0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زمان دست دوم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زمان دست دوم

درباره زمان دست دوم

زندگی در اتحاد جماهیر شوروی سابق و کشورهای اقماری آن و آنچه به عنوان زیست انسانی در این کشورها طی دوره حکومت سوسیالیستی بر مردم وارد شد، همچون زخمی کهنه کماکان سرباز می‌کند و در جسم مردمان این سرزمین ذُق ذُق می‌کند. مثل دردی عجیب که گویا قرار نیست حتی دو دهه پس از پایان کابوس این نظام حکومتی از ذهن و زندگی مردمان این منطقه بیرون برود. گاهی می‌شود حس کرد که آنچه این نظام حکومتی بر نسل‌های زیسته در خود القا کرده چنان در تار و پود وجودشان رسوخ کرده است که گویی جزئی از فلسفه و باور زیستی آنها شده و قرار نیست مانند یک شی مرئی بتوان آن را کشف و از دسترس زندگی آنها خارج کرد و گاهی دیگر می‌شود حس کرد که این کابوس برای زندگی مردم این منطقه پس از بیداری آنها چنان تعبیر شده است که سال‌ها و روزها مبهوت آن شده‌اند. سویتلانا آلکسیویچ نویسنده مشهور اهل اوکراین، در یکی از تازه‌ترین و جنجالی‌ترین آثار خود با عنوان «زمان دست‌دوم» با چنین بهانه‌ای به سراغ مردم رفته است. مردمی که روزگاری در جغرافیای زیستی پرابهت کشور اتحاد جماهیر سوسیالیسی خود را محصور در قفسی بزرگ می‌دیدند که برای کوچک‌ترین شئون زندگی آنها و حتی اندیشیدن نیز برنامه‌ریزی کرده بود و این روزها در دوره فروپاشی دیگر نمادی از فرهنگ و هویت برای خود باقی‌مانده نمی‌بینند. «زمان دست‌دوم» داستان فروپاشی چند نسل از مردم است. مردمی که در نظام زیستی سوسیالیستی باورهای خود را بر آب رفته دیدند و پس از آن در نظام دموکراتیک جمهوری فدراتیو شاهد حلول دیگرگونه نمادها و متفکران و مدیران شکل‌دهنده به ساختار زیستی سوسیالیستی در قامتی دیگر بودند. آلکسیویچ برای نوشتن این کتاب هشت سال دست به سفر زد. به شهرهای مختلف روسیه سفر کرد و مردم را دید و پای صحبت آنها نشست تا سرانجام در قالب این کتاب به روایتی رنج‌نامه‌گون از زندگی و زیست آنها دست پیدا کرد. نگاه انسانی حاکم بر این اثر چنان تأثیرگذار است که آن را در زمره آثاری از این نویسنده قرار داده است که به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی فرانسه و آلمانی ترجمه شده است و جوایز ادبی بسیاری را نیز برای وی به ارمغان آورده است. دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۵ این فرصت را برای این نویسنده و آثارش فراهم آورد تا بار دیگر روایتی تازه از دردها و رنج های انسان در چهارچوب بسترهای دست‌ساز خودش برای حکومت باشد؛ روایت اضمحلال انسان با دست‌های خود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۱۴ گیگابایت
مدت زمان
۲۸:۱۶:۵۰
نویسندهسویتلانا آلکسیویچ
مترجم شهرام همت زاده
راویمریم محبوب
ناشرانتشارات کتاب نیستان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۱۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۱۴ گیگابایت
۲۸:۱۶:۵۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
اجرای روان 🎙️ (3)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
4 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

از یک جهت کتاب ترسناکی است، چون تصویری واقعی از روح انسان را به تصویر کشیده و این تصویر، گاهی ترسناک و غمگین کننده است. بعد از شنیدن کتاب شباهت های زیادی بین مردم ایران و شوروی یا روسیه امروزی را پیدا می کنی. حتی میبینی در ضرب المثل ها هم این شباهت زیاد است کتاب را باید به تدریج گوش کرد و وقتی طولانی مدت گوش می دی یک جور کرختی افسردگی در وجودت آشکار میشه، ترجمه خوب است و صدای راوی اذیت کننده نیست. این کتاب را به کسانی که دنبال شناخت روح انسان هستند پیشنهاد می کنم

5

بسیار عبرت‌آموزه که می‌بینیم بعد از انقلابها عملکرد انقلابیون اونقدر دلسردکننده‌ست که ملت آرزوی بازگشت به دوران قبل از انقلاب رو می‌کنن. قبل از انقلاب تبدیل به نوستالژی میشه هر چند زیر سایه حزب کمونیست شوروی باشه، و بعد از انقلاب سراسر دروغ و فقر و فریبکاریه. ما تا حد زیادی این کتاب رو زندگی کردیم. ترجمه کتاب عالیه و اجرای مریم محبوب هم یک شاهکار کامله

5

این کتاب شاهکاری ست از سوتلانا الکسیویچ که درآن با صدها نفر از اقشار مختلف،نژادها و طبقات گوناگون جامعه شوروی بعد از فروپاشی مصاحبه کرده ست و نظرات و روایت مصاحبه شوندگان رو بدون پیش داوری و زندگی هایی که یک شبه دگرگون شدند بازگو میکند. نثر کتاب روان و صدای راوی گیرا و شنیدنی ست.

5

من به تاریخ و داستان هاش خیلی علاقه‌مندم. بنظرم این کتاب بسیار زیبا به ادعایی که داشت پرداخت و بسیار جذاب بود. حاضرم دوباره بخوانمش و حتا هدیه دادم به چند نفر. راوی بسیار مسلط و حرفه ای خواند. و اگر علاقه‌مندید شک نکنید در وقت گذاشتن و لذت بردن ازش.

5

برای علاقه مندان به تاریخ ملت ها خیلی خوبه مخصوصا که از زبان مردم شنیده میشه و نه سران قدرت من کتاب های سوتلانا الکسیویچ رو خیلی دوست دارم (از تجربه های خوب فیدی پلاس :) )

5

اول ازهمه از گوینده بسیار سپاسگزارم. صدا و دقت در خواندن صبر به موقع... همه چیز عالی‌است. کتاب هم به همان خوبی گوینده است و البته دلخراش.

5
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️
آموزنده 🦉

گویندگی مریم محبوب که فوق العاده عالی و روان بود. چقدر شبیه هستیم به جامعه شوروی ، هم مردم هم سیاست .

1

من دوست نداشتم کتابهای اینچنینی همش از جنگ و کشت و کشتار حرف میزنن

5

کتاب فوق‌العاده ای هست . روایت موافقان و مخالفان و سرنوشت آنها عبرت آموز است.

5

کتاب فوق العاده ایه و فکر میکنم سه گانه خانم الکسیویچ و تکمیل کرده

نمایش 4 نقد دیگر
4.6
(25)
آموزنده 🦉 (3)
139,000
٪50
69,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
زمان دست دوم
زمان دست دوم
سویتلانا آلکسیویچ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زمان دست دوم
٪50
زمان دست دوم
سویتلانا آلکسیویچ
انتشارات کتاب نیستان
4.6
(25)
آموزنده 🦉 (3)
139,000
٪50
69,500
تومان