0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زمان بازیافته جلد 7
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب زمان بازیافته جلد 7

مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
نویسنده:
مارسل پروست
درباره زمان بازیافته جلد 7

کتاب زمان بازیافته جلد هفتم از مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته است که نقطه اوج این اثر محسوب می‌شود. در دو جلد قبلی، آلبرتین، فرد مورد علاقه راوی اسیر و فوت شد اما راوی با وجود اندوه زیاد، به زندگی خود ادامه داده و به ونیز سفر کرد. او دوباره وارد محفل اشراف زاده‌ها شده و تمام تلاش خود را برای فراموش کردن آلبرتین می‌کند. اگر به مطالعه داستان‌های خارجی علاقه‌‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی فیدیبو سر بزنید.

موضوع زمان بازیافته

کتاب زمان بازیافته به توصیف روزهایی از زندگی راوی می‌پردازد که در جستجوی زمان از دست رفته‌اش است. در صفحات اولیه کتاب با ژیلبرت، دختر سوان، روبه‌رو می‌شود که با روبر دوسن‌لو، دوست راوی ازدواج کرده است. شروع جنگ جهانی اول باعث ایجاد تغییراتی در پاریس و کومبره می‌شود. راوی خاطرات زیادی از این دو منطقه دارد اما حالا با شروع جنگ، شاهد خرابی‌های بی شمار آن‌ها است.

او به زیبایی این تغییرات را توصیف کرده و به شما کمک می‌کند اوضاع آن روز را دقیق‌تر درک کنید. در کتاب زمان بازیافته نویسنده به سراغ تک تک شخصیت‌های جلدهای قبلی می‌رود تا خواننده را از سرنوشت آن‌ها مطلع سازد. این کتاب را می‌توان به نوعی نتیجه گیری برای کل مجموعه دانست. نویسنده با مهارت زیاد اتفاقات را کنار هم قرار داده و یک شاهکار خلق کرده است.

چرا باید زمان بازیافته را بخوانیم؟

کتاب زمان بازیافته را می‌توان بهترین جلد از مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته و یکی از شاهکارهای ادبیات دنیا دانست. در این کتاب به تمام سوالات خواننده پاسخ داده می‌شود. پس از اتمام آن دوست دارید دوباره از جلد اول شروع به خواندن این مجموعه کنید. مطالعه طولانی‌ترین رمان تاریخ در یک مجموعه 7 جلدی راحت نیست اما توانایی نویسنده و مهارت‌های او، باعث می‌شود از تک تک صفحات مجموعه لذت ببرید.

درباره نویسنده زمان بازیافته

کتاب زمان بازیافته توسط نویسنده مشهور فرانسوی، مارسل پروست نوشته شده است. مارسل در جولای 1871 در پاریس به دنیا آمد. مادرش علاقه زیادی به ادبیات و هنر داشته و پدرش پزشکی متخصص بود که چندین رساله علمی توسط ایشان منتشر شده است. او به دلیل بیماری آسم نمی‌توانست مثل سایر دانش‌آموزان به مدرسه برود اما تحت شرایط خاص، تحصیلات خود را به پایان رسانده و در سال 1895 موفق شد لیسانس ادبیاتش را دریافت کند. در سال‌های پس از اتمام تحصیل، در نوشتن مقالات مختلف همکاری داشته و ترجمه‌های مختلفی انجام داد. در جستجوی زمان از دست رفته مهم‌ترین اثر این نویسنده است که در هفت جلد منتشر شده است. او از طریق این کتاب‌ها سعی دارد درک خود از جهان هستی را نشان دهد.

پیش از مطالعه کتاب زمان بازیافته بهتر است 6 جلد قبلی این مجموعه را مطالعه کرده و سپس به سراغ جلد پایانی آن بروید. سایر آثار مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته عبارتند از :

·      کتاب طرف خانه سوان جلد 1 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا جلد 2 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب طرف گرمانت جلد 3 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب سدوم و عموره جلد 4 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب اسیر جلد 5 در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب گریخته جلد 6 در جستجوی زمان از دست رفته

در بخشی از زمان بازیافته می‌خوانیم

نتوانستم از بلبک لذت ببرم، همچنان که از زندگی با آلبرتین، که به لذتش بعدا پی بردم. و جمع‌بندی دلسردی‌هایی که در زندگی دیده بودم و به این باورم می‌رسانید که واقعیت زندگی باید در جایی ورای حرکت باشد، سرخوردگی‌های مختلف زندگی‌ام را به شیوه‌ای صرفا اتفاقی و پیرو شرایط مختلف زندگی‌ام به هم نمی‌پیوست. خوب حس می‌کردم که سرخوردگی از سفر و سرخوردگی از عشق دو نوع متفاوت از سرخوردگی نیستند، بلکه جنبه‌های متفاوتی‌اند که یک ناتوانی واحد به تیغ این یا آن وضعیت به خودش می‌گیرد: ناتوانی‌مان از این‌که از طریق لذت مادی و اقدام عملی به تعالی برسیم.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به زمان بازیافته

اگر از مطالعه کتاب زمان بازیافته لذت بردید، 5 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب خداحافظ گاری کوپر نوشته رومن گاری

·       کتاب آرزوهای بزرگ نوشته چارلز دیکنز

·      کتاب پنجمین سوار سرنوشت نوشته دومینیک لایپر

·      کتاب فصل مهاجرت به شمال نوشته طیب صالح

·      کتاب بادبادک باز نوشته خالد حسینی

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
493 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۲۶:۰۰
نویسندهمارسل پروست
مترجممهدی سحابی‌
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A la teacherche du [remembrance of things past] temps perdu
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۰
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۲ کیلوبایت
۴۹۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
84,000
٪50
42,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
شامل 7 عنوان کتاب
زمان بازیافته جلد 7
٪50
زمان بازیافته جلد 7
مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
نشر مرکز
3
(1)
84,000
٪50
42,000
تومان