توان یک اثر کلاسیک باکیفیت دانست، اگر از آن لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۲۱ مگابایت
تعداد صفحات
536 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۵۲:۰۰
نویسندهتامس هاردی
مترجمابراهیم یونسی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
360,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۲۱ مگابایت
۵۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من این کتاب رو خیلی دوست داشتم با اینکه یه جاهایی از دستشون کلافه میشدم و کتاب رو کنار میذاشتم اما دوست دارم دوباره سراغش برم و بخونمش

4.2
(5)
190,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جود گمنام
جود گمنام
تامس هاردی
نشر نو
4.2
(5)
190,000
تومان