0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دور دنیا در هشتاد روز

معرفی، خرید و دانلود کتاب دور دنیا در هشتاد روز

مجموعه کلکسیون کلاسیک
نویسنده:
ژول ورن
ناشر:
نشر افق
درباره دور دنیا در هشتاد روز

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود جت‌های مسافربری، هواپیماها و قطارهای پرسرعت هر روز هزاران نفر در عرض چند ساعت از یک نقطه‌ روی کرده زمین به نقطه‌ی دورتری روی زمین راحت و آسوده سفر می‌کنند.

اما زمانی را تصور کنید که هنوز هواپیماهای امروزی نبودند، و مردی خوش‌فکر به نام ژول ورن تصمیم می‌گیرد با تخیلش یک جهان را به چالش بکشد. این کتاب با عنوان دور دنیا در 80 روز ماجرای سفری تو در تو را روایت می‌کند. ماجرایی که حتی تصورش هم برای مردم آن زمان سخت بوده است.

خلاصه کتاب دور دنیا در 80 روز

داستان دور دنیا در 80 روز در سال ۱۸۷۲ میلادی اتفاق می‌افتد. مردی به نام «فيلاس فاگ» در لندن زندگی می‌کرد که هیچ‌کس در مورد کار، زندگی و خانواده او اطلاع درستی نداشت. اهالی محله‌ی او چیزی درباره‌اش نمی‌دانستند.

آقای فاگ مردی دقیق، منظم، تنها و منزوی بود و با هیچکس رفت و آمد نمی‌کرد و زندگی مرموزی داشت. مردم نمی دانستند او این همه ثروت را از کجا آورده است. تنها چیزی که درباره آقای فاگ می‌دانستند این بود که او از اعضای کلوپ معروف «رفورم کلوپ» است و بیشتر وقت خود را در آن‌جا می‌گذراند.

داستان از جایی شروع می‌شود که آقای فاگ در کلوپ، با مردی درباره‌ی سفر به دور دنیا بحث می‌کند. مرد ادعا می‌کند که برای گشت و گذار به دور دنیا حداقل سه تا چهار ماه زمان نیاز است اما آقای فاگ شرط می‌بندد که دور دنیا را تنها در 80 روز سفر خواهد کرد و قبل از روز هشتاد و یکم به کلوپ برخواهد گشت. اما آقای استورت می‌گوید این کار شاید روی برگه ها و اسناد شدنی باشد اما در واقعیت امکان پذیر نیست.

آقای فاگ برای اثبات این ادعای خود و بردن شرط‌ تصمیم می‌گیرد تا این مراجراجویی را شروع کند. ادامه داستان شرح ماجراجویی‌ها و سفر آقای فاگ به همراه خدمتکارش «ژان پاسپارتو» به دور دنیا است.

کتاب های ژول ورن چه پیامی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟

داستان های ژول ورن با ژانر علمی تخیلی خود مناسب هدیه دادن و تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی است. در کتاب دور دنیا در 80 روز Around the World in 80 Days نویسنده پیام های مهمی را به مخاطب کم سن و سال خود می‌دهد. پیام هایی مثل داشتن نظم و انظباط، هدف و برنامه ریزی، صبر و تحمل که برای انجام و موفقیت در هر کاری ضروری است. مثلا در این داستان آقای ویلی فاگ با نظم دادن به کارها و برنامه ریزی کاری که از نظر همه غیر ممکن بود را انجام داد و دور دنیا را در 80 روز سفر کرد. اگر چه در این مسیر مشکلات و سختی هایی را هم تحمل کرد اما به هدف خود رسید. این کتاب علاوه بر جذابیت و ویژگی سرگرم کننده‌اش مفاهیم زیبایی را در دل داستان دارد.

 

فیلم دور دنیا در هشتاد روز ؛ از اسکار تا جکی چان

اولین اقتباس سینمایی از کتاب دور دنیا در 80 روز، فیلمی ماجراجویانه و کمدی به کارگردانی «مایکل اندرسون» و با بازی بازیگرانی مثل «کانتینفلاس»، «دیوید نئون» و «شرلی مک‌لین» بود. این فیلم محصول مشترک کشورهای ایالات متحده و فرانسه در سال ۱۹۵۶ بود.

لوکیش‌های این فیلم در کشورهای مختلفی از جمله فرانسه، تایلند، هنگ کنگ، اسپانیا، ژاپن، ایالات متحده، انگلستان و دیگر کشورها فیلمبرداری شده است. جالب است بدانید همچنین بخشی از فیلمبرداری فیلم دور دنیا در 80 روز در خلیج فارس انجام شده است.

این فیلم در رشته‌های مختلف نامزد دریافت جوایز از جشنواره‌های بین المللی مثل اسکار و گلدن گلوب شد و توانست جوایز زیادی کسب کند.این فیلم توانست در قسمت بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی جایزه اسکار بگیرد. در قسمت بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال و بهترین فیلم درام جایزه گلدن گلوب را هم دریافت کرد.

دومین فیلمی که با اقتباس از این داستان ساخته شد محصول سال ۲۰۰۴ آمریکا و آلمان به کارگردانی «فرانک کوراکی» و بازی فوق العاده بازیگر مشهور «جکی چان» است. داستان فیلم پر از هیجان است و برای مخاطب لحظات سرگرم کننده و لذت بخشی را رقم می‌زند. در قصه‌ی اصلی دور دنیا در 80 روز ماجراهایی برای شخصیت‌ها اتفاق می‌افتد که چه خواننده‌ی کتاب و چه بیننده‌ی فیلم از آن‌ها لذت می‌برد.

انیمه‌ی دور دنیا در هشتاد روز

در سال ۱۹۸۷ انیمه‌ی دور دنیا در 80 روز با اقتباس از داستان اصلی کتاب ساخته شد. این انیمه در ۲۶ قسمت توسط چند استودیو معروف به کارگردانی «فومیو کوروکاوا» (Fumio Kurokawa) تولید شد. تفاوت این انیمه با داستان اصلی ژول ورن در این بود که در ساخت این کارتون از حیوانات به جای شخصیت‌های انسانی داستان استفاده شد.

ژول ورن؛ خالق قصه های خاطره انگیز نوجوانان

ژول ورن Jules Verne (1905-1828) داستان نویس مشهور فرانسوی است که بیشتر داستان های او در ژانر علمی تخیلی برای نوجوانان است. ژول ورن بعد از به پایان رساندن تحصیلاتش در رشته ی حقوق به داستان نویسی و رمان نویسی علاقه پیدا کرد و چند نمایشنامه نوشت که از آنها استقبالی نشد. اما بعد از نوشتن داستان «پنج هفته در بالن» طرفداران زیادی پیدا کرد.

ژول ورن حدود هشتاد داستان دراز و کوتاه و رمان و همچنین 15 نمایشنامه نوشت. داستان های سفر به مرکز زمین (1864)، از زمین به ماه (1865)، 20 هزار فرسنگ زیر دریا (1870)، دور دنیا در 80 روز (1873)، جزیره اسرارآمیز (1875) و میشل استروگف (1876) از جمله آثاری هستند که باعث شهرت ژول ورن در جهان شدند. .این نویسنده ی محبوب نوجوانان در سال 1905 در حالی‌که بیش‌تر از 50 کتاب نوشته بود بر اثر بیماری دیابت از این دنیا رفت. بهترین اثری که او از خود به جای گذاشت دور دنیا در هشتاد روز بود.

بهترین ترجمه های موجود در ایران

داستان های ژول ورن در ایران هم طرفداران زیادی دارد و همیشه مورد توجه ناشران و مترجمان ایرانی بوده است. از کتاب دور دنیا در 80 روز ترجمه های زیادی وجود دارد و ناشران مختلفی آن را منتشر کرده اند.که از بین آنها می‌توان به ترجمه‌ی «محسن فرزاد» از نشر افق، ترجمه‌ی «مجید ریاحی» از نشر پنگوئن، ترجمه‌ی «فرزانه مهری» از نشر آفرینگان، ترجمه‌ی «احسان مجید تجریشی» از نشر موسسه اندیشه مانا هنر، ترجمه‌ی «سولماز بهگام» از نشر ترانه، ترجمه‌ی «مهدی سحابی» از نشر مرکز، ترجمه‌ی «ندا هژیر» از نشر قدیانی که در قطع جیبی است، اشاره کرد. نسخه‌ی الکترونیکی و پی دی اف (pdf) کتاب‌های ژول ورن در سایت فیدیبو قابل دانلود و خرید است.

در بخشی از کتاب دور دنیا در 80 روز می‌خوانیم

قطار کلکته شلوغ بود. تعدادی از مسافرها نظامی، برخی کارمند دولت و بسیاری تاجر ادویه بودند. بعضی از مسافران هم به خاطر کار و کاسبی یا کار شخصی به طرف شرق می‌رفتند.

در کوپه‌ی آقای فاگ و خدمتکارش، آقایی به نام سر فرانسیس کر مارتی نشسته بود. سر فرانسیس که در طول سفر از سوئزتا بمبئی با فاگ شطرنج بازی می‌کرد، می‌خواست به هنگ خود در بنارس(۴۴) برود.

سر فرانسیس مردی قدبلند، بور و تقریبا پنجاه ساله بود. او سرتیپ ارتش بود و از جوانی در هند زندگی می‌کرد و فقط گاهی سری به انگلستان می‌زد. به همین دلیل، در هند مثل کشور خودش راحت بود و چیزهای زیادی درباره و سنت‌ها و تاریخ مردم هند می‌دانست. اگر آقای فاگ می‌خواست، او می‌توانست به راحتی توضیح دهد که چرا در معبد به پاسپارتو حمله کرده‌اند.

آقای فاگ در حال جمع زدن ساعت‌ها در ذهن خود بود و پس از فهمیدن جمع كل ساعت‌های گذشته، خیلی خوشحال شد.

در این موقع قطار از شیبی تند بالا رفت و سر فرانسیس گفت: «مهندس ها با زحمت این خط آهن را کشیده‌اند. چند سال پیش در این تپه‌ها خط آهن نبود، برای همین هم آدم کلی معطل می‌شد تا با اسب‌هایی کوتوله به ایستگاه بعدی برود».

آقای فاگ گفت: «اما این معطلی‌ها نقشه‌ی سفر مرا به هم نمی زند. چون من تاخیرهای سر راه را پیش بینی کرده‌ام».

با این حال متاسفانه ماجرای خدمتکارتان در معبد، ممکن است برای تان دردسر درست کند، چون دولت هند در این مورد خیلی سخت‌گیر است.

وقتی به سمت شرق می‌رفتند، پاسپارتو که از ماجراهای سفر سرمست شده بود، کم‌کم سفر اربابش را جدی گرفته و از تاخیرهای احتمالی نگران می‌شد. به همین دلیل، وقتی در طول روز قطار در ایستگاه‌های بین راه توقف می‌کرد، به مسئولین قطار بد و بیراه می‌گفت.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
835.۸۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسندهژول ورن
مترجممحسن فرزاد
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Tour du monde en quatre-vongst jours
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۵/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
67,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۳۵.۸۶ کیلوبایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 41 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
7 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به نظر من دوستان نسخه ی قدیمی که به صورت رایگان قرار داده شده رو مطالعه کنند چون این نسخه متن کوتاه شدس و داستان رو خلاصه کرده و هم اینکه اون نسخه رایگان و شما می تونید با این ۶۰۰۰ تومن یک کتاب دیگه هم تهیه کنید و ازش لذت ببرید

5

خیلی کتاب خوبیه ولی باب میل همه نیست داستان اینه که یه آدم خیلی پولدار با دوستاش شرط می بنده که بره و در ۸۰ روز دور دنیا رو بگرده و فقط هی از این کشتی به اون کشتی و از اون قطار به اون قطار می ره فقط یه سری ماجرای های کوچیک داره ولی از نظر من کتاب خیلی خوبیه

1

بدلیل کم بودن جزئیات در توصیف موقعیتها، خیلی برام کتاب بی نمکی بود. اما بعد متوجه شدم که این نسخه ی خلاصه شده هستش.‌فیدیبو، لطفا کنار مشخصات کتاب، ذکر کنید که این کتاب خلاصه شده هستش. ممنونم

5

فوق العاده ژول ورن با اینکه نویسنده است اما به خوبی از مسائل دیگر آگاه است مخصوصا در زمینه جغرافیا

5

سلام من این کتابو خریدم ولی نمیتونم بخونمش ، چرا گزینه خواندن غیر فعاله؟؟؟

5

فوق العادس ممنونم فقط یه چیزی اگه میشید تو کتاب عکس هم باشه بهتر میشد

5

من کتابشو چند سال پیش از مدرسه مون گرفتم جالبه.

5

تفاوت این نسخه با نسخه رایگان چیه؟؟

5

بسیار کتاب عالی حتمن پیشنهاد می کنم☺☺☺❤❤❤

5

این فرقش با اون رایگانه چیه؟؟????????

نمایش 10 نقد دیگر
4.4
(42)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه کلکسیون کلاسیک
شامل 26 عنوان کتاب
دور دنیا در هشتاد روز
دور دنیا در هشتاد روز
مجموعه کلکسیون کلاسیک
نشر افق
4.4
(42)
50,000
تومان