0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حسادت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی حسادت

نویسنده:
مارسل پروست
درباره حسادت

مارسل پروست در رمان «در جستجوی زمان از دست رفته» می‌گوید:«تجربه باید به من می‌آموخت- البته اگر هیچگاه چیزی به کسی آموخته باشد – که عاشقی یک نفرین است. مانند نفرین‌هایی که در قصه‌ها می‌خوانیم و علیه‌اش کاری نمی‌شود کرد و فقط باید صبر کنی تا افسونش پایان بگیرد.»

نقد و بررسی کتاب صوتی «حسادت»

کتاب حسادت Jealousy در سال 2017 توسط مارسل پروست Marcel Proust نوشته شده‌است. این کتاب یکی از مجموعه‌ کتاب‌های وینتیج مینی Vintage Mini از انتشارات پنگوئن است. انتشارات پنگوئن به منظور حفظ آثار ارزشمند نویسندگان این مجموعه را جمع‌آوری کرده‌است. نویسندگان منتخب این انتشارات کسانی هستند که آثارشان برنده جوایز ارزنده مانند جایزه نوبل و پولیتزر شده باشد. به علاوه در آثارشان مضامین والای انسانی وجود داشته باشد. هدف از انتخاب این داستان‌ها با مضامین انسانی، پرورش انسان‌هایی بهتر با ویژگی‌های اخلاقی والاتری است. کتاب‌های مجموعه وینتیج مینی تاخیصی از داستان‌های اصلی نیستند، بلکه خود داستان‌ها با همان جملات اصلی هستند. این مجموعه‌ها به صورتی است که خواننده را بیشتر به سمت خواندن داستان کامل و آثار دیگر نویسندگان ترغیب می‌کند.  مجموعه وینتیج مینی به لقمه‌های کوچک غذا تشبیه شده‌است. این لقمه‌های کوچک انسان را سیر نکرده و گشنه‌ترش نیز می‌کند. این مجموعه تاکنون در بسیاری از کشور‌ها به ترجمه رسیده‌است. مترجمان خوب فارسی زبان نیز بسیاری از این آثار را به زبان فارسی بازگردانده‌اند. مجموعه وینتیج مینی در کشور ما به «تکه‌های نیک» نام گذاری شده‌است. تکه‌های نیک بیشتر توسط صبا راستگار، حسین کاظمی یزدی و فریدالدین سلیمانی ترجمه شده‌اند.

کتاب «حسادت» در باب یکی از آثار پر مخاطب مارسل پروست به نام «در جستجوی زمان از دست رفته» In Search Of Lost Time است. این کتاب یکی از طولانی‌ترین رمان‌های دنیا است. کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» بین سال‌های 1871 تا 1922 به زبان فرانسوی نوشته شده‌است. نسخه اصلی این کتاب در فرانسه منتشر شد. سپس بارها در بین سال‌های 1922 تا 1931 توسط استفان هودسون Stephen Hudson، ترنس کیل‌مارتین Terence Kilmartin و ... ترجمه شده‌است. رمان در جستجوی زمان از دست رفته مشتمل بر 7 جلد طرف خانه سوان Swann's Way، در سایه دوشیزگان شکوفا In the Shadow of Young Girls in Flower، طرف گرمانت The Guermantes Way، سدوم و عموره Sodom and Gemorrah، اسیر The Prisoner، آلبرتین گمشده The Fugitive و زمان بازیافته Time Regained است. این کتاب خاطرات راوی از دوران کودکی و تجربیات مربوط به بزرگ‌سالی در دوران فرانسه اشرافی است. مارسل پروست فراتر از بیان داستان زندگی، به بیان یک نکته اصلی با نام «زمان» می‌پردازد. او در تمامی داستان‌ها بیان می‌کند که در آن دوران بی‌معنی بودن زمان و ارزش آن قابل تامل است. در دوران فرانسه اشرافی فردی به فکر از دست رفتن زمان نبود. به علاوه این واژه‌ها معنی نیز برای هیچکس نداشت. اما مارسل پروست این کتاب را نوشت تا اهمیت زمان در تمام ادوار را نشان دهد. کتاب صوتی حسادت به صورت اختصاصی در مورد پنجمین کتاب مجموعه‌ی در جستجوی زمان از دست رفته با نام «اسیر» است. کتاب اسیر و دو جلد بعدی آن از آثاری هستند که بعد از مرگ مارسل پروست منتشر شدند. این کتاب‌ها تنها نسخه‌های پیش‌نویس شده و پاره پاره‌ای از نویسنده بودند. اما برادر مارسل یعنی رابرت پروست آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به چاپ رساند. نام اصلی رمان «اسیر»، «رمان آلبرتین» است. نام آلبرتین برای اولین بار در سال 1913 در پیش‌نویس‌های پروست آمده بود.

رمان اسیر در مورد یکی از احساسات بشری به نام «حسادت» است. حسادت در تمامی جهان می‌تواند نسبت به بسیاری از موقعیت‌ها به وجود بیاید. اما حسادت در روابط عاشقانه، جنس متفاوت‌تری از دیگر موقعیت‌ها دارد. عشق و دوست داشتن یکی از والاترین احساسات انسانی محسوب می‌شود. عشق با خود حس مالکیت را به همراه می‌آورد. به صورتی که عاشق تصور می‌کند صاحب جان و مالک روح معشوق خود است. حس مالکیت حسادت را می‌آفریند. در رمان اسیر، تمامی شخصیت‌ها به دنبال در چنگ خود نگه داشتن معشوقه‌شان هستند. آن‌ها می‌خواهند همسران خود را تماما کنترل کنند. برای مثال آندره خودش برنامه سفر و محل اقامت آلبرتین را انتخاب می‌کند. زیرا او می‌ترسد که کسی آلبرتین را از او دور کند. یکی دیگر از نکات مطرح شده توسط مارسل پروست عشق نخستین است. او در این رمان بارها و بارها این سوال را در ذهن خواننده ایجاد می‌کند که آیا می‌توان عشق نخستین را فراموش کرد؟ آیا می‌توان دوباره تمام قلب خود را به فرد دیگری داد؟ عشق عجیب‌ترین حس دنیا محسوب می‌شود. این احساس ناب هم درد و هم درمان، هم زهر و هم پادزهر و هم تلخ و هم شیرین است. عشق هم باعث شکوفایی هم باعث ایجاد تیره‌ترین احساست در درون انسان می‌شود.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «حسادت» به زبان فارسی

کتاب صوتی حسادت توسط صبا راستگار ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. صبا راستگار مترجم بسیاری از مجموعه تکه‌های نیک مانند تابستان، رهایی، آرامش، ریاضت اقتصادی، افسردگی، روان‌گردان‌ها، پدری و نوزادان است. تمامی کتاب‌های نام برده از مجموعه تکه‌های نیک در فیدیبو موجود هستند. این مترجم ترجمه‌ای ساده و روان را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به ولع مقدس، اضطراب و ... اشاره کرد. شما می‌توانید کتاب صوتی حسادت به قلم مارسل پروست، ترجمه صبا راستگار و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «حسادت»، مارسل پروست

والانتن لویی ژرژ اوژن مارسل پروست Valentin Louis Georges Eugene Marcel Proust با نام هنری مارسل پروست در جهان شناخته می‌شود. پروست زاده 10 ژوئیه سال 1871 است. وی در شهر عشاق یعنی پاریس چشم به جهان گشود. او دو ماه پس از پایان رسمی قرارداد فرانسه و پروس با معاهده فرانکفورت در خانه عموی خود متولد شد. پدر مارسل، آدرین پروست، یک آسیب‌شناس و اپیدمیولوژیست برجسته بود. او یکی از سرشناس‌ترین محققان در زمینه وبا در اروپا و آسیا بود. به علاوه مقالات و کتاب‌های متعددی در زمینه دارو و بهداشت نوشت. مادر پروست، ژان کلمنس، دختر یک خانواده ثروتمند یهودی از آلزاس بود. او تسلط کاملی به زبان انگلیسی داشت. مارسل با آیین کاتولیک بزرگ شد. اما بعدا ملحد شد و تمام آموزه‌های دینی خود را رها کرد. پروست در نه سالگی به بیماری آسم مبتلا شد و این بیماری تا آخر عمر همراه او بود. تمامی دوران جوانی، نوجوانی و میان‌سالی پروست الهام‌بخش او در نوشتن رمان‌های مجموعه «در جستجوی زمان از دست رفته» بود. او فارغ التحصیل رشته حقوق بود. اما در نهایت علاقه خود یعنی نویسندگی را دنبال کرد. اولین فعالیت‌های او در زمینه نویسندگی از سال 1892 آغاز شد. اولین اثر او مجموعه «در جستجوی زمان از دست رفته» بود. اولین کتاب این مجموعه با نام طرف خانه سوان در سال 1913 منتشر شد. سپس جلدهای بعدی این مجموعه نیز در سال‌های بعدی به چاپ رسید. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به ضد سنت بوو، آلبرتین گمشده و ... اشاره کرد. مارسل پروست هیچ‌گاه ازدواج نکرد. به همین دلیل شایعات بسیاری حول محور گرایشات هم‌جنسی درمورد او شد. پروست سه سال آخر زندگی خود را بیشتر در اتاق خواب خود گذراند. او روزها می‌خوابید و شب‌ها کار می‌کرد تا رمانش را کامل کند. اما سرانجام در سال 1922 بر اثر ذات الریه و آبسه ریوی درگذشت. نویسندگان بسیاری مانند ساموئل بکت، جورج پوله و ژان ایوه تادیه درمورد زندگی پروست آثار خود را منتشر کرده‌اند.

 بخشی از کتاب صوتی «حسادت»

حسادت ما را مشتاق به شناختن چند نفر، چند شهر و چند جاده می‌کند. حسادت عطشی است برای  دانشی که به واسطه‌ آن، با در نظر گرفتن موضوعات متفاوت مجزا، به نوبت به جستجوی هر ایده ممکن جز آنچه به دنبالش بوده‌ایم، دست می‌زنیم. نمی‌توان گفت که شک برنمی‌خیزد، چون به یکباره شخص چیزی را به یاد می‌آورد، که روشن نبوده، بهانه‌ای که نمی‌تواند بی‌هدف مطرح شده باشد. او دیگر شخص مورد نظر را نمی‌بیند. اما چیزی به اسم حسادت به یکدیگر وجود دارد که فقط بعد از اینکه فرد مورد را ترک کردیم متوجه می‌شود.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
154.۸۶ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۴۸:۰۹
نویسندهمارسل پروست
مترجمصبا راستگار
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۷/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
32,400 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۵۴.۸۶ مگابایت
۰۲:۴۸:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

پروست در این کتاب رویکردی منتقدانه به افکار افسار گسیخته ی ادمی دارد چه بهتر که اگر علاقه مند به مطالعه ان هستید هفت جلد در جستجوی زمان از دست رفته را مطالعه کنید

5
(2)
55,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حسادت
حسادت
مارسل پروست
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(2)
55,000
تومان