0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قهرمان فروتن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب قهرمان فروتن

درباره قهرمان فروتن

ماریو بارگاس یوسا، نویسنده‌ی مشهور و پر افتخار پرو، بعد از دریافت جایزه‌ی نوبل در سال 2010، دومین اثرش یعنی قهرمان فروتن را در سال 2013 منتشر کرد. این کتاب از چند داستان روایی جدا و موازی تشکیل شده است که هر چه روایت جلوتر می‌روند خطوط داستانی به هم نزدیک‌تر می‌شوند و در نهایت به هم می‌رسند. در یک طرف داستان با مردی ثروتمند مواجه هستیم که مدیر یک شرکت تجاری کوچک است. او ناگهان نامه‌هایی تهدیدآمیز دریافت می‌کند و مجبور به باج داد می‌شود. از طرف دیگر با پیرمردی هوس‌باز روبه‌رو هستیم که در هشتاد سالگی عاشق زنی جوان می‌شود. یوسا با این اثر لایه‌هایی از فساد و گناه‌آلود بودن شهر زادگاهش، پرو را روایت کند. 

منوچهر یزدانی این اثر شاهکار یوسا از زبان اسپانیایی به فارسی ترجمه کرده است و نشر چشمه منتشر کرده است. نسخه الکترونیک قهرمان فروتن را از فیدیبو بخوانید و لذت ببرید.

ماریو بارگاس یوسا را بیشتر بشناسیم

ماریو بارگاس یوسا یکی از مشهورترین و پرمخاطب‌ترین نویسندگان حال حاضر دنیاست. یوسا 28 مارس 1936 در شهر ارکیپا پرو متولد شد. او کودکی سختی را از سر گذراند؛ پدر و مادرش پنج ماه بعد از ازدواج از هم جدا شدند، ده سال اول زندگی را با مادرش در بولیوی گذراند و سال 1946 بعد از این که پدربزرگش به یک مقام دولتی مهم در پرو رسید به زادگاهش بازگشت. از چهارده‌سالگی به دبیرستان نظام رفت. یوسا فارغ‌التحصیل رشته‌ی هنر آزاد از دانشگاه لیماست و بعد از آن در دانشگاه مادرید دکترای ادبیات گرفت. 

از دیگر آثار ماریو بارگاس یوسا که با لقب آقای رمان نیز شناخته می‌شود، می‌توان به قصه‌گو، ماهی در آب و سال‌های سگی می‌توان اشاره کرد. 

چرا باید قهرمان فروتن را بخوانیم؟

خواندن این کتاب و آثار ماریو بارگاس یوسا برای مخاطبین ادبیات آمریکای جنوبی قطعا پر از لذت و جذابیت است. در هنگام خواندن این کتاب حس نیاز دوران خاکستری کنون آدمی عادی‌ست که می‌خواهد با یک حرکت قهرمانانه بدرخشد را احساس خواهید کرد. احساسی که یوسا با استفاده از ظرافت‌های زبانی به بهترین شکل ممکن نوشته است.  نشانه‌های قدرت روایی فوق‌العاده‌ی یوسا در جای‌جای این رمان دیده می‌شود و در عین حال اثر ارزنده‌ای‌ است و سهم مهمی در مجموعه آثار او دارد. این کتاب با این که موضوعی خاص یا سبک جدیدی ندارد، پر از نشانه‌های خوبی از تلفیق سبک و موضوع است که خود گویای ظرفیت خلاق و قدرت روایی و افسانه‌سازی یوسای نابغه است.

دربخش‌هایی از کتاب می‌خوانیم

آقای پاناکه؛

مایه‌ی غرور و سربلندی شهر پیورانو و اهالی آن است که شرکت حمل و نقل ناریوالای شما به این خوبی کار می‌کند، ولی احتمالاً خطری هم وجود دارد؛ هر آن ممکن است افراد یا گروه‌های تبهکار به شرکت موفقی چون شرکت شما حسادت کنند یا بر آن خشم بگیرند. همان‌طور که می‌دانید تعدادشان هم کم نیست، ولی نگران نباشید، سازمان ما مسئولیت حمایت از شرکت حمل ونقل ناریوالا شما و خانواده‌ی محترمتان را برابر هرگونه تهدید آزار یا ایذایی بر عهده می‌گیرد.

حق‌الزحمه ی ما پانصد دلار در ماه است (می‌بینیدکه برای شما در مقابل ثروت‌تان مبلغ ناچیزی است.) درباره‌ی نحوه‌ی پرداخت در زمان مناسب با شما تماس خواهیم گرفت. لزومی هم نمی‌بینیم که اهمیت محرمانه بودن این جریان را به شما گوشزد کنیم این جریان باید بین ما و شما بماند.

خدا نگه‌دارتان

پیشنهادهایی برای کسانی که قهرمان فروتن را دوست دارند

اگر قهرمان فروتن و آثار ماریو بارگاس یوسا را دوست دارید، شما را به خواندن چند داستان و رمان دیگر دعوت می‌کنیم و امیدواریم که لذت ببرید. 

  • صد سال تنهایی از گابریل گارسیا مارکز با ترجمه کاوه میرعباسی
  • هیپی از پائولو کوئیلو با ترجمه امیرمهدی حقیقت
  • تونل ‌از ارنستو ساباتو با ترجمه مصطفی مفیدی

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات
381 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۲:۰۰
نویسنده ماریو بارگاس یوسا
مترجممنوچهر یزدانی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
El héroe discreto
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
130,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۹ مگابایت
۳۸۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
20 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

۶۵ هزارتومان چه خبره . بیارید پایینتر قیمتارو

2

قیمت کتاب الکترونيکي ۶۵ هزارتومان والا نوبره.

3.4
(5)
85,000
٪50
42,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قهرمان فروتن
٪50
قهرمان فروتن
ماریو بارگاس یوسا
نشر چشمه
3.4
(5)
85,000
٪50
42,500
تومان