0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ربه کا
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ربه کا

درباره ربه کا

آثار کلاسیک شبیه ثروتی با قدمت هستند که برای خوانندگان و دوستدارانش خارج از هر زمان و مکانی با ارزش و ماندگار است. یکی از آثار کلاسیک که همواره مورد توجه کتابخوان‌های سراسر جهان بوده است رمان «ربه‌کا» اثر دافنه دو موریه ست. این کتاب در ژانر معمایی و عاشقانه‌ی خود به قدری مشهور و محبوب بود که آلفرد هیچکاک کارگردان بزرگ آمریکایی هم ترغیب شد تا فیلمی از روی این کتاب بسازد.

درباره کتاب ربه کا

رمان ربه کا اثر دافنه موریه جزو آثار کلاسیک فاخری است که اگرچه اولین بار در سال 1938 منتشر شد اما جذابیت خواندن این رمان هنوز هم تر و تازه است. رمان عاشقانه‌ی ربکا را می‌توان در ژانر داستان‌های جنایی و معمایی قرار داد. ربکا در ایران هم جزو فهرست پرفروش‌های بازار نشر بوده است.

داستان ربکا جزو داستان‌های جذاب و پرکششی است که در ذهن هر خواننده‌ای خواهد ماند. دافنه دو موریه نویسنده این اثر به شیوه‌ای جذاب و با دقت تمام داستان خود را به شکلی روایت می‌کند که هیجان آن تا پایان همراه خواننده خواهد بود. این رمان درباره دختر جوانی است که با مرد ثروتمندی به‌ نام‌ ماكسیم‌ دووینتر ازدواج‌ می‌کند.  ماکسیم مردی است که همسر خود ربکا را به تازگی از دست داده است. اصل داستان از زمانی آغاز می‌شود که دختر جوان بعد از وزد خود به خانه شیفته شخصیت بانوی اول یعنی ربکا می‌شود. او تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا هویت واقعی این زن را کشف کند. به هیمن دلیل کم کم شبیه او رفتار می‌کند. اما بعد از مدتی راز عجیبی را درباره ربکا می‌فهمد. رازی که همه چیز را دگرگون می‌کند.

فضاسازی دافنه دو موریه در این کتاب مخاطب را لحظه‌ای از خواندن باز نمی‌دارد. تلاش زن جوان برای شناختن ربکا با توصیفات و فضاهای تازه همراه است. به طوری که خواننده با اینکه می‌داند ربکا زنده نیست اما در هر لحظه حضور آن را در قصه حس می‌کند.

از ویژگی‌های منحصر به فردی که باعث شده ربکا در ادبیات کلاسیک ماندگار شود سیر روایت و فضاسازی کم‌نظیر آن است. دافنه دو موریه با ارائه ویژگی‌ها و شخصیت‌پردازی منحصر به فرد خواننده را در فضای قضاوت قرار می‌دهد تا او بار دیگر بتواند با رمانی فوق‌العاده دلچسب و عاشقانه تجربه‌ی جدیدی داشته باشد. این که واقعا چه کسی شخصیت بد  و چه کسی خوب این قصه است. این کتاب برای هدیه كاملا مناسب است و برای افرادی که تصمیم گرفته‌اند کتابخوانی را شروع کنند گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

کتاب صوتی ربه‌کا با خوانش ابوذر عزیزی و مرآت بهنام از سوی انتشارات راوی گنبد کبود منتشر شده است تا علاقه مندان به کتاب های صوتی از شنیدن یک رمان کلاسیک عاشقانه و معمایی لذت ببرند.

درباره دافنه دو موریه

دافنه دو موریه  یکی از نویسندگان مطرح جهانی است که با کتاب ربه‌کا به اوج شهرت رسید. اگرچه در کارنامه‌ کاری خود آثار زیادی ندارد اما همین یک اثر به قدری ماندگار و خواندنی است که نام او را در ادبیات جهان ثبت کرد. او در سال 1907 در لندن در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد. پدر او بازیگر معروف «سر جرالد دو موریه» و مادرش «موریل بوومونت» هم هنرپیشه بود. پدربزرگش «جورج ال. دوموریه» شخصیت برجسته و شناخته‌شده‌اي بود. دافنه دو موریه از همان بدو جوانی به نوشتن علاقه داشت و در همین دوره شروع به نوشتن کرد. او در سال 1931 اولین رمان خود با عنوان «روح دوست داشتنی» را منتشر کرد.

نقطه عطف زندگی دافنه در سال 1938 بود. او با رمان ربکا به شهرت جهانی رسید.در سال 1969 دافنه دو موریه عنوانی را که پیشتر به مردان اهدا می‌شد را دریافت کرد. او برای خدمتی که به ادبیات کرده بود، نشان شوالیه‌ي بانوان را دریافت کرد.

او با الهام از خانواده و آشنایانش شخصیت‌های داستانی‌اش را طراحی می‌کرد به عنوان مثال رمان «ماری آن» و «شیشه‌گر» و رمان «جرالد» از آثاری بودند که شخصیت‌های آنان برگرفته از اطرافیان او بوده است.

داستان‌های دافنه فضاها و موقعیت‌های درخشانی دارند که تنها کارگردانان خوش ذوق به سراغ آن ‌هامی‌رفتند.

رمان‌های «مسافرخانه‌ي جامائیکا» و «مرداب مرد فرانسوی» دو اثری از او بودند که بعدها با اقتباس از آن‌ها فیلم ساخته شد. علاوه بر چندین کتاب، دافنه دو موریه سه نمایش‌نامه، با اقتباس از ربه‌کا، نوشت. دافنه دو موریه در 19 آوریل 1989 در «کورن وال» شهر محبوب خود، پنج هفته بعد از تولد 82 سالگی‌اش از دنیا رفت.

فیلم ربکا

ممکن است بسیاری نام دافنه دو موریه را نشنیده باشند اما بی‌شک فیلم مشهور هیچکاک از این داستان از یاد کسی نخواهد رفت. اما اولین اقتباس از ربکا در سال 1938 توسط اورسن ولز در یک نمایش‌نامه رادیویی بود.

دو سال بعد  از این بود که «آلفرد هیچکاک»، کارگردان بزرگ آمریکایی بر اساس این رمان فیلمی  با همین عنوان در سال 1940 ساخت. این فیلم به قدری درخشید که تبدیل به یکی از آثار درخشان هیچکاک شد و توانست در جشنواره‌های معتبر جوایز زیادی دریافت کند. به عنوان مثال این فیلم در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین کارگردانی هنری سیاه و سفید، بهترین کارگردان، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم‌نامه نامزد جایزه‌ي اسکار شد و درنهايت در بخش‌هاي بهترین فیلم و بهترین فیلم‌برداری سیاه و سفید، موفق به دریافت جایزه‌ي اسکار شد.

هیچکاک در این فیلم سعی کرد تا ساختار و محتوای متفاوتی ارائه کند. به عنوان مثال حضور یک روح سرگردان و فضای معمایی از ویژگی‌هایی است که در فیلم به خوبی رعایت شده است. در سال 1963 «هیچکاک» از داستان «پرندگان» نوشته دو موریه فیلم تاثیرگذاری با همین نام ساخت که مورد توجه قرار گرفت. «نیکولاس روگ» هم در سال 1973 تریلری با نام «حالا نگاه نکن» برگرفته از یکی از داستان‌های کوتاه دافنه دو موریه ساخت.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
173.۹۵ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۱۳:۱۹
نویسندهدافنه دوموریه
مترجمگروه مترجمان
راویابوذر عزیزی
راوی دوممرآت بهنام
ناشرراوی گنبد کبود
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۱۸
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷۳.۹۵ مگابایت
۰۴:۱۳:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 109 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
41 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
13 ٪
89 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

فکر کنم برای گویندگی کتاب ، این خانم رو از آژانس هواپیمایی سر کوچه شون پیدا کردن....

4

چقد صدای زن بد اه میخواستم بخرم ،ولی صدای خانم گوینده رفت رو مخم

1

صدا و لحن گوینده مناسب این کار (روایت داستان) نیست، با احترام ایشون دیگه مایل نیستم کتابی از ایشون رو گوش بدم صدا خیلی در برقرار کردن ارتباط با داستان نقش داره من این کتاب رو خوندم و یه نسخه دیگه صوتیش رو هم گوش دادم. پیشنهاد میکنم دوستان حتما امتحان کنن.

4

صداش مثل این منشی هایه که گوشیو برمیدارن میگن ممممممَله؟؟؟

3

داستان خوبی داشت ولی حقیقتا زیاد نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم و از شنیدنش لذت ببرم. از نظر من کتابی نبود که آدم دوست داشته باشه بارها و بارها گوش کنه. البته این نظر شخصیه منه و ممکنه دیگران نظر متفاوتی داشته باشن.

5

برخلاف اکثر نظرات من کاملا راضی بودم ازین راوی، صداهای آقا هم که عالی بود، بدون فوت وقت خوب خونده و منظور رو بطور کامل به مخاطب رسونده، اونم با این قیمت کم، یه کتاب خوب با راوی خوب رو میخونی، حتما بخرید

1

ماجرای داستان نسبتا جذاب بود اما صدای گوینده خانم این داستان و البته اشکالات زیادی که در ضبط صورت گرفته خسته کننده وتاحد زیادی بی کیفیت بود.کتاب با صدای گوینده خانم این داستان رو اصلا پیشنهاد نمیکنم.‌

1

گویتده خیلی بد مطلب را میخواند ، اطوار و لحن اصلا برای این کتاب مناسب نیست ، خانم شقایق دهقان در فیلم طنز ساختمان پزشکان نقش منشی مطبی رو داشت و کاملا یاد اون میفتم ، پول من مهم نیست حیف کتاب

4

خواهش میکنم حتی اگه از صدا خوشتون نمیاد نقد کنید... نه توهین!

4

موافقم که صدای گوینده چندان دلچسب نیست؛ اما موضوع کتاب با وجود اینکه در نوجوانی خوانده بودمش، اینقدر جذابه که ارزش شنیدن داره؛ بنابراین به رمان خوانها توصیه اش میکنم

نمایش 79 نقد دیگر
3.6
(110)
اجرای روان 🎙️ (1)
2,000
٪50
1,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ربه کا
٪50
ربه کا
دافنه دوموریه
راوی گنبد کبود
3.6
(110)
اجرای روان 🎙️ (1)
2,000
٪50
1,000
تومان