0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به یاد میهن

معرفی، خرید و دانلود کتاب به یاد میهن

زندگی و شعر ملک الشعراء بهار

درباره به یاد میهن

یکی از کتاب‌های بسیار جذابی که درباره‌ی ملک‌الشعرای بهار نوشته شده است کتاب «به یاد میهن» است. این کتاب داستان این شاعر و سیاستمدار فوق‌العاده‌ی ایرانی است که همواره به وطن‌پرستی مشهور بوده است. کامیار عابدی در این کتاب تلاش کرده است تصویری جذاب از این شاعر ارائه کند. کتاب به یاد میهن را نشر ثالث منتشر کرده است و می‌توانید آن را در دسته‌بندی زندگی نامه، سفر نامه و خاطرات از فیدیبو دانلود کنید.

کتاب تمام ابعاد زندگی ملک‌الشعرای بهار را پوشش داده است. کتاب با اشاره‌ای به نوع شعر بهار که اغلب سیاسی و اجتماعی است آغاز می‌شود و زندگی‌نامه‌ی او را بیان می‌کند. او در سال ۱۲۶۵ به دنیا آمد و در طی سال‌های فعالیتش کارهای زیادی به نفع ایران انجام داد. عابدی در این کتاب از کودکی و نوجوانی بهار سخن گفته است، جوانی او را بازکرده است و بیشتر داستان خود را به ده سال آخر زندگی او که سال‌های بسیار حساسی بودند اختصاص داده است. سال‌هایی که تغییرات زیادی در ایران اتفاق افتاد و او  در آن دخیل بود. شعر و نثر بهار بخش‌های دیگری از زندگی بهار هستند که نویسنده به آن‌ها پرداخته است.

کامیار عابدی کیست؟

کامیار عابدی نویسنده و پژوهشگر ایرانی است که درباره‌ی شاعران زیادی پژوهش انجام داده است. او متولد ماسال گیلان است و در سال ۱۳۴۷ به دنیا آمده است. او در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی تاریخ ایران درس‌خوانده است. او فعالیت‌های مختلفی در طول زندگی خود انجام داده است که از میان آن‌ها می‌توان به کتابداری، پژوهش‌های مختلف، تدریس و ... اشاره کرد. او در دانشگاه اوزاکای ژاپن هم لغت‌نامه دهخدا تدریس کرده است. او چندین و چند کتاب و مقاله تحلیلی دارد و سهراب سپهری یکی از مهم‌ترین شاعرانی است که این نویسنده درباره‌اش کارکرده است. شاعران دیگری هم هستند که او روی آن‌ها کارکرده است. در ادامه تعدادی از کتاب‌های این نویسنده را معرفی می‌کنیم:

چرا باید کتاب به یاد میهن را خواند؟

به یاد میهن یک کتاب خواندنی است که به ابعاد مختلف زندگی محمدتقی بهار پرداخته است. مردی که شاید به‌عنوان ملک‌الشعرا بشناسیم؛ اما بیشتر باید او را وکیل ملت و نماینده‌ی مجلس مشروطه بدانیم. او در این کسوت نقش‌های زیادی را در ایران اجرا کرده است. شناخت او به شناخت بخش مهمی از تاریخ دویست سال اخیر ایران کمک زیادی می‌کند و اجازه می‌دهد بفهمید ایران در زمان مشروطه در این کشور چه گذشته است و مجلس چگونه تشکیل شد. از سوی دیگر شما با یکی از بزرگترین شاعران ایرانی که اشعار سیاسی و اجتماعی آشنا خواهید شد. ترانه‌ی زیبای مرغ سحر که هر ایرانی‌ای بارها آن را شنیده است از سروده‌های این شاعر بزرگ است.

در بخشی از کتاب به یاد میهن می‌خوانیم

از لحاظ زندگی، بهار در یک دوران متلاطم ایران عمر گذرانده. کسانی که او را سرزنش می‌کنند که یکی، دو مدیحه در حق رضاشاه گفته، یا با وثوق‌الدوله و قوام همکاری و تفاهم داشته، دستی از دور بر آتش می‌دارند، و از آنانی هستند که دوست دارند که دیگران در زندان بپوسند و شهید شوند و آنان نظاره کنند. هیچ‌کس ادعا ندارد که زندگی بهار بی‌خدشه و بی‌پست و بلند بوده، ولی چشم باز حکم می‌کند که به نسبت بنگریم و مقتضیات زمانی را از یاد نبریم. آنچه آشکار است، بهار در سیاست هم آهنگی با استبداد و زور نکرد، ثروتی نیندوخت، تاوان گردن‌کشی خود را هم با زندان و تبعید و خانه‌نشینی پرداخت. در صحبت از دورانی که برای بسیاری از صاحب‌نامان و «طبقه فاضله» برای تقرب به منبع زر و زور بر همدیگر پیشی می‌گرفتند، آن‌قدر مته روی خشخاش کسانی گذاردن که آنچه در توان داشتند کردند، نشانه ریاورزی و سبکسری است. بهار ایران را دوست دارد و در اندیشه اعتلا و آبادی اوست. این دوستی سرسری و موسمی نیست، بلکه مبتنی بر معرفت حال ایران است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب به یاد میهن

زندگی‌نامه‌ها و کتاب‌های خاطرات چیزهای زیادی را به افراد آموزش می‌دهند. یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های یک چنین کتابی این است که علاوه بر شناساندن شخص، چیزهای زیاد دیگری مانند اوضاع‌واحوال زمانه‌اش را هم منعکس می‌کند و اجازه می‌دهد به شیوه‌ای متفاوت و با یک عینک دیگر به زمانه‌اش نگاه کنید. زندگی‌نامه‌ها. کتاب‌های خاطرات زیادی وجود دارند که می‌توانید بخوانید و چیزهای زیادی یاد بگیرید. اگر به یاد میهن را دوست داشته‌اید در ادامه تعدادی کتاب به شما معرفی خواهیم کرد که از خواندن آن‌ها لذت خواهید برد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۶ مگابایت
تعداد صفحات
518 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۱۶:۰۰
نویسندهکامیار عابدی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۳۱
قیمت ارزی
7.۵ دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۶ مگابایت
۵۱۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
259,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به یاد میهن
به یاد میهن
زندگی و شعر ملک الشعراء بهار
نشر ثالث
0
(بدون نظر)
259,000
تومان