0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه شنبه ها با موری
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سه شنبه ها با موری

نویسنده:
میچ آلبوم
درباره سه شنبه ها با موری

بالاخره روزی تمامی طوفان‌های زندگی آرام می‌گیرند و سکون بر زندگی حاکم می‌شود. دوران پیری پایان این طوفان‌ها است. پیری همانند معماری است که بعد از ساختن یک خانه، دست از کار شسته و به تماشای ساخته خود می‌نشنید.

نقد و بررسی کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری

کتاب سه‌شنبه‌ها با موری Tuesdays With Morrie توسط میچ آلبوم Mitch Albom به رشته تحریر درآمده‌است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ در آمریکا و برای دومین بار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. کتاب سه‌شنبه‌ها با موری در ژانر بیوگرافی، روانشناسی و خاطره نویسی نوشته شده‌است. این کتاب درعین سادگی پر از معانی و مفاهیم اصولی زندگی است. کتاب سه‌شنبه‌ها با موری در سال ۲۰۰۰ عنوان پروفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز را بدست آورد.  این کتاب به علاوه نسخه چاپی، نسخه صوتی نیز دارد. گوینده نسخه صوتی آن، خود نویسنده آقای آلبوم است. کتاب سه‌شنبه‌ها با موری در چهارده فصل روایت می‌شود. این چهارده فصل در واقع چهارده روز است.

 داستان این کتاب از سال ۱۹۹۵ آغاز می‌شود. آلبوم نویسنده ستون اخبار ورزشی در روزنامه دیتروت فری پرس Detroit Free Press است. در زندگی آلبوم استاد جامعه شناسی‌اش، موری شوارتس Morrie Schwartz تاثیرات بسیاری داشته است. آلبوم خبردار می‌شود که وی در ماساچوست زندگی می‌کند.

سرانجام آلبوم برای دیدار با استادش به ماساچوست سفر می‌کند. در آن سال اعتصاب روزنامه‌ها به وی این فرصت را می‌دهد تا هر سه‌شنبه دیداری با استاد خود داشته باشد. کتاب سه‌شنبه‌ها با موری، مجموعه ۱۴ جلسه ملاقات این دو است. هر فصل داستان خاطره‌ای از زندگی موری، تجربیات و سخنرانی‌های او است. موری از بیماری دردناکی رنج می‌برد. او آخرین روزهای عمر خود را به همراه شاگردش می‌گذراند. در طول این ملاقات‌ها موری و میچ درمورد موضوعات مهم در زندگی با یکدیگر صحبت می‌کنند‌. این کتاب همچنین خاطرات میچ آلبوم از موری را نیز بیان می‌کند. کتاب دو شخصیت اصلی به نام‌های میچ آلبوم و موری شوارتس دارد. میچ آلبوم زاده ۱۹۵۸ در نیوجرسی آمریکا است‌. آلبوم در اصل نوازنده پیانو بود و می‌خواست به عنوان نوازنده زندگی کند. در عوض او، نویسنده، روزنامه نگار و فیلم نامه نویس شد‌‌. در دوران دانشجویی موری شوارتس استاد جامعه شناسی وی بود. همین موضوع سبب شد که کتاب سه‌شنبه‌ها با موری را بنویسد. موری شوارتس استاد جامعه شناسی، دانشگاه Brandeis برندیز بود‌. او از بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ASL رنج می‌برد. یه این بیماری لوگهریگ هم گفته می‌شود. لوگهریک یک نوع اختلال در نورون‌های حرکتی است، که باعث معلولیت‌های جسمی می‌شود‌. موری به خاطر همین بیماری توانایی لازم را برای فعالیت‌های جسمانی ندارد. او مرد بسیار دانایی بوده، که تجارب بسیاری در زندگی داشته‌است.

موری در زندگی مشکلات و دشواری‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌است. در کودکی از روسیه به آمریکا مهاجرت کرده و مرگ مادر و برادرش را به دلیل ویروس فلج اطفال دیده‌است. او سال‌ها به عنوان محقق در بیمارستان روانی فعالیت می‌کرد. در آنجا درباره‌ی بیماری‌های روانی و چگونگی کمک به بیماران و ایجاد همدلی و مهربانی آموخته است. به همین دلیل بعدا در زندگی تصمیم گرفت که یک استاد جامعه شناسی شود‌‌. او با این انتخاب قصد داشت، تا هرآنچه در آن بیمارستان آموخته است را به دیگران منتقل کند، تا بتواند بروی افراد تاثیر گذار باشد. دانشگاه جایی بود که با دوست همیشگی خود میچ آلبوم آشنا شد. اما این دوستی ارزشمند و عمیق با مرگ موری به پایان رسید. موری سرانجام در ۴ نوامبر سال ۱۹۹۵ درگذشت. بروی سنگ مزار او نوشته شده‌است "یک معلم تا آخر".

اقتباس سینمایی و تئاتر از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

در سال ۱۹۹۹ یک فیلم تلویزیونی با اقتباس از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری ساخته شد‌. کارگردان این فیلم  میک جکسون Mick Jackson است‌‌. در این فیلم بازیگرانی مانند جک لمون Jack Lemon  و هانک آزاریا Hank Azaria به هنرنمایی پرداخته‌اند. به علاوه با اقتباس از داستان این کتاب یک تئاتر در سال ۲۰۰۲ بروی صحنه رفت. دیوید اسبیورنسن David Esbjornson کارگردان این تئاتر بود. آلوین اپستین Alvin Epstein و جان تنی Jon Tenney  بازیگران این نمایش بوند.

ترجمه کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری به زبان فارسی

کتاب سه‌شنبه‌ها با موری اولین بار توسط محمود دانایی در سال ۱۳۷۸ ترجمه شده‌است. بعد از آن مترجمان بسیاری از جمله مهدی قراچه داغی، ماندانا قهرمانلو و شهرزاد رضایی به ترجمه این کتاب پرداخته‌اند. کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری توسط محمود دانایی ترجمه شده‌است‌. این کتاب صوتی در سال ۱۳۹۸ توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری با صدای گرم و دلنشین دوبلر ایرانی فرهاد اتقیایی در فیدیبو موجود است. دکتر محمود دانایی یکی از مترجمان با سابقه کشورمان است. این مترجم بیشتر با انتشارات کتاب‌سرای نیک همکاری می‌کند. لحن دکتر دانایی در ترجمه‌هایش، امضای خاص او بروی تمامی آثاراش است. از دیگر آثار دکتر محمود دانایی باید به سفر روح، بهشت برین حقیقت دارد، با شتاب به پیش، کی ز مردن کم شدم و ... اشاره کرد‌. شما می‌توانید کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری به قلم میچ آلبوم و ترجمه محمود دانایی و گویندگی فرهاد اتقیایی و انتشارات کتاب‌سرای نیک را در همین صفحه از فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب سه‌شنبه‌ها با موری، میچ آلبوم

میچل دیوید آلبوم Michell David Albom که با نام هنری میچ آلبوم شناخته می‌شود. آلبوم در 23 ماه می سال 1958 چشم به جهان گشود. او در یک خانواده یهودی در نیوجرسی آمریکا متولد شد. آلبوم علاقه بسیاری به موزیسین شدن، داشت . اما چرخش روزگار از او یک رمان نویس، خبرنگارو نمایش‌نامه نویس ساخت. آلبوم فارغ التحصیل رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه کلمبیا است. در ابتدا او فقط نویسنده ستون اخبار ورزشی در یک روزنامه بود. این بخش از روزنامه دیترویت آنقدر مشهور شد که از وی خواسته شد تا یک بخش دیگر از روزنامه را نیز بنویسد. مطالب این ستون در روزهای یک‌شنبه به زندگی و ارزش‌های آمریکایی‌ها می‌پرداخت. آلبوم در طول فعالیت به عنوان روزنامه‌نگار عناوین و جوایز بسیاری را دریافت کرده‌است. ژانر داستان‌های آلبوم داستانی و رئالیسم است. از آثار این نویسنده می‌توان به برای یک روز بیشتر For One More Day، سه‌شنبه‌ها با موری، زمان‌دار، اولین تماس تلفنی از بهشت، پنج نفری که دربهشت ملاقات می‌کنید و ... اشاره کرد. میچ آلبوم هم‌اکنون با همسر و فرزندش در میشیگان زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

سه‌شنبه نهم، تداوم عشق

در وست نیوتون برگ‌های درختان شروع به تغییر رنگ دادن کرده بودند و موقع رانندگی، آدم تابلویی به رنگ‌های طلایی و مسی جلوی چشمش می‌دید. در دیترویت جنگ‌های کارگری به بن‌بست رسیده بود و هرطرف، طرف دیگر را متهم به یک دندگی می‌کرد. خبرهای تلوزیون هم مثل چیزهای دیگر تاسف انگیز بود. در کنتاکی سه نفر تکه‌هایی از یک سنگ قبر را از بالای یک پل پایین انداخته بودند، که مستقیم به شیشه یک ماشین خورده بود و دختر جوان خانواده‌ای که در راه زیارت بودند، کشته بود. در کالیفرنیا محاکمه او.جی سیمپسون به آخرش نزدیک می‌شد و توجه همه مردم را جلب کرده بود، حتی در فرودگاه‌ها همه گیرنده‌های تلوزیون داخل راه رو‌ها را روی موج CNN گذاشته بودند، تا حتی وقتی آدم دارد سوار هواپیما می‌شود، آخرین خبرهای محاکمه مربوط به او.جی سیمپسون را بشنود. چند باز سعی کردم به برادرم در اسپانیا تلفن کنم برایش پیغام گذاشتم و گفتم واقعا دلم می‌خواهد با او حرف بزنم. چون واقعا درباره‌ی روابطمان فکر کرده‌ام. چند هفته بعد پیغام کوتاهی دریافت کردم، که همه چیز خوب است، ولی نمی‌خواهد درباره‌ی بیماری‌اش با من حرف بزند. برای استاد پیر من حرف بیماری نبود که او را از پا می‌انداخت، خود بیماری بود. آخرین باری که ملاقاتش کردم، پرستارش یک سوند در مجرای ادرارش گذاشته بود و از این راه ادرارش داخل کیسه‌ای خالی می‌شد که کنار پایش روی زمین بود.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
164.۹۵ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۶:۵۷
نویسندهمیچ آلبوم
مترجممحمود دانایی
راویفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۶/۳۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
37,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۶۴.۹۵ مگابایت
۰۴:۲۶:۵۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
17 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

انگار بیشتر مجموعه جملات انگیزشی بود نه یک رمان. فراز و فرودی نداشت. هرچند بعضی سلیقه ها و روحیه‌ها خواهند پسندید.

4

کتاب خوبیه، فقط یکم جزییات طبیعی چندش آور مریضیو زیاد اون وسط بیان میکنه

3

کتاب خوبیه ولی فقط واسه یه بار خوندن

4

رمان جالبیه یه جورایی دید دیگری از رمان من پیش از تو هست

1

سرشار از جملات شعاری و کلیشه‌ای

5

خوب ولی برای یک بار خواندن

5

خیلی کتاب خوبی بود و دیدمو عوض کرد

1

حتی ارزش یک بار خوندن هم نداره

5
انگیزه‌بخش 🚀

عالیه توصیه می کنم حتما بخونید

4

حس امیدواری کتاب رو دوست داشتم

نمایش 2 نقد دیگر
3.8
(17)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
60,500
٪40
36,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سه شنبه ها با موری
سه شنبه ها با موری
میچ آلبوم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه شنبه ها با موری
٪40
سه شنبه ها با موری
میچ آلبوم
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.8
(17)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
60,500
٪40
36,300
تومان