0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رخدادی به نام جهان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رخدادی به نام جهان

دنیایی که فکر می کردید می شناسید
نویسنده:
آلن لایتمن
درباره رخدادی به نام جهان

کتاب رخدادی به نام جهان کتاب مهمی است. دانشمندان مختلف برای مطالعه درباره‌ی جهانی که در آن زندگی می‌کنیم  از روش‌های مختلفی استفاده کرده‌اند. عده‌ای از طریق علم فیزیک، عده‌ای از طریق فلسفه و عده‌ای هم از طریق دین به بررسی جهان و رخدادهای آن پرداخته‌اند  اما چیزی که در کتاب «رخدادی به نام جهان» که نام اصلی آن «the accidental universe» است وجود دارد، ترکیب هر سه روش مطرح شده است. آلن لایتمن نویسنده‌‌ای آمریکایی در این کتاب با کنار هم قرار دادن و ترکیب فیزیک، فلسفه و دین به بررسی فرضیه‌ها و شواهد می‌پردازد که این موضوع باعث جذابیت کتاب برای مخاطب شده است. علاوه‌براین در سراسر کتاب الن لایتمن هیچگونه تعصبی درباره‌ی باورهای خود ندارد و مخاطب کتاب هیچگاه متوجه نخواهد شد که لایتمن دقیقا به چه چیزی اعتقاد دارد یا چه چیزی را نمی‌پذیرد. از ویژگی‌های کتاب می‌توان به خاطره محور بودن شروع موضوعات از طرف آلن لایتمن اشاره کرد. در ابتدا او یک خاطره از اتفاقی که شاهد آن بوده تعریف می‌کند و سپس به بررسی دقیق‌تر موضوع می‌پردازد. این روش او برای بررسی مباحث پیچیده باعث شده که مخاطبین کتابش تا پایان کتاب او را همراهی کنند.

معرفی آلن لایتمن

آلن لایتمن (alan lightman) متولد سال ۱۹۴۸ در شهر تنسی آمریکا بوده و در حال حاضر استاد تمرین علوم انسانی دانشگاه MIT است. لایتمن در دانشگاه MIT پروژه‌ای را به نام «نیازهای ارتباطی» شروع کرده که همه‌ی دانشجویان در طی تحصیل چهارساله‌ی خود ملزم به یادگیری درباره‌ی نوشتن و صحبت کردن آموزش ببینند. همچنین او اولین هیئت علمی مشترک در دانشکده‌ی «علوم پایه» و دانشکده‌ی «علوم انسانی» در دانشگاه MIT  است. زندگی شخصی الن لایتمن از این رو جالب است که پدرش صاحب سالن سینما و مادرش معلم رقص بود ولی خودش تصمیم گرفت تا مقطع فوق دکترا در رشته‌ی اختر فیزیک دانشگاه کرنل تحصیل کند و سپس به عنوان استادیار در دانشگاه هاروارد مشغول به تدریس شود. لایتمن یک نویسنده‌ با مهارت‌های ذهنی چند بعدی است. از یک سو او را می‌توان یک فیزیکدان معرفی کرده است که در طی فعالیت خود تحقیقات علمی بسیار مهمی در زمینه‌ی نظریه‌ی گرانش نسبیتی انجام داده است و از سوی دیگر نویسنده‌ای تمام عیار است که کتاب‌هایی هم‌چون «رویاهای انیشتین» و «در ستایش اتلاف وقت» را نوشته است.

چرا باید کتاب صوتی رخدادی به نام جهان دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید را بخوانیم؟

تحقیق ومطالعه درباره‌ی جهانی که در آن زندگی می‌کنیم علاوه‌برآنکه باعث ایجاد آرامش درونی در ما می‌شود بلکه در مسیر مطالعه‌ با سوالات جدید و پاسخ‌های مناسب برای آن‌ها مواجه می‌شویم که شاید از هیچ شیوه‌ی دیگری نتوان به آن خرد درباره‌ی جهان دست یافت. کتاب صوتی رخدادی به نام جهان بدون هیچونه سوگیری و تعصبی به بررسی رخدادها با زبان شیرین و از طریق کنار هم قرار دادن آموزه‌های فلسفی، نظریه‌های فیزیک و نظر دین درباره‌ی آن‌ها باعث آگاهی مخاطب می‌شود. این کتاب در هفت فصل اصلی به بررسی «جهان موقتی»، «جهان معنوی»، «جهان اتفاقی»، «جهان متقارن»، «جهان غول آسا»، «جهان قانون‌مند» و «جهان بی‌جسم» می‌پردازد.  زبان ساده و روان این کتاب باعث شده که اکثر گروه‌های سنی بتوانند از مفاهیم آن به راحتی بهره ببرند. همچنین خوانش این کتاب توسط «افشین اعتماد» با صدایی دلنشین و ادای درست کلمات و مکث‌های به موقع باعث شده که هنگام گوش کردن به آن دچار حواس‌پرتی نشویم و بتوانیم مسیر کتاب را به راحتی دنبال کنیم.

بخشی از کتاب رخدادی به نام جهان دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید

دنیای موجودات زنده را در نظر بگیرید. چرا ما نمی‌توانیم تا ابد زندگی کنیم؟ همان‌طور که همه میدانند چرخه زندگی همه موجودات، از آمیب‌ها گرفته تا انسان ها، توسط ژن‌های موجود در هر سلول

تنظیم می‌شود. در حالی که دلیل وجود بیشتر ژن‌ها بیان دستورالعملی برای ساختن آمیب یا انسان جدید است، تعداد قابل توجهی از ژن‌ها وظیفه نظارت بر عملکرد سلول‌ها و جایگزینی بخش‌های

فرسوده آن‌ها را دارند. بعضی از این ژن‌ها باید هزاران بار نسخه‌برداری شوند، بعضی دیگر مدام در معرض طوفان‌های شیمیایی تصادفی و اتمهایی ناپایدار از نظر الکتریکی هستند، به نام رادیکال‌های

آزاد، که دیگر اتم‌ها را تغییر می‌دهند. اتم‌های تغییریافته، که الکترون‌هایشان جابه‌جا شده‌اند، نمی‌توانند به درستی اتم‌های نزدیک را به منظور ایجاد پیوندها و ساختارهای شیمیایی موردنظر به سمت خود بکشانند.

پیشنهاد‌هایی برای دوستداران کتاب رخدادی به نام جهان دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید

هرچند کتاب‌ «رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید» به بررسی جهان پیرامون‌مان از منظر دین، فلسفه و علم فیزیک می‌پردازد، اما جزو کتاب‌های دسته‌بندی فلسفه است. کتب قرار گرفته در این دسته‌بندی با ایجاد سوالات مهم در ذهن ما باعث رسیدن به پاسخ‌های با اهمیتی می‌شوند که دانستن آن‌ها باعث آرامش بیشتر ما در زندگی خواهد بود. رخدادی به نام جهان می‌تواند شروع کننده‌ی خوبی برای مطالعه‌ی بیشتر در این حوزه باشد. از این رو تعدادی از کتب با ساختار موضوعی مشابه با این کتاب را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
309.۱۵ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۰:۱۳
نویسندهآلن لایتمن
مترجمخشایار خدیور
راویافشین اعتماد
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۹.۱۵ مگابایت
۰۵:۳۰:۱۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
2
(2)
67,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
رخدادی به نام جهان
رخدادی به نام جهان
دنیایی که فکر می کردید می شناسید

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رخدادی به نام جهان
رخدادی به نام جهان
دنیایی که فکر می کردید می شناسید
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2
(2)
67,000
تومان