0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یادداشت های زیر زمین
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب یادداشت های زیر زمین

درباره یادداشت های زیر زمین
... مدت‌هاست این‌طوری زندگی می‌کنم ـ بیست سال است. چهل سال دارم. سابقاً در اداره‌ای مشغول بودم، اما اکنون دیگر شغلی ندارم. کارمند بدجنسی بودم. خشن بودم ـ و این ابراز خشونت شادم می‌کرد. چون از کسی رشوه نمی‌گرفتم و درآمدم نیز کم بود، می‌بایستی به‌ترتیبی دیگر خودم را راضی کنم. ـ اوهو، چه شوخی بیمزه و گندیده‌ای می‌کنم، اما بازهم آن را از یاد نمی‌برم و بر آن قلم نمی‌کشم. الان که آن را می‌نوشتم خیال می‌کردم، خیلی عمیق و باارزش می‌شود و اکنون که دوباره به آن رجوع می‌کنم، می‌بینم که شوخی ابلهانه‌ای بیشتر نیست، اما بازهم آن را باطل نمی‌کنم و خط نمی‌زنم. ... پشت میز اداره می‌نشستم. مثلاً یک‌نفر می‌آمد ـ ارباب‌رجوع غالباً تقاضاکنندگانی بودند و توضیحاتی می‌خواستند ـ هرکه بود، او را با دندان‌های برهم فشرده و خشمناک بیرون می‌کردم و سپس رضایت‌خاطر زائدالوصفی داشتم. یعنی هرگاه موفق می‌شدم که کسی را آشفته کنم و بترسانم، این رضایت‌خاطر حاصل می‌شد ـ و تقریباً همیشه موفق می‌شدم ـ همه می‌دانیم، این دسته ارباب‌رجوع متقاضی که به اداره‌های دولتی مراجعه می‌کنند، همه‌شان سست و ترسو هستند و همیشه هم یک ورقه درخواست در دست دارند ـ با وجود این‌ها یک‌مرتبه در بین ایشان یک‌نفر افسر پیدا شد که مخصوصاً از او بیش از همه متنفر بودم. به‌هیچ‌قیمتی نمی‌خواست بترسد. مهمیزهایش را به صدا درمی‌آورد و با پررویی و خروش جلو می‌آمد و به‌دلیل همین مهمیزها یک‌سال‌ونیم با او جنگیدم و بالاخره مغلوبش کردم و سروصدای مهمیزها را خواباندم. این واقعه در جوانی اتفاق افتاد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۳ مگابایت
تعداد صفحات
241 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۲:۰۰
نویسندهفئودور داستایفسکی
مترجمرحمت الهی
ناشرانتشارات امیرکبیر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۲۰
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
3 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۳ مگابایت
۲۴۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 28 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
10 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من این ترجمه رو نخوندم. تنها خلاصه کتاب رو خوندم و کمی از ترجمه جناب رحمت الهی. بدم نیومد. من کتاب جناب آتش برآب رو خوندم و خوشم نیومد ( با احترام). انگار یک بچه دبیرستانی با ادبیات امروز ترجمه کرده باشد. کمتر اثری از رد پای تاریخ نوشتن کتاب و فضای روسیه در آن دیدم. در ترجمه بر خلاف دیگران که نظر به به‌روز بودن دارند، به سلیقه من کمترین، بروزرسانی رمان هم همانقدر بی نمک است که یک متن تاریخی با ادبیات تاریخی ترجمه ایی امروزی کنیم. موفق باشید.

1

متاسف هستم که باید این را بگویم: مترجم این شاهکار را به لجن کشیده! باید بگویم شرم‌آور است و شگفت آن که ویراستار گویا در عالم‌دیگری سیر می‌کرده. و در عجب‌ام چگونه چنین ترجمه‌ای سخیف و بی ارزش اجازه‌یِ انتشار یافته! خواندن این اثر شاهکار با این ترجمه اهانت به داستایوفسکی بزرگ است. تقاضا دارم دست‌کم ویرایش شود — گرچه بعید می‌دانم این ترجمه با ویرایش هم قابل خواندن شود — براستی متاسفم. به هیچ وجه خواندن این ترجمه را توصیه نمی‌کنم. این یک ستاره را هم صرفا برای مشقتی که مترجم متحمل نشده از سر ناچاری دادم.

4

از خریدن کتاب های امیرکبیر میترسم. چون ترجمه های قدیمی و بسیار بد رو با بی فکری تمام تجدید چاپ می کنند.

5

قسمت اول با گیجی کامل همراه، چون نمیتونین تصور کنین این همه مقدمه چینی و اعتراض برای چیه، اما با آغاز قسمت دوم و داستان اصلی همه چیز معنی و مفهوم پیدا می‌کنه...

4

من ترجمه ی پرویز شهدی رو از همین فیدیبو خوندم که با داستان شبهای روشن توی یک کتابه، اونجور که شنیدم ترجمه ی رحمت الهی روان نیست، ولی ترجمه ی شهدی معرکست.

5

واقعا فوق العاده است،امکان داره ترجمه به دلیل اینکه دهه ۳۰ انجام شده حساسیت ایجاد کنه ولی به هیچ وجه آزار دهنده نیست.

4

ترجمش خیلی نامفهومه و آدمو دچار کچ فهمی می کنه من این کتابو با ترجمه حمیدرضا آتش برآب پیشنهاد می کنم

4

یه کتاب فوق العاده روانشناسی درباره گرایش افراد به شرارت حتی در شرایط خوب اقتصادی.مقدمش آخرش اومده که باید اول بخونید

5

این اثر یک تراژدی آمادست و اگر افکار و عقاید برای شما هسته کلی ساختار انسان هستش باید آماده شگفتی از معنای متون باشید

5

مثل بقیه آثار داستایفسکی عالی. به نظر من ترجمه خوب و روان بود.

نمایش 7 نقد دیگر
3.9
(28)
44,000
٪50
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یادداشت های زیر زمین
٪50
یادداشت های زیر زمین
فئودور داستایفسکی
انتشارات امیرکبیر
3.9
(28)
44,000
٪50
22,000
تومان