0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روایت بهناز برگزیده از وانیل و شکلات

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی روایت بهناز برگزیده از وانیل و شکلات

اپیزود اول
درباره روایت بهناز برگزیده از وانیل و شکلات

کتاب وانیل و شکلات

نوشته‌ سووا کاساتی مودینیانی، یک رمان معاصر ایتالیایی است که به داستان زندگی پنلوپه یا پنی می‌پردازد. پنی، زنی با زندگی آرام و پرفروغ، پس از سال‌ها زندگی مشترک، تصمیم به ترک همسرش می‌گیرد. این تصمیم باعث به وجود آمدن چالش‌ها و تغییرات بزرگ در زندگی او می‌شود.

قصه پیوند خوردن زندگی بهناز برگزیده با کتاب وانیل و شکلات

بهناز برگزیده، اینفلوئنسر محبوب مقیم اروپا، این‌بار کتاب صوتی وانیل و شکلات را بسیار دلنشین روایت می‌کند. در این کتاب بهناز برگزیده درباره کتاب وانیل و شکلات و تجربه شخصی‌اش از خواندن این اثر و همچنین تجربه‌های زیسته‌اش در ده سال اقامت در ایتالیا می‌گوید.

قصه گره خوردن زندگی بهناز برگزیده با کتاب وانیل و شکلات از آنجایی آغاز شد که او این کتاب را در کنار سایر لوازم شخصی‌اش در چمدان قرار داد و با خود به ایتالیا برد. اما فرصت آنچنان کم بود که نتوانست کتاب وانیل و شکلات را بخواند. تا اینکه روزی بخت این کتاب باز شد و بهناز از فرط بی‌حوصلگی تصمیم به خواندن کتاب وانیل و شکلات گرفت. او پس از خواندن کتاب، تصمیم گرفت به تهران بازگردد و این کتاب را با زبانی شیوا و دلنشین خود روایت کند. بدین ترتیب طولی نکشید که کتاب وانیل و شکلات در همه‌‌ی کتاب‌فروشی‌ها از تهران تا تبریز گرفته و از برلین تا پاریس مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت و به سرعت در همه‌ پلتفرم‌های کتاب الکترونیکی در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گرفت.

بهناز برگزیده خلاصه این اثر را با تجربه‌هایی از زندگی‌اش در ایتالیا با همراهی نوین کتاب روایت می‌کند. در این مسیر شهین نجف‌زاده، خانم متین بختی و آقای کاوه یانقی با خواندن بخش‌هایی از اثر او را همراهی می‌کنند.


نقد و بررسی کتاب صوتی وانیل و شکلات

خلاصه کتاب صوتی وانیل و شکلات

پنی، متوجه می‌شود که زندگی‌اش در یک حلقه‌ ملال و روزمرگی گرفتار شده و باید از زمان باقی‌مانده‌ی زندگی‌اش لذت ببرد. او تصمیم به ترک همسر و فرزندانش می‌گیرد تا طعم هیجان و شور زندگی را دوباره بچشد. این تصمیم شجاعانه، پنی را به ماجراها و چالش‌هایی می‌کشاند و او را در موقعیت‌های جدید و عجیبی قرار می‌دهد.

جوایز و رتبه‌های کتاب:

کتاب وانیل و شکلات یکی از پرفروش‌ترین رمان‌ها در ایتالیا و سراسر جهان بوده و توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار کتاب‌ها به دست آورد. نویسنده ازووا کاساتی مودینیانی نیز به عنوان یکی از نویسندگان برجسته ایتالیایی شناخته شده‌است. این کتاب به همه کسانی‌که در زندگی روزمره، شخصیت خود را گم کرده‌اند و احساس ملال و شکست می‌کنند، توصیه می‌شود. همچنین این کتاب برای کسانی که قصد دارند احساساتشان را شناسایی کنند و به دنبال یک تجربه دلنشین و الهام‌بخش هستند، مناسب است.

نکات برجسته کتاب وانیل و شکلات:

  • نویسنده در کتاب وانیل و شکلات کاملا واقع‌بینانه به تغییرات در زندگی و دگرگونی احساسات در طول زمان پرداخته است.
  • مسیر زندگی پنی نشانگر این است که حتی عمر عشق هم ممکن است به پایان برسد.
  • مودینیانی در این کتاب با قلمی قدرتمند جزئیات ساده را با توصیفات ناب به تصویر کشیده و خواننده را به سوی زندگی بهتر راهنمایی می‌کند.

آشنایی با نویسنده وانیل و شکلات، ازووا کاساتی مودینیانی

ازووا کاساتی مودینیانی یکی از برجسته‌ترین نویسندگان ایتالیایی در دهه‌های اخیر است. او در سال ۱۹۳۸ در ایتالیا به دنیا آمد و دوران کودکی و جوانی خود را در شهر میلان سپری کرد. ازووا با دغدغه‌ها و چالش‌های مردم، داستان‌های خود را از زندگی واقعی روایت می‌کند و این ویژگی باعث شده که آثارش نه تنها در ایتالیا، بلکه در سطح جهان ترجمه شده و توجه زیادی به خود جلب کنند. مودینیانی به‌عنوان یک نویسنده با دیدگاه جامع به دغدغه‌های زنانه معروف است. شخصیت‌های او در آثارش، بسیار باورپذیر، آشنا و جاودانه هستند. ازووا با توجه به تجربیات زندگی و نگاه ویژه به مسائل اجتماعی، داستان‌هایی خلق می‌کند که به زندگی روزمره مخاطبان نزدیک باشد تا خواننده بتواند با داستان‌های او همزادپنداری کند.

چرا باید کتاب وانیل و شکلات را بشنویم؟

  • تفکر واقع‌بینانه درباره عشق و زندگی: این کتاب با توجه به نگاه واقع‌بینانه نویسنده به زندگی و عشق، به خواننده این امکان را می‌دهد تا با پژوهش در ژرفای موضوعات، بهترین تصمیمات را در زندگی خود بگیرد.
  • آشنایی با فرهنگ ایتالیایی: آثار ازووا کاساتی مودینیانی نه تنها ارزش ادبی دارند بلکه پنجره‌ای به سوی فرهنگ و زندگی روزمره ایتالیا باز می‌کند. خواندن کتاب وانیل و شکلات به شما این امکان را می‌دهد تا چهره جامعه و فرهنگ این کشور را بهتر بشناسید.
  • ترکیب ژانر داستانی و رئال: کتاب وانیل و شکلات علاوه بر اینکه داستانی جذاب و لذت‌بخش دارد، به خواننده نکات مهم زندگی را نیز آموزش می‌دهد. نویسنده با ارائه دیدگاه‌های تازه و متفاوت، به خواننده فرصت می‌دهد تا بر روی موضوعات فلسفی و روان‌شناختی بیشتر تامل کند.
  • پرداختن به شخصیت‌های قوی و پیچیده: شخصیت‌های موجود در این کتاب، مخاطب را به تأمل و تفکر درباره خود وامی‌دارد. این ارتباط عاطفی با شخصیت‌ها موجب تعامل عمیق‌تر خواننده با داستان می‌شود.
  • تحلیل زندگی زناشویی: کتاب وانیل و شکلات به تحلیلی عمیق زندگی زناشویی و روابط انسانی پرداخته است. این تحلیل می‌تواند به خواننده کمک کند تا نگاهی موشکافانه به روابط خود بیندازد و مشکلات و چالش‌های احتمالی زندگی را بهتر مدیریت کند.
  • محبوبیت جهانی: با توجه به محبوبیت و پرفروش بودن کتاب وانیل و شکلات در ایتالیا و جهان، خواندن این کتاب به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان یک خواننده با شخصیت اصلی کتاب هم‌مسیر شده و از یک تجربه مشترک بهره‌مند شوید.

در بخشی از کتاب وانیل و شکلات می‌شنویم

مجادله سختی میان آندرِئا و پنلوپه به خاطر استفانیا خبرنگار خبرهای مربوط به برنامه‌های تلویزیونی درگرفت. علت دعوا درواقع ربطی به حسادت نداشت، بلکه خشم پنلوپه برای قدرت بی‌پایان شوهر در دروغ گفتن بود که هربار بی‌وفایی خود را حتی در مقابل آشکارترین دلایل انکار می‌کرد. آندرِئا همیشه به او خیانت می‌کرد و همیشه خود را بی‌گناه می‌دانست.

پنلوپه اینطور شروع کرده بود: «بله، فکر کن درست امروز صبح چند ساعت پس از اینکه با تو عشقبازی کردم، با همکار زیبای تو به بار رفتم که یک قهوه بنوشم. در نهایت دخترک با اشکهایی مهارنشدنی در حالی‌که از من طلب بخشش می‌کرد، در آغوشم افتاد.

آندرِئا جواب داده بود: «داری یک‌دستی می‌زنی.

ببین، خود او به دنبال من آمد و همه چیز را تعریف کرد.

چشمهای آندرِئا از تعجب گشاد شد: «شما دو تا دیوانه هستید.

ترسیده بود و پنلوپه که او را خوب می‌شناخت، می‌دانست که ممکن است هرلحظه منفجر شود و چیزی را بشکند.

این صحنه‌ها بارها او را کمک کرده بودند تا خود را تبرئه کند.

پنلوپه گفت: «آندرئا، تو یک احمقی. نمی‌توانی تصور کنی که ما زنها تا چه حد می‌توانیم با هم همدست باشیم. استفانی نه تنها همه چیز را در حالی‌که گریه می‌کرد برای من تعریف کرد، بلکه در انتها هر دوی ما به حقه‌های مضحکی که برای باز نشدن دستت نزد من می‌زنی تا می‌توانستیم خندیدیم.

حال آندرئا با چشمانی سرد و بی‌روح به قصد تکرار صحنه‌های همیشگی به پنلوپه خیره شده بود. اما پنلوپه بدون ترس ادامه داده بود: حالا که بحث به اینجا کشیده، باید به تو بگویم که نمی‌توانی به توهین کردن به هوش و شعور عزیز من ادامه بدهی. تو به عنوان شوهر و پدر فقط مایه ویرانی هستی. از تو خسته شده‌ام. این بار بین ما واقعآً همه چیز به پایان رسیده.» و بی‌توجه به این واقعیت که پریشیلا، مستخدمه خانه، از در پذیرایی در حال جاسوسی کردن است و بچه‌ها در اتاقهایشان همه چیز را شنیده‌اند، بحث را پایان داد.

پیشنهادهایی برای علاقمندان کتاب صوتی وانیل و شکلات

اگر از شنیدن کتاب صوتی وانیل و شکلات لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن و شنیدن آثار زیر را از دست ندهید:



دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
72.۵۸ کیلوبایت
مدت زمان
۰۱:۱۷:۱۰
نویسندهسووا کاساتی مودینیانی
مترجمبهناز برگزیده
راوی شهین نجف زاده
راوی دومکاوه یانقی
راوی سوممتین بختی
راوی چهارمبهناز برگزیده
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۲.۵۸ کیلوبایت
۰۱:۱۷:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 1586 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (910)
آرامش‌بخش 🌱 (556)
5
ستاره
90 ٪
4
ستاره
1 ٪
3
ستاره
1 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
600 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من مطمئن هستم بهناز و غولچه یروزی جایزه تاثیر گذار ترین فرد سال رو به خودش اختصاص میده تو همه چیز عالی هستی بانو . برای اولین بار میخوام کتاب صوتی گوش کنم

1
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱

کاشکی اون اقایی که این کتاب و بهت پیشنهاد داد فهمیده باشه که بعد ده ســـال چی شده !

5

۱۰۰٪ جذابترین کتاب صوتی که تا با حال شنیدم! اینقدر که بهناز داستان رو جذاب و گیرا روایت میکنه منو که حسابی محو شنیدنش کرده!!😍🙌 عاااااااالی!!!!

5
حال‌خوب‌کن ✨

از قشنگيش اينو بگم كه به محض شنيدن اپيزود اولش هروز منتظر بودم بقيشو بشنوم😍😍😍

5

سلام. ببخشید من یه سوال دارم. اینکه برای هر اپیزود جداگانه هر هفته باید پرداخت داشته باشیم درسته؟

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

مثل استوریهای قشنگت روایت شما هم متفاوت و خلاقانه اس موفق باشی بهناز جان

5

حالا میخوام به اونا که میگفتن بهناز و اقدس کیه بگم حیف که دوست نداشتم همه بشناسنش اما حالا بخون تا ببینی چی بود که همه کتابفروشیا قدر این گنج رو دونستن و الان این گنج در کنج خونتونه.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳

چقد قشنگه که از طریق فقط شنیدن یه متاب چندین حس ما رو به چالش میکشی از درست کردن کیک و حتی اموزش یه کیک ساده در حین گفتگو و اینکه ایتالیا رو برای ما حوری تعریف میکنی که واقعا انگار توش زندگی کردیم و داریم کامل حسش میکنیم. کسایی که سفر به ایتالیا داشتن کامل میتونن تایید کنن که حرفات میبرتشون تو خاطرات اون سفرها و چقد دریچه های جدیدی رو تازه واسمون باز میکنه. فوق العاده ای دختر. یه تشکر هم از دوستان دیگه دارم که دست به دست هم دادن و با بیان شیرینشون این کتاب رو واقعا مثل طعم وانیل و شکلات تو ذهن ما خوش اییند و جاودان کردن

5
حال‌خوب‌کن ✨

خیلی خوب بود و وقت خواب با چشم بسته و لبخند به لب گوش دادم و وقتی یک‌قسمتش اینقدر بهم اضافه میکنه خیلی دوست دارم تمامش رو با روایت بهناز و بقیه گوش بدم، من همون اول از فیدیبو نسخه خواندنیش رو گرفته بودم ولی ترجیح میدم از اینجا گوش بدم. راجع به قیمتش هم نسخه کاغذیش۳۰۰ تومن هست و درسته در اولین لحظه بنظر من برای هر هفته زیاد اومد این قیمت ولی وقتی واقعا به زحمتی که کشیده میشه و خاص بودن متد این کتاب صوتی و اونهمه گروه پشت کار فکر کردم دیدم واقعا بی انصافیه اون قیمت،و هر کی ترجیح میده میتونه بخره و بقیه از نسخه کاغذی لذت ببرند😊

5
انگیزه‌بخش 🚀

بهناز جان عالی هستی بهت افتخار میکنیم

نمایش 590 نقد دیگر
4.7
(1,587)
حال‌خوب‌کن ✨ (910)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
Behnazbargozideh
شامل 5 عنوان کتاب
روایت بهناز برگزیده از وانیل و شکلات
روایت بهناز برگزیده از وانیل و شکلات
اپیزود اول
نوین کتاب
4.7
(1,587)
حال‌خوب‌کن ✨ (910)
33,000
تومان