0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هزار خورشید تابان
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هزار خورشید تابان

نویسنده:
خالد حسینی
ناشر:
ماه آوا
درباره هزار خورشید تابان
خالد حسینی در این اثر درخشان و اثرگذار زبان گویای مردم ستم‌دیده کشورش (افغانستان) می‌شود و به موازات روایت تاریخ اجتماعی پنجاه سال اخیر سرزمینش، داستان زندگی دو زن (مریم و لیلا) را پیش می‌برد. فقر، دربه دری، خشونت، جنگ‌های بی‌وقفه و مخرب و مهم‌تر از همه رنج زن بودن در چنین شرایطی به زیبایی در این رمان تصویر شده است. لیلا و مریم علیرغم تجربیاتی تلخ و دردناک همچنان و با تمام وجود برای رسیدن به زندگی بهتر و گرم نگه داشتن تنور عشق از پا نمی‌نشینند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
809.۸۲ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۴۴:۲۱
نویسندهخالد حسینی
مترجممهدی غبرائی
راویرضا عمرانی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۱/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۰۹.۸۲ مگابایت
۱۴:۴۴:۲۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 974 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (38)
تلخ ☕️ (37)
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
2 ٪
730 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من نسخه چاپی اش رو خوندم، نثر خالد حسینی رو دوست دارم ، هر چی می نویسه برام قابل درکه شاید به خاطر اشتراکات فرهنگی باشه .کتاب داستان دختری هست که پسری رو که دوست داره از دست میده و درگیر جنگ میشه و اتفاقا بعدش . این همه ماجرا نیست ، همه ماجرا میشه جنگ و فرهنگ سنتی جامعه و تعصبات مذهبی و درد و رنج هزاران برابر زن ها در این محیط. وقتی داستان رو می خونم به عنوان یه زن تو یه جامعه بسته درکش می کنم من با همه وجودم تک تک لحظه هاش رو درک می کنم. این کتاب یکی از کتاب های مورد علاقه من هست . بخونیدش تا بفهمیم جنگ تنها چیزی رو که نمی تونه نابود کنه عشقه.

5

کتاب عالیه. تقریبا با تمام بخشهای کتاب گریستم. با خوندن این کتاب به قرابت دو کشور ایران و افغانستان بیشتر پی بردم . چقدر ما به هم شبیهیم. اصلا فکرش رو هم نمی کردم. از ابتدا تا انتهای کتاب جذاب بود و اصلا حوصله سربر نبود. شاید بشه گفت از بهترین کتابهایی بود که تا حالا خوندم. البته ناگفته پیداست که چقدر ترجمه عالیه. همچنین گویندگی آقای عمرانی فوق العاده بود.

5

تازه تموم کردم . صدای رضا عمرانی دلپذیر بود و من که تنها با صدای آرمان سلطان زاده خو گرفته بودم از گرمی صدای رضا عمرانی غرق لذت شدم ... کتاب به جزئیات اونطور که دوست میداشتم پرداخته بود ... داستان زندگی دو زن افغان ... از کودکی تا بزرگسالی ... محیط پرورششون انتخابهاشون شخصیتشون و واکنششون در قبال آنچه به غیرحق در حقشون روا میشه . کتابی همراه با امید ، درد و امید ... کتابی سرشار از لحظات زیبای انسانیت که انقدر سرشار از زیبایی و نور اند که تیرگی ها لابلاشون مثل غباری روی تابلویی زیبا هستن که هیچ از زیبایی تابلو کم نمیکنه و وقتی مسحور این زیبایی میشی واقعا غبار رو نمیبینی ... من درگیر غبارهای ریز در رمان شدم اما الان که تمومش کردم و جوش و خروش تمام شده دریا آرامه و احساس قابل ارزیابی ، میشه گفت تابلو بسیار زیبا بود ... اگر بخوام دفعه ی بعد رمان رو بخونم احتمالا از این زاویه میرم سراغش ... کشف و لذت بردن از زیبایی های این نقاشی زیبا ...

5

بسیار تلخ اما به طرز دردناکی واقعی کتابی فوق العاده. شاید همه ما ایرانیها باید این کتاب رو بخونیم تا بفهمیم کسانی که از افغانستان به ایران پناه آوردن در چه شرایطی مجبور شدن خانه و کاشانه اشون رو رها کنن و قدری مهمان نوازتر باشیم. در کنار مسئله جنگ خیلی خیلی واقعی شرایط زنان تو یه جامعه مرد سالار که نه، مرد خدا به تصویر کشیده شده. جامعه ای که به مردها اجازه میده حتی مالک حق نفس کشیدن زنان هم باشن. دردناک ترین چیزی که در انتهای کتاب به آدم تلنگر میزنه اینه که میدونیم هنوزم آرامش کامل به این سرزمین برنگشته و لیلاهای این سرزمین هنوزم باید بجنگن و بسازن. از نظر کتاب صوتی هم راوی فوق العاده بود. بسیار مسلط نه فقط به متن کتاب به احساسات پنهان در جملات که آدم رو در کتاب غرق میکنه.

4

کتاب در حدی منو جذب کرد که کناب بادبادک باز آقای حسینی رو هم خریدم توصیفات نویسنده و پرداخت به جزئیات واقعا عالیه. راوی بسیار خوب روایت میکنه اما کاش به جای شخصیت های زن یک خانم روایت میکرد. داستان کاملا غم انگیز و پر از حادثه منفی هست ولی در انتها با حال خوب کتابو تموم میکنید ___________ تنها نکته منفی کتاب نگاه نویسنده به ورود نیروهای آمریکایی به افغانستان هست. طوری این قضیه روایت میشه که گویی سربازان آمریکایی فرشته نجات افغان ها بودند و اصلا انگار نه انگار که خودشون باعث و بانی اکثر مشکلات افغانستان بوده و شاید هستند. درهرصورت نویسنده افغان ساکن آمریکاست و کتاب دراین کشور و به زبان انگلیسی چاپ شده فلذا ین نگاه جاری در کتاب یا متاثر از زندگی نویسنده در امریکاست و یا اجباری برای چاپ و نگاه بیشتر به کتاب هست.

3
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

با سلام خدمت همه ی عوامل تولید کننده ی این کتاب و عرض خسته نباشید . عارضم خدمت شنوندگان و دوستان عزیز : کتاب بسیار زیبا و آموزنده و دردناک است . زیبا بخاطر داستان روان و جذاب وصدای زیبای راوی جناب اقای عمرانی . آموزنده و دردناک بخاطر دردی که انسان برای از دست دادن آزادی می کشد . خالد حسینی با روایتی تلخ از رنج انسان ها بالاخص زنان در جامعه ای عقب مانده و مردسالار به این مسئله اشاره می کند که دیدگاه دگم و بسته در جامعه چه ظلمی به زنان و حتی مردان روا می دارد . قرابت فرهنگی و هم زبانی ما با افغان ها داستان را دلنشین کرده مخصوصا که از اشعار شعرایی چون حافظ و خیام و صائب و ... در کتاب ذکر شده و حتی نام کتاب هم از شعر صائب تبریزی گرفته شده است . این کتاب هم مثل کتاب بادبادک باز بسیار زیبا بود و شنیدن هر دو کتاب رو به دوستان توصیه می کنم . قطعا از شنیدن آن لذت خواهید برد .

3

این اولین کتاب صوتی بود ک من شنیدم هیچ وقت فکر نمیکردم شنیدن کتاب جذابیتی داشته باشه به نظرم کتاب را باید خودت بخونی نه اینکه بشنوی ولی چون هدیه دیجی کالا بود داستان را گوش کردم و باید بگم صدای رضا عمرانی فوق العاده بود بسیار حرفه ای و جذاب داستان را میخوند در رابطه با خود کتاب ک درباره تاریخ اخیر افغانستان هست داستان جالبی بود و درباره زندگی دو زن افغان ولی جدای از اینکه سرنوشت زنان در افغانستان با سختی و رنج و مصیبت همراه هست به صورت اغراق آمیزی خدا هم مصیب هایی بر سرشون آورده بود این قسمت افراطی داستان از کیفیت کار نویسنده کم میکرد گرچه در کل خوب نوشته بود و روایت تاریخ افغانستان خسته کننده نبود شنیدنش با صدای گرم رضا عمرانی هم لطف زیادی داشت

4

کتاب خیلی خوبیه. من رو با زندگی زنان افغانستان و تاریخ افغانستان آشنا کرد. وقتی کتاب رو می خوندم با وجود این‌که علاقه ای به تاریخ نداشتم و حافظه ضعیفی هم در این مورد دارم، درگیر اتفاقات تاریخی افغانستان شدم و خیلی خوب تونستم اونا رو حس کنم و به خاطر بسپارم. این کتاب زندگی بخشی از زنان افغانستان رو هم به تصویر می کشه و سختی و رنج هایی که متحمل می شوند. در کل از دید من کتاب خیلی خوبیه و لذت بردم ازش. گوینده هم خوب داستان رو تعریف می کنه، ولی بعضی جاها، وقتی بین شخصیت های داستان گفت و گویی اتفاق می افته، مشخص نیست که کی داره صحبت می کنه و بعضی جاها اشتباهات خیلی کوچکی هم وجود داره. در کل شیوه خوندن گوینده خوب و راضی کننده ست.

5

چقدر قسمی ک مادر مریم بهش گفت: توی مدرسه چیزی ب دختر یاد نمیدن ک ب نفرین خدا بیرزه زنا فقط باید یه چیز یاد بگیرن و اون تحملِ (': غم ناک بود.

5

اولش فکر نمیکردم اینقدرذ زیبا باشه. داستانی زیبا به همراه صدایی دلنشین که باعث میشه اونو تا انتها دنبال کنی

نمایش 720 نقد دیگر
4.7
(974)
اجرای روان 🎙️ (35)
93,600
٪30
65,520
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هزار خورشید تابان
هزار خورشید تابان
خالد حسینی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هزار خورشید تابان
٪30
هزار خورشید تابان
خالد حسینی
ماه آوا
4.7
(974)
اجرای روان 🎙️ (35)
93,600
٪30
65,520
تومان