0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بینایی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بینایی

درباره بینایی
- قطارِ خالیِ سیاست: «ژوزه ساراماگو» نویسنده‌ی پرتغالی است که سال ۱۹۲۲ در لیسبون متولد شد و ۸۷ سال بعد، در اسپانیا درگذشت. در این بین، او آثار درخشان بسیاری خلق کرد که در سال ۱۹۹۸ جایزه‌ی نوبل ادبیات را هم برای او به ارمغان آوردند. از میان مهم‌ترین آثار ساراماگو می‌توان به «سال‌مرگ ریکارو رِیِش»، «کوری»، «همه‌ی نام‌ها»، «دخمه»، «هم‌زاد» و «بینایی» اشاره کرد. او خود را دنباله‌رو آثار «نیکلای گوگول» و «میگل د. سروانتس» می‌داند؛ اما در سبک نوشتاری بیشتر از الگوهای «رئالیسم جادویی» پیروی کرده است. همچنین درون‌مایه‌های اجتماعی و سیاسی نیز در آثار او نمود قابل توجهی دارند. «بینایی» را نیز، بیش از هرچیز می‌توان یک رمان سیاسی قلمداد کرد. - از کوری سفید تا رأی‌های سفید: «بینایی» دنباله‌ی رمان محبوب و شاهکار ساراماگو یعنی «کوری» است. نویسنده در کوری، از بی‌هویتی انسان می‌گوید و شناخت فرد از خود و مسائل بیرونی را نقد می‌کند. نقد ساراماگو در قالب بروز یک بیماری نمود می‌یابد که منجر به کوری تمام افراد می‌شود؛ نوعی کوری که فرد مبتلا جز سفیدی چیزی نمی‌بیند. کوری سفید را می‌توان نمادی از سبک زندگی افرادی دانست که با وجود نور و روشنایی مسیر پیش‌ رویشان، باز از دیدن راه درست عاجزند. اما حالا و در رمان «بینایی» گویی عامه‌ی مردم راه آگاهی را یافته‌اند. کوری سفید آن‌ها، حالا به بینایی بدل شده که در پشت کردن‌شان به سیاست‌مداران خودکامه و رأی‌های سفید آنان آشکار می‌شود. - دموکراسی تحمیلی: ماجراهای «بینایی»، چهار سال پس از حوادث رمان «کوری» روایت می‌شوند. انتخاباتی در کشور در حال برگزاری است که ابتدا به نظر می‌آید کسی قصد شرکت در آن را ندارد. اما در ساعات پایانی رأی‌گیری، به‌یکباره مردم به حوزه‌ها هجوم آورده و صندوق‌ها را با برگه‌های رأی‌شان پر می‌کنند. اما نتیجه‌ی شمارش آرا تعجب تمام دولت‌مردان را برمی‌انگیزد؛ حجم عظیمی از رأی‌ها «سفید» هستند. داستان «بینایی» به آن‌چه پس از انتخابات اتفاق می‌افتد، گمانه‌های سیاسیون، تصمیم‌ها و فشارهای حکومت به مردم برای رأی دادن دوباره و آثار این فشارها می‌پردازد. شخصیت‌های اصلی «کوری» نیز گاه وارد داستان می‌شوند و نقش خود را در قصه‌ی «بینایی» ایفا می‌کنند. - کتاب‌های صوتی ژوزه ساراماگو: نشر صوتی آوانامه با همکاری «انتشارات مجید» کتاب صوتی «بینایی» اثر «ژوزه ساراماگو» را با ترجمه‌ی «علیرضا شاهری» و خوانش «مهبد قناعت‌پیشه» منتشر کرده است. پیش از این نیز دیگر رمان مطرح این نویسنده «کوری» با ترجمه‌ی «زهره روشن‌فکر» و صدای «سحر بیرانوند» به صورت صوتی تولید شده بود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
855.۲۶ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۱۶:۳۰
نویسندهژوزه ساراماگو
مترجمعلیرضا شاهری
راویمهبد قناعت‌پیشه
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۱۲
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۵۵.۲۶ مگابایت
۱۰:۱۶:۳۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
87 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اجرا بسیار عالی و دلنشین بود میتوانم بگویم بیشترین انگیزه شنیدن کتاب تا انتها اجرای عالی آن بود. اگر با کوری مقایسه نکنم باید بگم ما رو در مقابل رفتار دولتها و علت آن ، اعم از حکومتهای دموکراسی و دیکتاتوری... واقعا بینا ميکند و جای وقت گذاشتن دارد.

5

این کتاب حتما باید بعد از»کوری « خوانده شود . وضعیت سیاسی فاسد و سرکوب بی گناهان و مخالفین مورد تازه ای در دنیا نیست اما ساراماگو به بهترین وجه ممکن ارائه داده. روایت آقای قناعت پیشه در نقش های گوناگون بسیار دلنشین و لستادانه ست .

5

اگرچه خود داستان به زیبایی رمان کوری نبود اما اجرای فوق العاده آقای قناعت پیشه به داستان جذابیت بخشیده بود . قدردان زحمات همه دست اندرکاران گرامی هستم.

3

من به شدت ترجیح میدم، گوینده تمرکزش رو بذاره روی انتقال معنا و فقط روخوانی کنه، نه اینکه با تغییر صدا کاراکتر سازی کنه... نمایش نامه خوانی نیست که، کتاب صوتیه

5

خيلي عالي??

5
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

اجرا عالی

5

عالی

4.8
(8)
گیرا 🧲 (1)
94,000
٪30
65,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
بینایی
بینایی
ژوزه ساراماگو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بینایی
٪30
بینایی
ژوزه ساراماگو
آوانامه
4.8
(8)
گیرا 🧲 (1)
94,000
٪30
65,800
تومان