0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با جیمز جویس

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با جیمز جویس

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با جیمز جویس

کتاب آشنایی با جیمز جویس کتابی مختصر در مورد زندگی و ایده‌های جویس است. نویسنده ایرلندی جیمز جویس، شاهکارهایی نظیر «دوبلینی‌ها» و «اولیس» را در کارنامه خود دارد. کتاب آشنایی با جیمز جویس علاوه بر زندگی این نویسنده، به تاثیر سبک ایشان بر ادبیات پرداخته و فهرستی از آثار مهم جویس را معرفی می‌کند تا در صورت علاقه بتوانید عمیق‌تر به بررسی آثار او بپردازید. اگر به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب آشنایی با جیمز جویس

کتاب آشنایی با جیمز جویس زندگی یکی از نویسندگان بزرگ جهان را به شکلی مختصر بیان می‌کند. جیمز جویس 2 فوریه 1882 در دوبلین ایرلند متولد شد. او دوران کودکی سختی داشت. بزرگترین فرزند بین 10 کودک خانواده بود؛ پدرش به مشروبات الکی اعتیاد داشته و در فقر زندگی می‌کردند. جیمز پس از اتمام مدرسه، برای تکمیل تحصیلات خود وارد دانشگاه دوبلین شد. در کنار دروس دانشگاهی، به مطالعه آثار مختلفی پرداخت که به او در نویسندگی کمک زیادی کردند.

سال 1905 پس از ازدواج به تریست ایتالیا مهاجرت کرد. در تریست مشغول تدریس در یک مدرسه شد و در زمان خالی خود، بر روی آثار و نوشته‌هایش کار می‌کرد. او بارها برای چاپ رمان و داستان‌های خود تلاش کرد اما درخواست‌های او توسط انتشارات رد می‌شدند. در نهایت سال 1914 موفق شد اولین کتابش را به چاپ برساند. کتاب اول او شامل چندین داستان کوتاه بود که با استقبال روبه‌رو شد. پس از آن کتاب‌های بیشتری نظیر کتاب دو ولگرد، کتاب گربه‌های کپنهاگ و کتاب دوبلینی‌ها نوشته شد که محبوبیت بیشتری برای او به ارمغان آورند.

چرا باید کتاب آشنایی با جیمز جویس را بخوانیم

کتاب آشنایی با جیمز جویس یک بیوگرافی کوچک و خواندنی است که اطلاعات کافی در مورد این نویسنده را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. تنها با صرف 90 دقیقه وقت می‌توانید به یک شناخت کلی نسبت به زندگی جیمز جویس و آثار او برسید. مطالعه کتاب آشنایی با جیمز جویس به تمام دوستداران ادبیات توصیه می‌شود.

درباره نویسنده کتاب آشنایی با جیمز جویس

کتاب آشنایی با جیمز جویس توسط پل استراترن نوشته شده است. پل استراترن در کالج ترینیتی دوبلین مدرک فلسفه گرفت و دانش خوبی در زمینه فلسفه و ریاضیات دارد. او نویسنده بسیاری از کتاب‌های غیرداستانی و مقالاتی برای انتشارات متعدد بوده و در حال حاضر ساکن لندن است. اگر به مطالعه آثار استراترن علاقه‌مند هستید، 5 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

·      کتاب ارشمیدس

·      کتاب آشنایی با اوپن هایمر

·      کتاب آشنایی با فیثاغورث

·      کتاب آشنایی با هاوکینگ

·      کتاب آشنایی با هایدگر

در بخشی از کتاب آشنایی با جیمز جویس می‌خوانیم

این گفت‌وگو هم نخوت او و هم اصالت و خاص بودنش را در دوران آغازین رشدش نشان می‌دهد. جویس حالا دیگر تصمیم گرفته بود نویسنده شود و به همین دلیل مجبور بود رابطه‌اش را با تنگ‌نظری و کوته‌بینی شایع در دوبلین قطع کند. اما برای این کار نیاز به شغلی داشت و برای همین تصمیم گرفت پزشک شود. از دوستانش پول قرض کرد و در دسامبر با امید فراوان راهی پاریس شد. در پایتخت هنری جهان، هم درس می‌خواند و هم می‌نوشت. خیالی خوش بود که در هر حال او را به پاریس کشاند. اما چیزی نگذشت که درس پزشکی به خاطر عادت‌های او تعطیل شد. روزهای مطالعه در کتاب‌خانه‌ی سنت‌ژنویو ختم می‌شد به شب‌های نوشیدن حجم قابل توجهی از شراب قرمز ارزان و معاشرت با فواحش. گاه جویس گرسنگی می‌کشید و در انتظار نامه‌ای از طرف دوستانش می‌ماند که شاید در جوف آن اسکناسی هم گذاشته باشند. در اتاق کوچکی در هتل سطح پایین کورنِی زندگی می‌کرد، که در نامه‌هایی که برای مادر مریض و نگرانش می‌نوشت آن را «گراندهتل کورنی» می‌نامید. بعد از چهار ماه نامه‌ای به دستش رسید حاوی این خبر که مادرش دارد می‌میرد و او شتابان به دوبلین برگشت. چند ماه بعد مادرش مرد.

جویس شغل‌های مختلفی را در دوبلین امتحان کرد، از جمله چهار ماه تدریس در مدرسه‌ای خصوصی در دالکی واقع در جنوب دوبلین. رابطه‌ی مشکلی که با پدرش داشت ادامه پیدا کرد، چرا که پدرش همان پول اندکی را هم که او درمی‌آورد خرج عیش‌ونوش می‌کرد و برایش مهم نبود خانواده‌اش گرسنگی بکشند. جویس دیگر در خانه نمی‌ماند و در جاهای مختلف با دوستانش زندگی می‌کرد. دوره‌ای ده روزه را پیش نویسنده‌ای به نام الیور سنت‌جان گوگارتی ماند که در مارتلو تاور واقع در ساحل سندی‌کاو خانه‌ای داشت در این بین جویس شروع کرد به نوشتن رمانی با عنوان استیون قهرمان (Stephen Hero) که شخصیت اصلی‌اش، استیون دِدالوس، بر مبنای سلوک معنوی خود جویس و تجربیات او در تجلیاتش شکل گرفته بود.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب آشنایی با جیمز جویس

اگر از مطالعه کتاب آشنایی با جیمز جویس لذت بردید، 3 کتاب زیر می‌توانند برای شما جذاب باشند:

·      کتاب صوتی از قیطریه تا اورنج کانتی

·      کتاب اینشتین عاشق نوشته دنیس اوربای

·      کتاب کشتن پابلو نوشته مارک بادن

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
365.۰۰ بایت
تعداد صفحات
88 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۵۶:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجم امیر احمدی آریان
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭James Joyce in 90 minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۶۵.۰۰ بایت
۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
23,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه آشنایی با نویسندگان
شامل 12 عنوان کتاب
آشنایی با جیمز جویس
آشنایی با جیمز جویس
پل استراترن
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
23,000
تومان