0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سگ ولگرد
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سگ ولگرد

نویسنده:
صادق هدایت
درباره سگ ولگرد
این داستان از زاویه دید یک حیوان است که آسیب دیده و رها شده در خیابان زندگی می‌کند. این کتاب روایت سرگشتگی و گم‌شدگی انسان امروز در دنیای بی‌رحم است. این داستان هرچند بسیار فضای ساده‌ای دارد اما در لایه دوم روایتی پیچیده است از غم و اندوه انسان. تمام قوای خودش را جمع کرده بود و جست‌وخیزهایی از روی ناامیدی برمی‌داشت. اما اتومبیل از او تندتر می‌رفت. ـ او اشتباه کرده بود. علاوه بر اینکه به دو اتومبیل نمی‌رسید، ناتوان و شکسته شده بود. دلش ضعف می‌رفت و یک‌‌مرتبه حس کرد که اعضایش از اراده‌ی او خارج شده و قادر به کمترین حرکت نیست. تمام کوشش او بیهوده بود. اصلاً نمی‌دانست چرا دویده، نمی‌دانست به کجا می‌رود، ‌نه راه پس داشت و نه راه پیش. ایستاد. له‌له می‌زد، زبان از دهنش بیرون آمده بود. جلوی چشم‌هایش تاریک شده بود. با سر خمیده، به زحمت خودش را از کنار جاده کشید و رفت در یک جوی کنار کشتزار، شکمش را روی ماسه‌ی داغ و نمناک گذاشت، و با میل غریزی خودش که هیچ وقت گول نمی‌خورد، حس کرد که دیگر از اینجا نمی‌تواند تکان بخورد. سرش گیج می‌رفت، افکار و احساساتش محو و تیره شده بود، درد شدیدی در شکمش حس می‌کرد و در چشم‌هایش روشنایی ناخوشی می‌درخشید. در میان تشنج و پیچ و تاب، دست‌ها و پاهایش کم‌کم بی‌حس می‌شد، عرق سردی تمام تنش را فرا گرفت. یک ‌نوع خنگی ملایم و مکیفی بود... نزدیک غروب سه کلاغ گرسنه بالای سر پات پرواز می‌کردند، چون بوی پات را از دور شنیده بودند. یکی از آن‌ها با احتیاط آمد نزدیک او نشست، به دقت نگاه کرد، همین که مطمئن شد هنوز کاملاً نمرده است، دوباره پرید. این سه کلاغ برای درآوردن دو چشم میش پات آمده بودند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
25.۴۰ مگابایت
مدت زمان
۲۷:۴۴
نویسندهصادق هدایت
راوی مصطفی طالبیان مقدم
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵.۴۰ مگابایت
۲۷:۴۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 94 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
15 ٪
59 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

هر کتاب عالی هست مثل همین کتاب. این کتاب ماجرای خیلی از کسانی هست که زندگی خوبی دارن و کنجکاو تا با جنس مخالف رابطه داشته باشن(قصد توهین یا بی ادبی درباره جنس مخالف نداشتم). وقتی شما این کتاب رو میخونید به تجربه های شما اضافه میشه و مجبور نمی شوید تا این گونه ماجرا را تجربه کنید و ناراحت بشید. خیلی ممنون از کسانی که کتاب می خوانن و فرهنگ خودشون و کشور رو بالا میبرن ?????

5

چرا فقط یک فصل خوانده شده ؟! متاسفانه راوی ضعیف بود، صدای بدی نداره اما ساده ترین قواعد رو رعایت نکرده. اما در مورد خود کتاب: بالای ۱۰ بار گوش دادم کتاب رو، و دوباره گوش میدم! سگ نماد انسان جدا افتاده از جامعست، نماد انسان که متفاوت فکر می کنه و چطور باهاش رفتار میشه، شاید هدایت خودش رو در سگ ولگرد دیده!

5

داستان عالی راوی هم بد نبود ولی دلم به حال اون سگ اسکاتلندی چشم میشی سوخت و خیلی از صاحب سگ بیچاره ناراحت شدم دوست داشتم پیداش کنه البته این داستان زندگی انسان ها در قالب حیوان هست و میگه راحتی زندگی خود را به خاطرات لذات زودگذر تباه نکنیم

1

وای راوی خیلی بد بود. ده بار فقط آب دهنشو قورت داد. خیلی جاها هم انگار متوجه ویرگول ها نبود و اشتباها همش جمله رو تموم میکرد. خیلی خیلی غیر حرفه ای بود

5

خیلی ناراحت‌کننده بود و تا لحظه‌ی آخر نگران بودم اون فرد بخواد بلایی سرش بیاره. و به نظرم صدا و خوانش راوی دوست‌داشتنی بود و حس رو منتقل می‌کرد. نمی‌دونم چرا انقدر کامنت بد گرفته!

1
اجرای روان 🎙️

اجرای گوینده عالی بود و پسندیم👌💯✨ چرا داستان ناتموم موند؟ من برای اولین باره دارم صادق هدایت گوش میدم همه داستان هاش اینطوره؟ یا فیدیبو کم لطفی کرده در گذاشتن این اثر؟

5

قلم هدایت زخمه ...تمام زشتی ها و نا امیدی هایی که از چشم خیلی ها پنهانه روی قلبش زخمی بوده که روی کاغذ نوشته 🥺😔 آدما خیلی بی رحم تر از چیزی هستن که خودشون تصور میکنن

5

داستان کوتاه بود ؟ ادامه نداره ؟? صادق هدایت نویسنده ای که هیچ وقت شما رو پشیمون نمی کنه. باید تمام آثارش رو خط به خط خوند. با خوندن این داستانش اشک از چشمم سرازیر شد.

4

صدای راوی خوبه ولی گاهی اشتباهاتی داره که حس داستان رو کم می‌کنه داستان موضوع جالب و روایت خوبی داره در کل خوب بود

1

کتاب سگ ولگرد یک مجموعه داستان است!! شما فقط یک داستانش که هم‌نامِ عنوان کتاب هست رو گذاشتین!!! باعث تاسفه!

نمایش 49 نقد دیگر
3.8
(94)
آموزنده 🦉 (2)
13,000
٪50
6,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سگ ولگرد
سگ ولگرد
صادق هدایت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سگ ولگرد
٪50
سگ ولگرد
صادق هدایت
انتشارات شنیدار
3.8
(94)
آموزنده 🦉 (2)
13,000
٪50
6,500
تومان