0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تس، زنی پاکدامن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تس، زنی پاکدامن

(خلاصه کتاب)
درباره تس، زنی پاکدامن

بی‌گناهان قربانی می‌شوند و گناهکاران تحسین...کتاب تس، زنی پاکدامن یکی از آثار جنجالی توماس هاردی است که سرگذشت دختری جوان و روستایی را روایت می‌کند. او که مورد سوءاستفاده و آزار قرار گرفته، برای احقاق حق خود و همنوعانش می‌جنگد و با تحجر و خشونت جامعه‌ی دوران ویکتوریایی مبارزه می‌کند. اثر پیش رو به عنوان خلاصه این کتاب، با بازنویسی کلاید نهرنز در اختیار علاقه‌مندان به آثار کلاسیک قرار گرفته است.

انگلستان دوران ویکتوریایی و حتی دهه‌های پس از آن، تفاوت چندانی با قرون وسطی نداشت و مردم به ظاهر پایبند آیین کلیسا، در اغلب موارد عده‌ای ریاکار و به هزاران گناه آلوده بودند. توماس هاردی (Thomas Hardy) نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی که همواره منتقد جامعه‌ی ویکتوریایی بود، در کتاب تس، زنی پاکدامن (Tess of the d’Urbervilles: A Pure Woman) با روایت ماجرای تس، به بیان دیدگاه‌های انتقادی‌اش نسبت به وضعیت آن دوران می‌پردازد. قهرمان کتاب دختری نوجوان و روستایی است که دست تقدیر او را به خانه‌ی یکی از خویشاوندانش می‌کشاند و پسر جوان خانواده با طرح نقشه‌ای به او تعرض می‌کند. اما شکلات تس فقط محدود به این اتفاق نیست. بلکه مشکلات او تازه از زمانی آغاز می‌شود که درمی‌یابد باردار شده...

مشاهده‌ی اعدام زنی که شوهر خشن و افسارگسیخته‌اش را کشته بود، تأثیری عمیق بر روح جوان توماس هاردیِ ۱۶ ساله داشت که بعدها منجر به نگارش کتاب تس، زنی پاکدامن شد. وی در این کتاب نیز همچون سایر آثارش به مقوله‌ی جبر و اختیار پرداخته و عواطف قهرمان داستان را در مواجهه با مشکلاتی که سرنوشت برایش رقم می‌زند، به تصویر می‌کشد. کتاب تس، زنی پاکدامن ابتدا با جرح و تعدیل فراوان در سال ۱۸۹۱ در مجله‌‌ای به نام «گرافیک» منتشر شد و یک سال بعد به صورت کتابی مجزا به چاپ رسید. این اثر با بازخوردهای منفی روبه‌رو شد، زیرا توماس هاردی همچون قهرمان اثر دیگرش با نام «دور از اجتماع خشمگین»، مقابل باورهای پوسیده‌ی مردمان آن زمان قد علم کرده و دیدگاه ایشان را به چالش کشیده بود.

کتاب حاضر به عنوان خلاصه‌ای از کتاب تس زنی پاکدامن با ترجمه‌ی سمانه عطا، توسط نشر نوژین در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک قرار گرفته است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
18.۳۳ کیلوبایت
مدت زمان
۱۹:۳۶
نویسندهتوماس هاردی
نویسنده دومکلاید نهرنز
مترجمسمانه عطا
راویسحر بیرانوند
ناشرنشر نوژین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۸
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۸.۳۳ کیلوبایت
۱۹:۳۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
11,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تس، زنی پاکدامن
تس، زنی پاکدامن
(خلاصه کتاب)
نشر نوژین
0
(بدون نظر)
11,900
تومان