0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه خدا را بشناسیم

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه خدا را بشناسیم

نویسنده:
دیپاک چوپرا
درباره چگونه خدا را بشناسیم

دیپاک چوپرا نویسنده کتاب چگونه خدا را بشناسیم در این کتاب هفت سطح از درک انسانی را تشریح می‌کند و سعی در شناساندن خدای واحد به‌گونه‌ای کاملاً علمی دررابطه‌با کارکرد مغز دارد. شناخت خداوند از جمله مفاهیمی است که برای هر فرد متفاوت است. هر شخصی بر اساس شناختی که از خود دارد سیر تکامل شناخت خدا و آفریننده را در ذهن درک می‌کند. در تقسیم‌بندی نویسنده به سیر درونی سالک و نمودهای بیرونی این سلوک و اعمالی که باید انجام دهد، اشاره می‌شود.

کتاب‌های دیپاک چوبرا پر از مفاهیم معنوی و زیبا و حاوی آموزه‌های انسانی هستند که برای فهم بهتر آن باید ذهنی عمیق و آماده داشت. هرچند موضوع کتاب در دسته علوم قرآنی قرار می‌گیرد اما می توان این کتاب را از را دسته خودشناسی نیز جای داد. دکتر دیپاک چوپرا، پزشکی ماهر و بامهارت است که تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیون نسخه از کتاب‌های او که به ۳۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده به فروش رفته است. دیپاک چوپرا در کتاب‌هایش سعی دارد ارتباط بین ذهن و بدن بر سلامتی را بررسی کند. او در طی سال‌های فعالیتش چندین کتاب دیگر هم نوشته که از میان آن‌ها می‌توان به «ذهن بی انتها جسم پر دوام»، «10 قانون موفقیت» و «هفت قانون معنوی موفقیت» اشاره کرد.

درباره دیپاک چوپرا نویسنده کتاب

دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) ، پزشک و نویسنده‌ای معروف و ماهر هندی آمریکایی است. چوپرا از کودکی رویای نویسندگی و بازیگری به سر داشت هرچند به دلیل شغل مادرش که پزشک متخصص قلب بود ابتدا پزشکی را انتخاب کرد. وی بعد از تحصیل در هند در سال ۱۹۷۰ به آمریکا مهاجرت کرد و در رشته طب داخلی و غدد تخصص گرفت. پس از گذراندن تحصیلات عالیه تصمیم گرفت به زادگاهش یعنی دهلی‌نو بازگردد. چوپرا بعد از ملاقات با شخصی به نام تریگونا که مهارت بسیار خوبی در طب کهن هند داشت دستوراتی را در خصوص بهبود زندگی شخصی خود گرفت. وی سرانجام، با مطالعه‌ی کتابی درمورد مدیتیشن که به‌اختصار TM نامیده می‌شود، موفق شد آرامش ازدست‌رفته‌ی خود را در زندگی بازیابد. ملاقات بعدی چوپرا با شخصی به نام ماهاریشی بود که در این دیدار ارتباط ذهن و بدن و تأثیر آن بر سلامتی بین این دو مطرح شد و مسیر زندگی چوپرا را تغییر داد.

چرا باید کتاب چگونه خدا را بشناسیم بخوانیم

اختلاف‌نظر بر سر مسائل دینی و خداپرستی بین افراد مختلف و متخصصان باعث شده بسیاری از افرادی که به مسائل دینی اعتقاد دارند، بدون دلیل علمی آن را بپذیرند. اما اگر شما دوست دارید با منطق پزشکی و علمی خدا را عبادت کنید، این کتاب مناسب شماست. با مطالعه این کتاب می‌توانید:

  • ارتباط بهتری با خدا برقرار کنید
  • سلامت جسم و روان خود را تضمین کنید
  • اطلاعات مفیدی درباره رابطه معنویت و علم مدیتیشن به دست آورید

چگونه خدا را بشناسیم تلاشی را که هر یک از ما در آن هستیم، خواه متوجه شویم یا نه توصیف می‌کند. زیرا، همان‌طور که چوپرا می‌گوید، «خدا بالاترین غریزه ما برای شناخت خودمان است.» این کتاب سهمی چشمگیر و ماندگار در این شناخت دارد.

ترجمه کتاب چگونه خدا را بشناسیم را شهرزاد فتوحی انجام داده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را در سال ۱۳۸۴ منتشر کرده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را در دسته‌بندی کتاب‌های علوم قرآنی از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو خریداری کنید.

در بخشی از کتاب چگونه خدا را بشناسیم می‌خوانیم

هر انسانی متناسب با درک واقعی خود، نام‌هایی به خداوند نسبت می‌دهد، اما بسیاری از ادراک‌ها با یکدیگر متناقض است. «خدا» در هر مذهبی فقط بخشی از اعتقاد به خداست در حقیقت وجود نامتناهی و نامحدود که هیچ تجسمی ندارد، هیچ نقشی ندارد، در هیچ مکانی چه در کیهان و چه خارج از آن نمی‌گنجد، اما ادیان مختلف تجسم‌های گوناگونی از خداوند ارائه می‌دهند: پدر، مادر، قانون‌گذار، داور، حاکم جهان. هفت برداشت از خدا وجود دارد که با باور‌های سامان‌یافته، در ارتباط است. هرکدام بخشی مجزاست، اما چنان انسجام و تکاملی دارد که جهانی یگانه را خلق می‌کند.

هر مرتبه جوابگوی نیاز‌های خاص و معقول انسانی است. در مواجهه با نیرو‌های نابودکننده، انسان‌ها نیاز به خدایی دارند که آن‌ها را از آسیب ایمن دارد. انسان وقتی احساس می‌کند که حقی را تباه می‌کند یا خطایی مرتکب می‌شود، به خدایی روی می‌آورد که از طرفی اعمال او را داوری کند و از سویی دیگر گناهانش را ببخشاید. به‌این‌ترتیب، به‌دوراز سلیقه‌های فردی عوامل به‌وجودآورنده خدا در ذهن ما پیش می‌رود و خودبه‌خود جریان می‌یابد.

پیشنهاد‌های برای دوستداران کتاب چگونه خدا را بشناسیم

مجموعه باورهای ما در زندگی باعث می‌شود دنیای اطرافمان را بسازیم. چیزهایی که می‌بینیم، درک می‌کنیم، می‌شنویم، فکر می‌کنیم، تصور می‌کنیم و متوجه می‌شیم، چیزهایی که به ما انگیزه می‌دهند، همگی سرچشمه از باورهای ما دارند. برای تقویت این باور‌ها نشانه‌هایی در دنیای پیرامون وجود دارد که برای درک بهتر آن‌ها نیازمند جستجوی بسیاری خواهیم بود. کتاب چگونه خدا را بشناسیم همانند چراغی است برای روشن‌کردن نقاط تیره ذهن. کتاب‌هایی مانند این کتاب که قدرت تغییر نگرش و روشن‌کردن ذهن را دارند، برای مخاطبان بسیار خواندنی و جذاب است. کتاب‌های دیگری هم در این زمینه برای علاقه‌مندان وجود دارد که در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
268.۳۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
53 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۴۶:۰۰
نویسندهدیپاک چوپرا
مترجمشهرزاد فتوحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How to know God
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۶۸.۳۵ کیلوبایت
۵۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
25 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بد نیس

2.2
(6)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
چگونه خدا را بشناسیم
چگونه خدا را بشناسیم
دیپاک چوپرا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه خدا را بشناسیم
چگونه خدا را بشناسیم
دیپاک چوپرا
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2.2
(6)
15,000
تومان