0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
طرف گرمانت جلد 3
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب طرف گرمانت جلد 3

مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
نویسنده:
مارسل پروست
درباره طرف گرمانت جلد 3

کتاب طرف گرمانت جلد سوم کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست است که بین سال‌های 1920 و 1921 توسط گالیمار منتشر شد. راوی در دو جلد اول به بیان خاطرات دوران نوجوانی و کودکی خود پرداخته و در جلد سوم وارد دوره جوانی شده و دنیای اشراف را تجربه می‌کند. در پایان کتاب دوم، راوی همراه با مادربزرگ خود به بلبک رفته و با اشراف زاده‌ای به اسم مادام دوویلپاریزیس آشنا می‌شود. نتیجه این ملاقات، دوستی راوی با سن‌لو، خواهرزاده مادام است. در ادامه راوی با گرمانت‌ها آشنا می‌شود که در جلد سوم به ملاقات او با آن‌ها پرداخته می‌شود. اگر به مطالعه داستان‌های خارجی علاقه‌‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب طرف گرمانت

کتاب طرف گرمانت تجربه راوی از زندگی بین اشراف زادگان را به تصویر می‌کشد. جلد دوم مجموعه در مورد عشق و خيالات عاشقانه راوی است در حالی که جلد سوم به دوره جوانى‌ و تلاش او برای حضور در محفل‌هاى اشرافى می‌پردازد. وقتى راوی به بالاترين محافل اشرافى راه مى‌يابد، پوچى و ابتذال آن‌ها را درك کرده و متوجه می‌شود که خیالات او تفاوت زیادی با واقعیت زندگی دارد. کتاب دوم را می‌توان اثری در باب پديدارشناسى عشق دانست در حالی که این کتاب بر پديدارشناسى اشرافيت متمرکز است. پروست با ذکر رفتارها و سبک زندگی اشراف زاده‌ها در قلب خانواده خيالى "گرمانت" به توصيف و تحليل آداب و رفتارهاى پرتجمل ولى توخالى اين طبقه پرداخته است.

دو جلد اول مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته، حالت صمیمانه‌تری داشتند اما این جلد، چشم انداز وسیع و خیره کننده زندگی پاریس در اواخر قرن نوزدهم را بازگو می‌کند. راوی در جریان ملاقات‌های خود با اشراف زادگان، با دوشس دو گرمانت آشنا شده و علاقه زیادی به او پیدا می‌کند. شخصیت مهم دیگر این رمان، دریفوس است که به عنوان افسر در وزارت جنگ فرانسه کار می‌کرد. آلفرد دریفوس به دلیل یک اشتباه و تشابه خطی، به جاسوسی برای آلمان متهم شده و به جزیره‌ دوری تبعید شد. در کتاب طرف گرمانت نظر افراد مختلف را در مورد این قضیه می‌خوانیم.

صفحات زیادی از کتاب به جزئیات مهمانی اشرافیان پرداخته که در نتیجه این تجربه‌ها، راوی متوجه می‌شود آن‌ها زندگی حقیرانه‌ای دارند. تمام دغدغه آن‌ها این را به این سمت برده که به فکر دعوت افراد مهم به مهمان یا لباس خود باشند. به نظر نویسنده همه این افراد درگیر پدیده اسنوبیسم هستند که باعث پوچ شدن زندگی آن‌ها شده است.

چرا باید کتاب طرف گرمانت را بخوانیم؟

کتاب طرف گرمانت کمی متفاوت‌تر از سایر آثار مارسل پرست است. تنوع تجربیات و داستان‌ها در دو جلد قبلی بیشتر بود اما در این کتاب به جزئیات زندگی اشراف زاده‌‌ها پرداخته می‌شود که بنظر برخی خسته کننده است. در دل این داستان‌ها دیدگاه‌های جالبی مطرح می‌شود که مطالعه آن برای همه دوستداران ادبیات جذاب خواهد بود. در بخش‌های مختلف کتاب به خصوصیات انسانی اشاره کرده و دیدگاه متفاوتی را ارائه می‌دهد.

درباره نویسنده کتاب طرف گرمانت

مارسل پروست نویسنده و مقاله نویس مشهور فرانسوی است که سال 1871 متولد شد. پدر او پزشکی سرشناس بود و مادرش علاقه زیادی به هنر و ادبیات داشت. سال 1882 وارد مدرسه شده و در سال‌های 1888 تا 1889 به کلاس‌های فلسفی رفت که مسیر زندگی او را تغییر دادند. او در سال 1895 موفق شد مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات دریافت کند. در سال 1908 شروع به نگارش مجموعه هفت جلدی خود کرد که چندین جلد آن پس از مرگش به مرحله چاپ رسیدند. سایر آثار رمان در جستجوی زمان از دست رفته عبارتند از :

·      کتاب طرف خانه سوان جلد 1 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا جلد 2 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب سدوم و عموره جلد 4 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب اسیر جلد 5 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب گریخته جلد 6 در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب زمان بازیافته جلد 7 در جستجوی زمان از دست رفته

در بخشی ازکتاب طرف گرمانت می‌خوانیم

و فرانسواز در پی حرکت فروتنانه، بی‌اعتنا و افتخارآمیزی که معنی‌اش کمابیش این بود که «هرکسی سلیقه‌ای دارد؛ ما سادگی را می‌پسندیم» از ترس این‌که مبادا مادرم سر برسد پنجره را می‌بست. منظور از «شما»یی که می‌توانستید بیش از خاندان گرمانت اسب داشته باشید ما بودیم، امّا حق با ژوپین بود که این «شما» را به فرانسواز هم می‌گفت زیرا، گذشته از برخی لذت‌های خودپسندانه‌اش (مانند زمانی که پی‌درپی سرفه می‌کرد و همه اهل خانه می‌ترسیدند از او زکام بگیرند، و او با ریشخند آزارنده‌ای ادعا می‌کرد که سرما نخورده است)، فرانسواز هم مانند برخی گیاهانی با ما همزیستی داشت که یکسره به حیوانی وابسته‌اند و از خوراکی تغذیه می‌کنند که حیوان برای آنها می‌گیرد، می‌خورد، هضم می‌کند و پسمانده‌ای کاملاً هضم‌شدنی را به آنها می‌دهد؛ این ما بودیم که با نیکی‌ها، دارایی، شیوه زندگی و موقعیت اجتماعی‌مان تأمین خرسندی‌های کوچک خودخواهانه‌ای را به عهده می‌گرفتیم که شادکامی ضروری زندگی‌اش از آنها مایه می‌گرفت ـ به اضافه حقِ به‌رسمیت شناخته شده‌اش در برگزاری آزادانه آیین ناهار به رسم قدیم، همراه با هواخوری کوتاه پای پنجره پس از پایان ناهار، و گشتی در خیابان‌ها هنگامی که برای خرید می‌رفت، و مهلت بیرون رفتنی در یکشنبه برای آن که سری به برادرزاده‌اش بزند.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب طرف گرمانت

اگر از مطالعه کتاب طرف گرمانت لذت بردید، مطالعه 4 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب طاعون نوشته آلبر کامو

·      کتاب بار هستی نوشته میلان کوندرا

·      کتاب و هرروز صبح راه خانه دورتر و دورتر می شود نوشته فردریک بکمن

·      کتاب پنجمین سوار سرنوشت نوشته دومینیک لایپر و لاری کولینز

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
408 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۳۶:۰۰
نویسندهمارسل پروست
مترجممهدی سحابی‌
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A la recherche du temps perdu
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۱ کیلوبایت
۴۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

چرا تعداد صفحات نصف کتاب اصلی هست؟

3
(2)
132,000
٪50
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
شامل 7 عنوان کتاب
طرف گرمانت جلد 3
٪50
طرف گرمانت جلد 3
مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
نشر مرکز
3
(2)
132,000
٪50
66,000
تومان