0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بوف کور
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بوف کور

نویسنده:
صادق هدایت
درباره بوف کور

رمان بوف کور یکی از مهم‌ترین آثار داستانی ایرانی است که به قلم توانای صادق هدایت خلق شده است. این رمان که یکی از مهم‌ترین آثار صادق هدایت و همچنین یکی از بهترین آثار جهانی است، در سبک سورئال نوشته شده است.

صادق هدایت یکی از چهره‌های سرشناس ادبیات فارسی، رمان بوف کور را با هنرمندی تمام نوشته است و این اثر تاثیرات بسیار زیادی بر ادبیات گذاشته و منبع الهام بسیاری از نویسندگان قرار گرفته است. این رمان برای اولین بار در سال ۱۳‍۱۵ منتشر شد و امروزه نسخه‌های فراوانی از آن به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. بوف کور شامل مونولوگ‌های یک فردی است که دچار توهم شده و جهان را به شکل دیگری می‌بیند. این فرد با هذیان‌هایش شما را بین لبه باریک واقعیت و توهم جابه‌جا می‌کند و گاهی پیدا کردن واقعیت از خیال، غیرممکن می‌شود.

منتقدان بسیاری، این اثر را نقد کرده‌اند و مخاطبان نیز براساس برداشت خود، حرف‌های متفاوتی درباره این کتاب زده‌اند که در نهایت شاید هیچ‌کدام از آن‌ها، بیان‌گرِ کلیت کتاب نباشد. این اثر شروعِ بی‌نظیری دارد که از همان ابتدا به خوانندگان می‌گوید قرار است با یک شاهکار سروکار داشته باشند. صادق هدایت این کتاب را در ۵۰ نسخه و به‌صورت دست‌نویس منتشر کرد. نسخه حاضر به‌صورت کتاب صوتی توسط «مصطفی طالبیان‌مقدم» گویندگی شده و انتشارات شنیدار آن را منتشر کرده است.

درباره صادق هدایت، نویسنده کتاب

صادق هدایت (Sadegh Hedayat) یکی از نویسندگان معاصر ایرانی است که بر ادبیات فارسی، تاثیرات مهمی گذاشته است و بسیاری از منتقدان او را از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و یکی از متفکرانی می‌دانند که خط فکری جدیدی را در حوزه داستان‌نویسی رایج کرده است. هدایت در سال ۱۲۸۱ متولد شد و در سال ۱۳۳۰ با خودکشی، به زندگی خود پایان داد. او آثار بسیار مهمی را خلق کرده است که از جمله آن‌ها می‌شود به «سگ ولگرد»، «داش آکل»، «شب‌های ورامین»، «توپ مرواری» و «زنده به گور» اشاره کرد. صادق هدایت در گورستان پی یر لاشز پاریس به خاک سپرده شده است.

چرا باید رمان بوف کور را بشنویم؟

بوف کور یکی از رمان‌های تاثیرگذار و مهم ادبیات فارسی است که به جز جنبه سرگرم‌کنندگی، بسیار عمیق است و شما را با مفاهیمی مثل انزوا، تنهایی، روشنفکری و... آشنا می‌کند. شخصیت داستان شباهت‌هایی به نویسنده کتاب دارد و از جهاتی می‌توان با شنیدن آن، با شخصیت صادق هدایت آشنا شد. این رمان همچنین یکی از آثار مهم ادبیات نوین ایران و سبک داستان‌نویسی مدرنیسیم است که شما را با شکل دیگری از داستان‌سُرایی آشنا می‌کند. شنیدن این کتاب را به همه افرادی که به مطالعه داستان علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌کنیم. از دیگر مزایای شنیدن این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به شما کمک می‌کند با ذهن صادق هدایت بیشتر آشنا شوید
  • این رمان شما را سرگرم می‌کند و بهتان قدرت اندیشیدن می‌دهد

در بخشی از کتاب می‌شنویم

از وقتی که او را گم کردم، از زمانی که یک دیوار سنگین یک سد نمناک بدون روزنه به سنگینی سرب جلوی من و او کشیده شد، حس کردم که زندگی‌ام برای همیشه بیهوده و گم شده است. اگرچه نوازش نگاه و کیف عمیقی که از دیدنش برده بودم یک طرفه بود و جوابی برایم نداشت - زیرا او مرا ندیده بود ـ ولی من احتیاج به این چشم‌ها داشتم و فقط یک نگاه او کافی بود که همه‌ی مشکلات فلسفی و معما‌های الهی را برایم حل کند. به یک نگاه او دیگر رمز و اسراری برایم وجود نداشت. از این به بعد به مقدار مشروب و تریاک خودم افزودم؛ اما افسوس به جای اینکه این دارو‌های ناامیدی فکر مرا فلج و کرخت بکند، به جای اینکه فراموش بکنم، روز به روز، ساعت به ساعت، دقیقه به دقیقه فکر او، اندام او، صورت او، خیلی سخت‌تر از پیش جلویم مجسم می‌شد. چگونه می‌توانستم فراموش بکنم؟ چشم‌هایم که باز بود و یا روی هم می‌گذاشتم، در خواب و در بیداری او جلوی من بود. از میان روزنه‌ی پستوی اتاقم مثل شبی که فکر و منطق مردم را فرا گرفته از میان سوراخ چهارگوشه که به بیرون باز می‌شد دایم جلوی چشمم بود. آسایش به من حرام شده بود. چطور می‌توانستم آسایش داشته باشم؟ هر روز تنگ غروب عادت کرده بودم که به گردش بروم. نمی‌دانم چرا می‌خواستم و اصرار داشتم که جوی آب درخت سرو و بته‌ی گل نیلوفر را پیدا کنم، همان طوری که به تریاک عادت کرده بودم، همان طور به این گردش عادت داشتم.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

بسیاری از افرادی که به داستان و رمان علاقه‌مند هستند، از مطالعه داستان‌های فارسی غافل می‌شوند. ادبیات فارسی در دل خود افراد بسیار مهمی مانند محمود دولت‌آبادی، عبدالحسین زرین‌کوب، هوشنگ گلشیری، جلال آل احمد و... را دارد. اگر می‌خواهید سری به دنیای ادبیا فارسی بزنید و شاهکارهای این حوزه را بخوانید یا بشنوید، کافی‌ست از کتاب‌های زیر شروع کنید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
239.۶۸ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۱:۴۹
نویسندهصادق هدایت
راوی مصطفی طالبیان مقدم
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۳۹.۶۸ مگابایت
۰۴:۲۱:۴۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.6
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
5
ستاره
24 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
44 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

همیشه دوست داشتم با ذهنیت و دیدگاه صادق هدایت آشنا بشم و به نظرم این کتاب چکیده ی خوبی از کلیت طرز فکر و خلاقیت و مهارت و اعتقادات صادق هدایت رو به شما نشان خواهد داد. یک بار شنیدنش خالی از لطف نیست اگر هیچ کاری از صادق هایت را نخوانده اید! صدای راوی هم مناسب هست✔

1

چکیده بوف کور: در تاریکی و ناراحتی و خشم و انزوا باشی، و بعد دیگران رو هم به این مهمانی ظلمت دعوت کنی ای مقیم حبس چار و پنج و شش نغز جایی، دیگران را هم بکش اگر به دنبال نفرت و تاریکی و افسردگی هستید این کتاب اکیدا توصیه میشود.

5

گوینده عالی بودند و همچنین احساس میکنم متن کاملتر از بقیه نسخه ها بود تشکر واقعا عالی

2

اولین کتاب صادق هدایت بود که میخوندم، و به هیچ‌وجه دوست نداشتم، و قطعا کتاب دیگری از ایشون نخواهم خواند...کیفیت صدا آنقدر پایین و بد بود که حسابی اذیت شدم.. راوی، به قشنگی روایت کردند.

5

فضای داستان خیلی سیاه بود و دور داشت ولی دوست داشتنی،‌ میشد احساسی که قصد نویسنده هست رو موقع گوش‌دادن کامل احساس کرد و صدای عالی گوینده فزاینده بر این احساس خوب شده

5

چرا وقتی بوف کور با خوانش بهترین راویان اونهم چندین راوی درجه یک وجود داره نسخه به این ضعیفی بیرون میاد. ملت مرض خوندن بوف کور گرفتن....

1

فقط ۵ دقیقه تونستم صدای این راوی رو تحمل کنم و طبیعتاً گوش دادن به این کتابِ صوتی هم نیمه کاره موند...

4

یک شاهکار ادبی که سراسر انرژی منفیه نفله شدم از این همه تصور منفی

1

صدای راوی بسیار ضعیف بود بر عکس بقیه کتاب های صوتی شما.جبران کنید این نقص مفتضح را

1

سطح صدای فایل بسیار پایین بود برای گوش دادن داخل ماشین

نمایش 8 نقد دیگر
2.6
(25)
29,000
٪50
14,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بوف کور
٪50
بوف کور
صادق هدایت
انتشارات شنیدار
2.6
(25)
29,000
٪50
14,500
تومان