0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیرمرد و دریا
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پیرمرد و دریا

درباره پیرمرد و دریا

ارنست همینگوی در کتاب پیرمرد و دریا (piremardo darya) موضوعات مختلفی را مطرح می‌کند، از جمله‌ی این موضوعات خرافات و اعتقاد به شانس است که در این کتاب به خوبی برجسته شده است. همینگوی به سبک مینیمالیست می‌نویسد؛ او تاحدی به مینیمالیسم معتقد بود که بعد از نوشتن داستا‌ن‌هایش بخش‌هایی که از نظر خود اضافه می‌آمدند را حذف می‌کرد. پیرمرد و دریا یکی از مهم‌ترین کتاب‌های همینگوی است و خوانش آن را به همه‌ی علاقمندان به ادبیات آمریکا پیشنهاد می‌کنیم. 

‌درباره‌ی کتاب صوتی پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی

کتاب پیرمرد و دریا (The Old man and the sea) مهم‌ترین اثر ارنست همینگوی برای نخستین بار در سال 1951 منتشر شد. همینگوی این کتاب را در کوبا نوشت و آن را سال بعد از آمریکا منتشر کرد. پیرمرد و دریا در کمتر از سه سال جایزه‌ی ادبی نوبل را برای همینگوی به ارمغان آورد. کتاب پیرمرد و دریا در واقع یک داستان کوتاه بلند است و نخستین بار در نشریه‌ی لایف Life منتشر شد، و در کمتر از دو روز فروش این نشریه را به پنج میلیون نسخه رساند. 

خلاصه داستان کتاب صوتی پیرمرد و دریا

داستان کتاب درباره‌ی یک ماهیگیر کوبایی است که در آن سوی دریاها به دنبال صید کردن یک نیزه‌ماهی بسیار بزرگ می‌باشد که به نوعی برای خودش مبارزه مرگ و زندگی می‌باشد. سانتیاگو یک ماهیگیر باتجربه می باشد که در گلف استریم به مدت 84 روز است که هیچ ماهی صید نکرده‌است.

سانتیاگو به مانند همه ماهیگیرهای دیگر شاگرد دارد. مانولین شاگرد او، تا 40 روز اول او را همراهی می کند ولی پس از آن به اجبار پدر و مادر خود، به قایقی دیگر میرود. گویا 40 روز ماهی نگرفتن حاکی از آن است که سانتیاگو قطعا "سالائو" است که بدترین شکل بدبیاری می‌باشد.

‌درباره‌ی ارنست همینگوی نویسنده‌ی کتاب صوتی پیرمرد و دریا

«ارنست میلر همینگوی» نویسنده‌ی مشهور آمریکایی در 21 ژوئیه سال 1899 در ایالت ایلینوی به دنیا آمد. او در خانواده‌ای فرهیخته بزرگ شد. پدر او پزشک و مادرش معلم پیانو بود. همینگوی پس از اتمام دوران دبیرستانش به‌عنوان روزنامه‌نگار مشغول به کار شد. با شروع جنگ جهانی او به ارتش پیوست و به عنوان راننده‌ی آمبولانس صلیب سرخ مشغول به کار شد. همینگوی در طول سال‌های خدمت به‌شدت مجروح شد و تا چند سال درگیر بیماری و تبعات حاصل از جنگ بود. ارنست همینگوی فردی ماجراجو بو و زندگی پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. علاوه بر جنگ جهانی اول، در جنگ داخلی اسپانیا حضور داشت، 4 بار ازدواج کرد و به نقاط مختلف دنیا سفر کرد و حیات وحش آفریقا را از نزدیک دید علاوه بر آن زندگی در کوبا را تجربه کرد.

همینگوی فردی سرسخت بود. او به بیماری‌های خطرناکی مانندسیاه زخم، مالاریا، سرطان پوست، هپاتیت و ذات الریه مبتلا شد. اتفاقات مرگباری مانند دو سانحه‌ی هوایی، یک تصادف اتومبیل، شکستگی جمجمه و ستون فقرات آسیب‌دیده را پشت سرگذاشت. همینگوی در آخرین سال‌های زندگی‌اش دچار افسردگی شدید شد و این بیماری در نهایت او را به کام مرگ کشید. او یک روز پس از بازگشت به خانه تفنگ دو لول محبوبش را برداشت، به فضایی باز رفت و به با شلیک اسلحه با زندگی وداع گفت. 

ارنست همینگوی را می‌توان یک نویسنده‌ی صاحب سبک نامید. او با نگاهی متفاوت، واقع نگری را با ادبیات پیوند زد و خالق سبکی نوین در دنیای ادبیات شد. به همین علت است که او را پدر ادبیات مدرن نامیده‌اند. همینگوی فردی سختگیر و کمال‌گرا بود و برای کلمات ارزش زیادی قائل می‌شد. همین وسواس بود که در نهایت جایزه‌ی نوبل ادبیات را برای او به ارمغان آورد. 

ترجمه‌ی کتاب صوتی پیرمرد و دریا به فارسی

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی پیرمرد و دریا را با ترجمه‌ی نازی عظیما عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. نازی هظیما نویسنده، خبرنگار و مترجم ایرانی متولد تهران است. او بعد از تکمیل تحصیلات دبیرستان خود وارد رشته‌ی پزشکی شد اما بعد از یک سال رشته‌ی خود را به زبان و ادبیات انگلیسی تغییر داد. او برای کارشناسی ارشد خود رشته‌ی کتابداری را انتخاب کرد و در همین رشته از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. کار حرفه‌ای او در کتابداری بود و مدتی در مرکز خدمات کتابداری مشغول به کار بود. او از اعضای کانون نویسندگان ایران و انجمن کتابداران ایران بوده است.

نازی عظیما در سال 1362 از ایران به فرانسه و سپس به آمریکا مهاجرت می‌کند. از جمله‌ ترجمه‌های او می‌توان به کتاب پیرمرد و دریا از ارنست همینگوی، دفتر پرسش‌ها از پابلو نرودا و هفت صدا از ریتا گییرت اشاره کرد.

چرا باید کتاب صوتی پیرمرد و دریا را خواند؟

کتاب پیرمرد و دریا یکی از مهمترین آثار ارنست همینگوی و کتاب‌های نوشته شده در قرن بیستم است. کتاب پیرمرد و دریا، امروزه در دانشگاه‌های مطرح دنیا تدریس می‌شود و این امر به اعتبار کتاب می‌افزاید.

  • خوانش کتاب صوتی پیرمرد و دریا را شاهین علائی نژاد برعهده داشته است.
  • کتاب صوتی پیرمرد و دریا در دسته‌ی کتاب‌های داستان آمریکایی قرار دارد.
  • کتاب صوتی پیرمرد و دریا مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 158 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 8 روز بخوانید.
  • کتاب صوتی پیرمرد و دریا حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان‌های آمریکایی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی پیرمرد و دریا می‌خوانیم

پیرمرد تنها در کرجی روی آب های گلف استریم مشغول ماهیگری بود و هشتاد و چهار روز بود که نتوانسته بود هیچ ماهی ای بگیرد. چهل روز اول پسر همراهش بود، اما بعد از گذشتن چهل روز بدون صید هیچ ماهی ای، پدر و مادر پسر به او گفتند که قطعاً پیرمرد گرفتار بدترین نوع بداقبالی ماهی گیران شده و دیگر شانس صید ماهی ندارد، پس پسر به سفارش آن ها به قایق دیگری رفته بود و در هفته اول سه ماهی خوب صید کرده بودند. این که پیرمرد هر روز با کرجی خالی برمی گشت پسر را خیلی ناراحت می کرد و همیشه برای جمع کردن ریسمان به هم پیچیده اش یا قلاب ماهیگیری و نیزه اش و بادبانی که به دور دکل پیچیده بود، به او کمک می کرد. پارگی های بادبان با کیسه های آرد وصله کرده بود و نمایان گر پرچم یک شکست ابدی بود. 

پیرمرد بسیار نحیف بود و از شدت لاغری پشت گردنش چین افتاده بود. بر گونه اش تعداد زیادی لک هایِ قهوه ایِ سرطان خفیف پوست که بر اثر انعکاس نور خورشید روی آب های گرمسیری به وجود می آیند، نشسته بود. لکه های جوش و دمل های چرکی دو طرف صورتش را پر کرده بود و دستانش پر از زخم های عمیقی بود که به خاطر بیرون کشیدن ماهی های سنگین از آب با ریسمان های ضخیم زخم شده بودند، اما هیچ یک از این زخم ها تازه نبودند. این زخم ها به اندازه فساد تدریجی بیابان ماهیگیری عمر داشتند.

همه چیز در او پیر و فرسوده شده بود، جز چشمانش. آن ها همان رنگ دریایی ِ شاد و شکست ناپذیر همیشگی شان را داشتند. همان طور که با پسرک از اسکله ای که کرجی پیرمرد را به آن بسته بودند بالا می رفتند، پسرک به پیرمرد گفت: « سانتیاگو!  می تونم دوباره با تو بیام. تو این مدت مقداری پول جمع کردم. » 

پیرمرد ماهی گیری را به پسرک یاد داده بود و پسرک او را خیلی دوست داشت. پیرمرد گفت: « نه، قایقی که الان باهاش هستی برات شانسِ خوبیه. با اون ها بمون. » 

 

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های آمریکایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
161.۸۲ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۵۶:۱۴
نویسندهارنست همینگوی
مترجمنازی عظیما
راوی شاهین علائی نژاد
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۶۱.۸۲ مگابایت
۰۲:۵۶:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 60 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (3)
پربار 🌳 (2)
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
5 ٪
39 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

جز بهترین کتابهایی بود که خوانده ام،همینگوی طوری جزییات را گفته که انگار پیرمرد را میبینی وهمینطور وقایعی که برسرش آمده را! میشود به نهایت قدرت انسان پی برد واینکه چقدر درلحظات سخت انسان نیرومندتر میشود واینکه امید میتواند دربدترین شرایط انسان را زنده نگهدارد، واینکه چقدر تحمل رنج وسختی درشرایط ناامیدی سخت تر وباامید راحت ترمیشود

5

واقعا ارزش گوش دادن داره پیرمردی که بعد ۸۴ روز هیچ صیدی نداشته، ناامید نمیشه و با یک قایق معمولی و کوچک و با کم‌ترین امکانات دل به اقیانوس میزنه سه روز میجگنه تا بلاخره چیزی رو که به دام انداخته کاملا صید کنه و برگرده در راه با کوسه های که می‌خوام صیدشو بخوره با تمام وجود میجنگه در یک کلام بی نظیره، همه چی این کتاب بی نظیره

5

کتاب ساده و خوش‌خوان است و جز اثرهای فاخر ادبیات امریکا محسوب می‌شود. به نظر من صدای گوینده و نحوه‌ی خواندنش به خوبی توانسته استیصال پیرمرد در واگویه های خود و تردید و ایمان همزمانش را نشان دهد. ای کاش فقط ترجمه نجف دریابندری انتخاب شده بود. در حین رانندگی جاده ساری به تهران به آن گوش کردم و مایه لذت و خاطره‌ام شد.

5
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

نمیدونم چرا این کتابو گوش کردم گریم گرفت!!! ممنون از راوی که واقعا بیانشون به زیبایی کتاب افزود و محتوای کتاب که بنظرم عمیق آدمو به فکر فرو میبره و نگاهتون رو عوض می کنه ! البته بشرطی که با چشم دل گوش کنین 🥹

5

چون فیلم رو دیده بودم و داستان رو میدونستم و اینکه فکر میکردم کتاب پر از حرفهای فلسفی ایه که یه پیرمرد به خودش میگه اشتباه میکردم کتاب فوق العاده ایه صد برابر بهتر از فیلمش و چقدر شبیه زندگیست

5

با توجه به این که کتاب حجم کمی داره و زمان زیادی نمی‌گیره و در عین حال جالب و شنیدنیه، ارزش خوندن داره. صدای گوینده هم با راوی داستان هماهنگی داره. به نظر من قشنگ بود ?

4

عالی بود. هم کتاب و هم راوی. واقعا لذت بردم. کاشکی بشود بعد از دانلود کتاب ها رو تو فلشی چیزی ذخیره کرد. اینکه فقط از گوشی میتونی گوش بدی، خوب نیست.

5

مفید,مختصر, تامل برانگیز و متفاوت از مسیر همه رمانهایی که تا حالا دیددم. انتهای داستان شکست و پیروزی رو توامان و به زیباترین شکل ممکن به قلم میاره

4

ارزش شنیدن رو داره آموزنده و درست وقتی ناامید میشی از داستان به فکر فرو میبره و در نهایت خیلی جذاب به پایان میرسه

4

برای من ازون کتابایی بود که نتونستم زمین بذارم و یه کله تا آخرش گوش کردم که فقط ماجرا رو دنبال کنم. دوستش داشتم.

نمایش 29 نقد دیگر
4.1
(60)
اجرای روان 🎙️ (3)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
پیرمرد و دریا
پیرمرد و دریا
میراث همینگوی / 1

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیرمرد و دریا
٪30
پیرمرد و دریا
ارنست همینگوی
نوین کتاب
4.1
(60)
اجرای روان 🎙️ (3)
48,000
٪30
33,600
تومان