0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
غول مدفون
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب غول مدفون

درباره غول مدفون
کتاب «غول مدفون»‌ نوشته کازئو ایشی گورو( -۱۹۵۴) نویسنده انگلیسی تبار ژاپنی است. او یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان در انگلیس محسوب می شود که موفق به دریافت جوایزی چون من بوکر و وایت برد شده است. کتاب «غول مدفون‌» نیز مانند دیگر آثار او با اقبال زیادی از سوی خوانندگان روبرو شد. روزنامه «گاردين» اين رمان را به عنوان مهمترين رمان سال ۲۰۱۵ انتخاب كرده است. «موراكامی» نويسنده و منتقد معروف ژاپني درباره «ايشي‌گورو» می‌گويد: «هر يك از كارهای اين نويسنده جديد است و هر بار كه كتابی تازه از او به چاپ می‌رسد با عجله خودم را به كتابفروشی می‌رسانم.» قهرمان‌های داستان كتاب غول مدفون «اكسل» و «بيئتريس»، زوج كهنسالی هستند كه برای پيدا كردن پسر گمشده‌شان راهی سفر می‌شوند. اين سفر در بريتانياي قديم رخ می‌دهد. زماني كه ساكسون‌ها و برايتون‌ها پس از جنگي خانمانسوز در صلحی شكننده زندگی می‌كنند. صلحي كه حاصل توافق يك فراموشي است. يك فراموشی همه‌گير كه به شكل مه در كل سرزمين پخش شده است. اين مه به خاطر نفس يك اژدهاست و خاطره جنگ، عشق و نفرت و خونخواهی را از ياد مردم برده. «اكسل» و «بيئتريس» در طول سفرشان با آدم‌های جديدی روبرو می‌شوند. يك جنگجوی جوان ساكسون را می‌بينند كه دنبال مادرش می‌گردد و نيز افراد ديگر كه در داستان به تفصيل آمده. غول مدفون همان رازي است كه آرام آرام گشوده و به نتيجه نامنتظره‌ای ختم می‌شود. در آخر، هيبت غول به كل جلوی چشمان خواننده قرار می‌گيرد و اينجاست كه مخاطب عظمت آن را درك می‌كند و می‌فهمد اصلاً و براي چه اين غول در ابتدای داستان دفن شده است. شيوه بازگویی اين راز، اوج هنر نويسنده در خلق جهاني شناور است و در نهايت خواننده با پرسش اصلی روبرو می‌شود: آيا بايد گذشته را فراموش كرد تا به آرامش رسيد؟ در رمان «ايشي گورو» عشق بر همه چيز چيره می‌شود الا مرگ.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۸ مگابایت
تعداد صفحات
462 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۲۴:۰۰
نویسنده کازوئو ایشی گورو
مترجمآرزو احمی
ناشرانتشارات روزنه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The buried giant
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۸ مگابایت
۴۶۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 63 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
23 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
30 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
28 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

داستان زندگی انسانهایی در دوران کهن که دچار فراموشی هستند و چیزی به خاطر نمی اورند.زن و مرد مسنی در مسیر دهکده محل سکونت پسرشان ماجراهایی را از سر میگذرانند و مسایلی برایشان آشکار می شود.توضیح بیشتر موجب لو رفتن داستان میشد.سبک داستان افسانه ای است.برای یکبار خواندن بد نیست.ولی کتاب هرگز رهایم نکن به نظرم اوج کار این نویسنده است.

5

با سلام کتاب روایت ساده و کندی دارد. جزییات به زیبایی بیان شده اند. نویسنده سعی در حماسی کردن داستان ندارد و در سکانس هایی جهت رنگ آمیزی بیشتر و جذب ذهن این کار را میکند. خواندن آن برای آرامش ذهن توصیه می شود. همچنین آداب مکالمات ژاپنی ها بوضوح در متن کتاب قابل دریافت است.

1

من کتاب رو دارم و نیمه رها کردم . جذاب نبود. در گروه سوررئال من کتاب کافکا در کرانه هاروکی موراکامی رو ترجیح میدم . فضای فراواقعی و فانتزی باید خیلی جذاب و پرچالش باشه که بتونه خواننده بزرگسال رو درگیر کنه.

3

کتاب از نظر نگارش و سبک فانتزی و ماجرایی خوب بود و کشش داشت اما کمتر میتوانست احساسات انسانی رو تحریک کنه و آدمی رو به گریه یا خنده واداره. در کل برای یکبار خوندن خوبه و پیام عجیب و درخور تاملی داره.

4

کتاب جذابی بود . ایشی گورو پیام و سخن خودش رو میان برداشت تازه و زیبایی از افسانه های کهن انگلیسی پنهان میکنه . داستان جای اندیشه ورزی داره . کمابیش جملگی کتاب مایه ی خورسندی ام شد .

2

به قاعده باید نویسنده ی انگلیسی ژاپنی تبار باشه نه برعکس.

5

یکی از خاص ترین کتابهایی که در این ژانر خوندم

5

تا آخر خوندمش و فقط سرگرم کننده بود...افسانه ای و نو بود ولی زیاد مورد پسندم نبود.

3

اگه کتابای تخیلی رو دست دارید، بخونیدش

4

کتاب خوب و خواندنی است. قویا پیشنهاد می کنم

نمایش 5 نقد دیگر
3
(63)
آموزنده 🦉 (1)
80,000
٪50
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
غول مدفون
غول مدفون
کازوئو ایشی گورو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
غول مدفون
٪50
غول مدفون
کازوئو ایشی گورو
انتشارات روزنه
3
(63)
آموزنده 🦉 (1)
80,000
٪50
40,000
تومان