0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رازهای قضاوت نکردن
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب رازهای قضاوت نکردن

درباره رازهای قضاوت نکردن

قضاوت کردن یکی از عادت‌های منفی است که باعث دور شدن دیگران از شما می‌شود. محمود دانایی در کتاب رازهای قضاوت نکردن، نکاتی را بیان کرده است که به شما کمک می‌کند عادتِ قضاوت کردن را از بین ببرید و زندگی شادتری داشته باشید.

رازهای قضاوت نکردن یک کتاب دوست‌داشتنی در زمینه روانشناسی، خودشناسی و خودسازی است. اگر روان شما آلوده به قضاوت کردن شود و نتوانید این عادت را درون خودتان کنترل کنید، کم‌کم آثار مخرب آن را در زندگی‌تان لمس خواهید کرد. بسیاری از ما می‌دانیم که قضاوت کردن دیگران کاری ناپسند است و هم‌چنین می‌دانیم که باید این عادت را ترک کنیم. اما وقتی پایِ عمل می‌رسد، کار سخت می‌شود. ما می‌توانیم هر روز به خودمان بگوییم که قضاوت کردن کار درستی نیست، اما وقتی راه‌کاری عملی برای ترک آن نداشته باشیم، عملا شکست خواهیم کرد.

نویسنده این کتاب را به‌منظور کمک به تغذیه بعد معنوی شما نوشته است. کتاب حاضر برای پرورشِ صفت قضاوت نکردن نوشته شده است و پیام‌هایی برای سی روز شما دارد. شما می‌توانید هر روز یک پیام را بخوانید و با تکرار، آن را درون خود نهادینه کنید. در پیام اول نوینسده نوشته است: «اگر به همه با دیدی انتقادآمیز نگاه می‌کنیم، باید هرچه زودتر برای قضاوت نکردن دیگران، برنامه جدی و اساسی تدارک ببینیم. همچنین معیارهای قضاوت مشروع را دوباره بررسی کنیم تا متوجه شویم در چه شرایطی اجازه داریم قضاوت کنیم.»

در پیام‌های این کتاب می‌توانید شیوه‌های انتقاد صحیح را نیز بیاموزید و با به‌کارگیری آن‌ها، بدون ایجا ناراحتی، از دیگران انتقاد کنید. این کتاب توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را از اپلیکیشن یا وب‌سایت فیدیبو خریداری کنید.

درباره محمود دانایی، نویسنده کتاب

محمود دانایی یکی از نویسندگان و مترجمان موفق ایرانی است که کتاب‌های زیادی را به زبان فارسی برگردانده. از جمله کتاب‌های ترجمه‌شده او می‌توان به «دوازده گام به سوی زندگانی با مهربانی»، «رازهای فروتنی»، «رازهای نوع‌دوستی»، «سفر روح» و  «بهشت برین حقیقت دارد» اشاره کرد.

چهار دلیل مهم برای مطالعه رازهای قضاوت نکردن

اگر از مطالعه کتاب‌های روان‌شناسی لذت می‌برید، مطالعه این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قضاوت کردن یک عادتِ مخرب است که هم باعث جدایی افراد از شما می‌شود و هم حس بدی درون‌تان به‌وجود می‌آورد. این عادت کم‌کم روح شما را تسخیر می‌کند و باعث ایجاد عادت‌های بدتر می‌شود. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • خیلی سریع عادت قضاوت کردن را ترک کنید
  • نسبت به اثرات زیان‌بار قضاوت کردن آگاه شوید
  • با تکرار جملات کوتاه و معنوی، زندگی سالم‌تر و شاداب‌تری داشته باشید
  • روح خود را پالایش کنید و با دیگران با مهربانی ارتباط برقرار کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

چیزی که می‌خواهیم به تدریج در خودمان پرورش دهيم، نگاهی عمیق و مهربان ورای همه ظواهر و پیش‌داوری‌هاست. می‌توان آن را نگاه یا دید «درست» نامید. برای شروع باید برنامه‌ای برای تشخیص قضاوت‌های منفی که به فکرمان می‌آید داشته باشیم. با پرهیزاز قضاوت منفی، آرامش و متانت بیشتری خواهیم یافت، از گفتن آنچه ضروری است واهمه‌ای نداریم، اما سعی می‌کنیم نظرها و پیشنهادهایمان را به شکلی بیان کنیم که باعث شرمندگی کسی نشود یا حالت انتقاد به خود نگیرد. گاهی با کمی دقت در عملکردمان در خواهیم یافت که از ارزیابی بی‌طرفانه بسیار دور شده‌ایم  و درکمان تحت سلطه احساسات و نفس اماره‌مان قرار گرفته است؛ که دائماً افکار و قضاوت‌های منفی نسبت به دیگران در فکرمان می‌دمد. برای این‌که بهتر و صحیح‌تر ببینیم، باید دیدگاهمان را تغییر دهیم. به تدریج افکار خیرخواهانه را جایگزین قضاوت‌های منفی کنیم. تمرکز بر یافتن تعادل میان ساده‌لوحی و خیرخواهی در این راه به کمک‌مان می‌آید. تلاش برای ایجاد دیدی درست‌تر، روشی خوشایند برای کار روی خود است، زیرا به روح و روان آرامش می‌دهد و شادی و شغف درونی ایجاد می‌کند. برای بهتر دیدن، ابتدا سعی کنیم جنبه نظری موضوع را بررسی کنیم، سپس با شناخت درست به دست‌آمده شروع به عمل کنیم. باید دائما مراقب باشیم و با افکار و قضاوت‌های منفی که به سرعت به ذهنمان می‌آیند، مبارزه کنیم. سعی کنیم این کلید اصلی را در دست بگیریم که عمل فرد را در نظر بگیریم و نه خود او را: قضاوت کردن تکنیکی. قضاوت کردن تکنیکی نامشروع نیست، ولی این کار مستلزم داشتن تدبیر و همچنین بررسی دقیق و بی‌طرفانه است.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

رازهای قضاوت نکردن یک کتاب کوتاه و آموزنده است که می‌توانید در فرصتی کوتاه آن را مطالعه کنید و به سراغ خواندن کتاب‌های بعدی بروید. اگر به‌دنبال مطالعه بیشتر در زمینه روان‌شناسی، انگیزشی و موفقیت هستید، کتاب‌های بسیار زیادی منتشر شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
351.۸۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
64 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۸:۰۰
نویسندهمحمود دانایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۵۱.۸۳ کیلوبایت
۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
15,000
٪40
9,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
رازهای قضاوت نکردن
رازهای قضاوت نکردن
محمود دانایی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رازهای قضاوت نکردن
٪40
رازهای قضاوت نکردن
محمود دانایی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3
(1)
15,000
٪40
9,000
تومان