0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماهی در آب
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماهی در آب

خاطرات ماریو بارگاس یوسا
درباره ماهی در آب

کتاب ماهی در آب خاطرات ماریو بارگاس یوسا نویسنده‌ی اهل پرو است. این کتاب شامل خاطرات او در دو برهه اصلی زندگی‌اش است، نخست سال‌های بین 1946 میلادی یعنی زمانی که او 10 سال داشت تا 1958 و آغاز کار او به‌عنوان نویسنده در اروپا. بخش دوم نیز به شرح فعالیت‌های سیاسی در سال‌های پس از آن و کاندیداتوری‌اش در انتخاب ریاست‌جمهوری پرو می‌پردازد.

این کتاب در ژانر اتوبیوگرافی و در سال 1993 میلادی منتشر شد. نشر ثالث این اثر را با ترجمه خجسته کیهان در سال 1393 شمسی روانه بازار کتاب ایران کرده است.

درباره ماریو بارگاس یوسا

ماریو بارگاس یوسا رمان‌نویس، روزنامه‌نگار، مقاله‌نویس و سیاستمدار سابق اهل کشور پرو است. او که یکی از معروف‌ترین نویسندگان آمریکای لاتین است در 28 مارس 1936 میلادی به دنیا آمد. او در سال 2010 برنده نوبل ادبیات شد. البته این تنها جایزه‌ و افتخار بارگاس یوسا نیست و جوایز معتبر دیگه‌ای نیز دریافت کرده است.

ماریو بارگاس یوسا در دهه‌ی 1960 میلادی با رمان‌هایی همچون سال‌های سگی و خانه سبز به شهرت جهانی رسید. بسیاری از نویسندگان اهل آمریکای لاتین در سیاست نیز فعال هستند. بارگاس یوسا نیز از این دسته مستثنی نیست. او در انتخابات ریاست جمهوری پرو در سال 1990 حضور داشت اما مغلوب آلبرتو فوجیموری شد.

از دیگر کتاب‌هایی که از این نویسنده به فارسی ترجمه شده است می‌توان به مرگ در آند و روزگار سخت اشاره کرد.

3 دلیل برای مطالعه کتاب ماهی در آب

  • یوگاس یکی از مهم‌ترین نویسندگان معاصر است و علاقمندان به ادبیات معاصر جهان می‌توانند با مطالعه این کتاب با این نویسنده  نامدار آشنا شوند.
  • داستان‌ زندگی واقعی آدم‌ها و خاطرات آن‌ها پرکشش و جذاب است. ماهی در آب هم یکی از همین کتاب‌هاست که خواننده حتماً از مطالعه‌ی آن لذت می‌برد.
  • ترجمه‌ی خوب لذت خواندن یک کتاب را دوچندان می‌کند. این کتاب نیز با ترجمه روان خجسته کیهان خواندنی‌تر شده است.

ماهی در آب در دسته‌ی علوم سیاسی از اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب ماهی در آب می‌خوانیم

روزی که به پاریس رسیدم۔ حوالی ظهر به‌محض بیدارشدن فوراً برای گردش به خیابان شانزه لیزه رفتم. حالا پر از آدم و ماشین بود و کافه‌ها چنان که از پشت شیشه‌ها دیده می‌شد بسیار شلوغ و پر از مشتریانی بود که سیگار  می‌کشیدند و گفتگو می‌کردند. همه چیز به نظرم زیبا، قیاس‌ناپذیر و خیره‌کننده می‌آمد. به‌ظاهر یک دورگه بودم، یک اسپانیولی‌زبان پررو. ولی احساس می‌کردم که این شهر من است: در این جا زندگی خواهم کرد، خواهم نوشت، ریشه می‌دوانم و تا ابد باقی می‌مانم. آن روزها سوریه‌ای‌ها و لبنانی‌ها در خیابان‌های مرکز شهر به خرید و فروش دلار مشغول بودند - که نتیجه اجتناب‌ناپذیر کنترل ارز بود - و
من نمی‌فهمیدم این آدم‌ها که گاه با حرکات مبهم به من نزدیک می‌شدند، چه می‌خواستند، تا این که یکی از آن‌ها که کمی اسپانیولی می‌دانست برایم توضیح داد. مقداری از دلارهایم را به نرخی پایین‌تر از بانک تعویض کرد و من خطا کردم و به او گفتم در کدام هتل به سر می‌برم. بعداً چند بار به من تلفن زد و تفریحات گوناگونی با «دختران خوشگل» پیشنهاد کرد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ماهی در آب

اگر از مطالعه‌ی کتاب‌ خاطرات شخصیت‌های برجسته لذت می‌برید سه کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۸ مگابایت
تعداد صفحات
300 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۰:۰۰
نویسنده ماریو بارگاس یوسا
مترجمخجسته کیهان
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۸ مگابایت
۳۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
ماهی در آب
ماهی در آب
ماریو بارگاس یوسا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماهی در آب
٪50
ماهی در آب
خاطرات ماریو بارگاس یوسا
نشر ثالث
5
(1)
40,000
٪50
20,000
تومان