0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درد و شادی

معرفی، خرید و دانلود کتاب درد و شادی

درباره درد و شادی

گارسیا مارکز به‌خاطر توانایی‌اش در خلق طرح‌های گسترده و دقیق و روایت‌های کوتاه و فشرده شهرت داشت. کتاب دو زبانه درد و شادی مجموعه‌ای از جملات برجسته و ماندگار مارکز به‌صورت دوزبانه فارسی و انگلیسی است که توسط وحید کیان ترجمه شده است. نسخه صوتی این کتاب نیز با صدای فریبا فصیحی تاش و فرهاد اتقیایی روایت می‌شود. دنیای رمان‌نویسی گارسیا جایی است که رویه‌ها و باورهای قرون وسطایی و مدرن هم به‌صورت کمدی و هم تراژیک با هم برخورد می‌کنند.

مارکز در سال 1967 نگارش کتاب صدسال تنهایی را به اتمام می‌رساند او در این کتاب داستان ماکوندو را روایت می‌کند، شهری منزوی که تاریخ آن مانند تاریخ آمریکای لاتین در مقیاس کوچک است. درحالی‌که صحنه واقع‌گرایانه است، اپیزودهای خارق‌العاده‌ای در کتاب وجود دارد، ترکیبی که به‌عنوان «رئالیسم جادویی» شناخته می‌شود. آمیختن حقایق و داستان‌های تاریخی با نمونه‌هایی از چیزهای خارق‌العاده، عملی است که گارسیا مارکز از استاد کوبایی آلخو کارپنتیر که یکی از بنیان‌گذاران رئالیسم جادویی محسوب می‌شود، گرفته است. ساکنان ماکوندو تحت‌تأثیر شهوت، طمع، عطش قدرت هستند که توسط نیروهای خشن اجتماعی، سیاسی یا طبیعی، مانند تراژدی و اسطوره یونانی، خنثی می‌شوند.

کتاب درد و شادی از سوی انتشارات کتابسرای نیک چاپ شده است و در دسته‌بندی ادبیات و نقد ادبی فیدیبو در دسترس است.

جادوی کلمات با گابریل گارسیا مارکز

گابریل گارسیا مارکز، متولد ۶ مارس ۱۹۲۷ در شهرآراکاتاکا کلمبیا است. او رمان‌نویس کلمبیایی و یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم است که در سال ۱۹۸۲ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. شاهکارش در سال 1967 برای رمان صدسال تنهایی رقم خورد. گارسیا مارکز آمریکایی با نام خورخه لوئیس بورخس در لاتین شناخته شد. او علاوه بر رویکرد استادانه‌اش در نویسندگی رمان، یک طراح داستان کوتاه و یک روزنامه‌نگار ماهر بود. گارسیا مارکز در داستان‌های کوتاه و طولانیخود به شاهکار نادری دست‌یافت که در دسترس خواننده معمولی بود و درعین‌حال سخت‌ترین منتقدان را راضی می‌کرد.

6 دلیل برای خواندن کتاب درد و شادی

ادبیات جهان برخی از باشکوه‌ترین میراث ادبی خود را  تا کنون مدیون گابریل گارسیا مارکز است. این نویسنده حدود 25 کتاب از جمله چندین اثر داستانی بلند، داستان کوتاه، رمان، غیرداستانی و خاطرات، داشته و نویسنده‌ای پرکار است. در این قسمت چند دلیل برای خواندن کتاب‌های مارکز را عنوان نمودیم.

رئالیسم جادویی که کتاب‌های او با آن می‌درخشند. رئالیسم جادویی به روایت‌هایی اطلاق می‌شود که ریشه در واقعیت دارند، اما یا یک عنصر خیالی در خود دارند و یا در دنیایی فانتزی جریان دارند.

جملات آغازین گابریل گارسیا مارکز؛ تقریباً تمام خطوط آغازین گابریل گارسیا مارکز خاطره‌انگیز هستند و چیدمان کلمات در کنار هم شگفت‌انگیز است.

برخورد دور اما دقیق باشخصیت‌ها. کتاب‌های مارکز معمولاً با مجموعه‌ای از شخصیت‌ها مشخص می‌شوند، اما هیچ‌کس واقعاً قهرمان داستان نیست. همه این شخصیت‌ها مهم هستند، و ما بینش‌هایی را در مورد تمام زندگی آنها دریافت می‌کنیم، اما راوی جدا است.

پرداختن به طرح‌ها و مضامین بی‌نظیر. پرداختن به مضامین او همیشه غیرعادی و بسیار بدیع است. به‌عنوان‌مثال، در «تاریخ یک مرگ پیشگویی شده»، مرگ یک موضوع کلیشه‌ای است، اما طرح داستان آن را منحصربه‌فرد می‌کند.

حسی بودن قلم او. زبان مارکز نفس‌گیر است، چیزی که در ترجمه‌های ادبی او حفظ شده است. خواندن  کتاب‌های گابریل گارسیا مارکز یک تجربه حسی است. این کیفیت در آثار او شما را به دنیایی متفاوت می‌برد، دنیایی با وضوح بالا.

نگرش او با همه چیز، به‌ویژه عشق، بزرگ‌تر از تعریف آن چیزی است که در زندگی می‌بینیم.

در بخشی از کتاب درد و شادی می‌خوانیم

 پس از گذشت سال‌ها، هنگامی که سرهنگ آئورلیو بوئندیا در برابر جوخه‌ی اعدام قرار گرفت به یاد آن بعدازظهر روزهای دور افتاد که برای اولین‌بار پدرش او را برای دیدن یخ برده بود.

کسی که دست یا پایش را ازدست‌داده، رنج می‌برد، درد می‌کشد و در محل پایی که دیگر ندارد خارش احساس می‌کند. این درست همان احساسی بود که آن زن نسبت به او داشت، حضور کسی که دیگر در کنار او نبود را حس می‌کرد.

هم‌دوره‌های من که با طمع و زیاده‌خواهی به زندگی نگاه می‌کنند، کاملاً امید به آینده را از دست می‌دهند تا زمانی که واقعیت به آنان می‌آموزد که فردا آن فردایی نیست که در انتظارش بوده‌اند و به همین خاطر دل‌تنگ گذشته‌ها می‌شوند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

کاری که مارکز با خواننده انجام می‌دهد واقعاً خارج از تصور است. زمان را می‌پیچد، و می‌چرخاند و از آن جادو می‌آفریند. آثار او از نظر زمانی به‌صورت خطی یا حتی عقب و جلو ساختاربندی نشده‌اند. «درد و شادی» ساختار کلی جملات بسیار تأثیرگذار از مارکز را به مخاطب نشان می‌دهد. اگر به رمان‌های مارکز علاقه دارید می‌توانید آثار این نویسنده را از وب‌سایت فیدیبو مطالعه کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
544.۸۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
228 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۶:۰۰
نویسنده گابریل گارسیا مارکز
مترجموحید کیان
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۴۴.۸۵ کیلوبایت
۲۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
47,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
درد و شادی
درد و شادی
گابریل گارسیا مارکز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درد و شادی
درد و شادی
گابریل گارسیا مارکز
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
47,000
تومان