0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در زلالِ شعر

معرفی، خرید و دانلود کتاب در زلالِ شعر

زندگی و شعرِ امیرهوشنگ ابتهاج(ه.ا.سایه)
درباره در زلالِ شعر

کتاب‌های زیادی در دنیا درباره‌ی شاعران نوشته شده است و در زلال شعر یکی از این کتاب‌هاست. این اثر به شعر و زندگی امیر هوشنگ ابتهاج معروف به سایه اختصاص یافته است. این شاعر ایرانی در سال ۱۳۰۶ در رشت به دنیا آمد و در مرداد سال ۱۴۰۱ در کلن آلمان درگذشت و در باغ محتشم رشت به خاک سپرده شد. او در زمینه‌ی شعر فارسی و همچنین موسیقی سنتی ایرانی فعالیت کرده است و آثار ارزشمند بسیار زیادی دارد، از میان بهترین کتاب‌های او می‌توان به آینه در آینه، نخستین نغمه‌ها و تا صبح شب یلدا اشاره کرد. کامیار عابدی در کتاب در زلال شعر جزئیات زندگی و آثار این شاعر ارزشمند را آورده است. این کتاب سه بخش دارد که درباره زندگی، تاملاتی در شعرهای سایه و همچنین کتابشناسی است. نمونه‌هایی از اشعار او در سبک‌های مختلف هم در این کتاب آمده است که آن را به اثری جامع تبدیل کرده است.

کتاب در زلال شعر را نشر ثالث منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این کتاب هم در دسترس است و می‌توانید آن را در همین صفحه از فیدیبو در دسته‌بندی شعر دانلود کنید. خواندن این کتاب روی انواع دستگاه‌های الکترونیکی ممکن است.

کامیار عابدی کیست؟

کامیار عابدی نویسنده و محقق ایرانی متولد سال ۱۳۴۷ در استان گیلان است. او در شهرهای مختلفی زندگی کرد و نوجوانی خود را در تهران گذراند. او در همین شهر به دانشگاه تهران رفت و در زندگی خود مشاغل مختلفی از جمله معلمی، کتابداری، روزنامه‌نگاری و نوشتن نقد ادبی برگزید. او تاریخ خوانده است و مدرک کارشناسی ارشد دارد. این نویسنده در بخش ایران‌شناسی دانشگاه اوزاکا فعالیت کرده و مدرس زبان و ادبیات فارسی بوده است.

چیزی که کامیار عابدی بیش از همه برای آن شناخته شده است ادبیات و شعر معاصر ایران است. او تلاش کرده است با تحقیق و پژوهش درباره‌ی شخصیت‌های مختلف و همچنین شاعران کمتر شناخته شده‌ی شعر فارسی آن‌ها را بیشتر بشناساند. تعداد زیادی کتاب از این نویسنده چاپ شده است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب در زلال شعر را خواند؟

سایه یک شاعر معمولی نیست. او بخش مهمی از تاریخ معاصر شعر در ایران است و شعرهای جذاب و عاشقانه‌اش ورد زبان بسیاری از علاقه‌مندان به ادبیات است. از سوی دیگر او از خاندانی بزرگ بود و در زندگی‌اش فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشت. فراز و نشیب‌هایی که بسیار خواندنی هستند و اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار خواننده می‌گذارند. در این کتاب می‌توانید تعداد زیادی از شعرهای ارزشمند ادبیات معاصر که متعلق به این شاعر هستند را هم بخوانید و چیزهای زیادی یاد بگیرید.

در بخشی از کتاب در زلال شعر می‌خوانیم

در پی آموختن و یادگرفتن است اما در درس و کار مدرسه چندان کوشا به نظر نمی‌آید. آشپزی و گلدوزی و خیاطی و موسیقی و نقاشی و مجسمه سازی و ورزش (کشتی و وزنه‌برداری) هر کدام در دوره‌ای علاقه‌اش را به خود جلب می‌کنند یکی از آن چیزهایی که خیلی برایم جالب بود آشپزی بود در همان هشت، ده سالگی برای غذا پختن و یادگرفتن حرص می‌زدم یک سه ماه تابستان مرا پیش یک خانم خیاط فرستادند، شاید به خاطر آن که در خانه شلوغ می‌کردم خیاط خانه‌ای در خانه‌اش داشت با تعدادی شاگرد که همه زن بودند. خیاط خانوادگی بود و به خانه‌ها می‌رفت و برای خانم‌ها لباس می‌دوخت و ما او را «مش اوستا» صدا می‌زدیم مرا فرستادند پیش او که خیاطی و گلدوزی و دمسه‌دوزی یاد بگیرم. یک مدتی هم پیش معلم ویولون رفتم. یک موسیو پرواندی داشتیم، پدر «جرج مارتیرسیان» نوازنده ویولون ارکستر سمفونی تهران پیش او برای مدت کوتاهی مشق ویولون کردم.

پدر سایه هم اهل موسیقی بود و تار می‌زد اما تار پدر و ویولون ،پسر هر کدام به نوعی از بین می‌رود: «من ویولون را لخت گذاشته بودم زیر تخت خوردیم به تخت و تخت بلند شد و پایه تخت در شکم ویولون نشست و ویولون شکست و به این شکل نوازندگی از خانه ما رفت. این اتفاق به گونه‌ای دیگر برای پدرم پیش آمد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب در زلال شعر

کتاب در زلال شعر یک کتاب بسیار خواندنی است که خواننده را با ابعاد مختلف شعر و آثار یک شاعر گرانقدر آشنا می‌کند. شاعران دیگری هم وجود دارند که زندگی و آثارشان مورد بررسی قرار گرفته است و چیزهای زیادی می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۵ مگابایت
تعداد صفحات
377 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۴:۰۰
نویسندهکامیار عابدی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
78,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۵ مگابایت
۳۷۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
188,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در زلالِ شعر
در زلالِ شعر
زندگی و شعرِ امیرهوشنگ ابتهاج(ه.ا.سایه)
نشر ثالث
5
(1)
188,500
تومان