0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازی هایی برای خودشناسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب بازی هایی برای خودشناسی

درباره بازی هایی برای خودشناسی

کتاب بازی‌هایی برای خودشناسی کتابی است سرگرم‌کننده پر از تست‌های روان‌شناسی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خودتان را بیشتر بشناسید. حمیدرضا بلوچ نویسنده این کتاب، تست‌های روان‌شناسانه‌ای را گردآوری کرده که هم جنبه سرگرمی دارند و هم کمک می‌کنند تا خودتان را بهتر بشناسید. این تست‌ها برای همه افراد قابل استفاده است و شناخت نسبی‌ای به‌دست می‌دهد.

آزمون‌های این کتاب که به‌صورت بازی و تست‌های سرگرم‌کننده طراحی شده است، جنبه‌های مختلف شخصیت شما را مورد سنجش قرار می‌دهد. بسیاری از افراد در مواجهه با تست‌های سخت روان‌شناسی، استرس می‌گیرند و دوست ندارند در آن‌ها شرکت کنند؛ اما این تست‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که احساس می‌کنید در مکانی دنج نشسته‌اید و همراه با دوست صمیمی‌تان، در حال گفت‌وگو هستید. بشر همیشه در تلاش بوده تا خودش را بیشتر بشناسد. ما از زمانی که نسبت به وجودمان به آگاهی می‌رسیم تا زمان مرگ، با بخش‌هایی از خودمان روبه‌رو می‌شویم که برایمان تازگی دارد.

راه‌های مختلفی برای شناخت خویشتن وجود دارد که هرکدام به شکل خودشان می‌توانند کمک‌کننده باشند. اما اگر دوست دارید در یک فضای غیررسمی و با هزینه‌ای کم، نسبت به ابعاد مختلف شخصیت‌تان آگاهی پیدا کنید، این کتاب بسیار کمک‌کننده است. شرکت در این تست‌ها به‌مثابه تلنگری است که شما را از خواب بیدار کرده و ناشناخته‌های روان‌تان را بازگو می‌کند. در مقابل دنیای درون، دنیای بیرونی وجود دارد که رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی مثل رادیو، تلویزیون، روزنامه و... تلاش می‌کنند تا ما را نسبت به آن آگاه کنند. اما کمتر رسانه‌ای است که تلاشش روی آگاه‌سازی نسبت به دنیای درون معطوف باشد. این تست‌های روان‌شناسانه یکی از منابع معتبر است که بار این مسئولیت را به دوش می‌کشد و به شما فرصتی می‌دهد تا بتوانید درباره ذهن خود مطالعه کنید.

کتاب حاضر یکی از آثار جالب در دسته کتاب‌های خودشناسی و خودسازی است که شما را به نگاهی عمیق نسبت به خودتان می‌رساند و تست‌های روان‌شناسی معتبر دارد. به این بازی‌های روان‌شناسانه کوکولوژی هم می‌گویند. این بازی‌ها براساس علم روان‌شناسی طراحی شده‌اند و جنبه سرگرمی هم دارند. بسیاری از افرادی که در این تست‌ها شرکت می‌کنند، کمتر احساس تهدید و ترس می‌کنند و در یک فضای سالم می‌توانند خودشان را بشناسند. این کتاب توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را از فیدیبو خریداری کنید.

درباره حمیدرضا بلوچ، نویسنده کتاب

حمیدرضا بلوچ نویسنده و مترجم ایرانی است که در رشته ریاضیات محض تحصیل کرده و سال‌ها این رشته را تدریس می‌کرده است تا این‌که با علاقه خود به نویسندگی و ترجمه آشنا می‌شود و تدریس را کنار می‌گذارد. این نویسنده بیشتر در زمینه ترجمه کتاب‌های روان‌شناسی فعالیت می‌کند و به مباحث روان‌شناسی نیز علاقه‌مند است. از جمله دیگر کتاب‌های حمیدرضا بلوچ می‌توان به «سواد عاطفی و عشق»، «هوش محیط زیستی» و «مکاتب روانشناسی» اشاره کرد.

سه دلیل برای مطالعه کتاب بازی‌هایی برای خودشناسی

بازی‌های خودشناسی یک راه عالی و کم‌دردسر برای سفر به دنیای درون و کشف ناشناخته‌های ذهن است. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • ابعاد ناشناخته وجودتان را بشناسید
  • نسبت به نقاط ضعف و نقاط قوت شخصیت خود آگاه شوید
  • در حین سرگرمی، ابعاد مختلف شخصیت‌تان را بیشتر بشناسید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

سفر به بیابان

روی میز کارتان مملو از کاغذ و طرح‌های ناتمام است و بقیه همکارانتان تعطیل کرده و به خانه رفته‌اند. نگاهی به ساعت خود می‌اندازید و مأیوسانه فکر می‌کنید: «آیا این کارهای نیمه تمام به پایان می‌رسند یا نه. توی کلاس درس، استاد مشغول سخنرانی راجع به موضوع خسته کننده‌ای است. دیگر در حاشیه‌ی کتاب، جایی برای یادداشت کردن باقی نمانده، و تقریبا سی دقیقه‌ی دیگر کلاس تمام می‌شود. اما انگار زمان متوقف شده و جلو نمی‌رود. گاهی اوقات انتظار کشیدن بسیار تلخ است و مثل شکنجه می‌ماند. در دنیای خیالات پا بگذارید و تجسم کنید: ۱- در حال شترسواری در کویری بی‌انتها هستید. آن قدر بر پشت شتر طی مسیر کرده‌اید که دیگر نزدیک است از حال بروید و بیهوش شوید. در چنین حالتی به این شتر که آن همه راه را بر پشتش سوار بوده‌اید، چه می‌گویید؟ ۲- درست در لحظه‌ای که تصور می‌کنید از تشنگی تلف خواهید شد، آبادی زیبایی را در دوردست می‌بینید، اما دقیق‌تر که نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید یک نفر جلوتر از شما به آن‌جا رسیده است. او کیست؟ (نام فردی را که تصور می‌کنید آن جاست، و شما او را می‌شناسید بنویسید.) ۳- در کویر، زمان به کندی می‌گذرد و انگار در بی‌نهایت سیر می‌کنید، اما بالاخره به مقصد خود می‌رسید. اکنون که سفرتان به پایان رسیده، چه احساسی دارید؟ ۴- اکنون زمان آن فرا رسیده، تا از شتری که راهی طولانی را با او همسفر بوده‌اید، جدا شوید و با او خداحافظی کنید. زمانی که از شتر پیاده می‌شوید، فرد دیگری بر آن سوار می‌شود و جای شما را می‌گیرد. او کیست؟ (اسم کسی را که می‌شناسید نام ببرید.)

پینشهادهایی برای دوست‌داران کتاب بازی‌هایی برای خودشناسی

اگر به کتاب‌های خودشناسی و خودسازی علاقه‌مند هستید و دوست دارید با مطالعه کتاب‌های این حوزه، شناخت بیشتری نسبت به خود به‌دست آورید، کتاب‌هایی مانند کتاب ذهن آگاهی اثر وینی دابولکار، کتاب تست‌ها اثر مایکل کروگروس و کتاب خودشناسی کاربردی اثر آلن دوباتن را در لیست مطالعه خود قرار دهید. این کتاب‌ها را می‌توانید به‌صورت نسخه الکترونیکی یا فایل صوتی از فیدیبو خریداری کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسندهحمیدرضا بلوچ
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۶ مگابایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1
(1)
50,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازی هایی برای خودشناسی
بازی هایی برای خودشناسی
حمیدرضا بلوچ
انتشارات کتاب‌سرای نیک
1
(1)
50,500
تومان