0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زیر چراغ قرمز

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زیر چراغ قرمز

نویسنده:
صادق چوبک
درباره زیر چراغ قرمز

داستان «زیر چراغ قرمز» از جایی شروع می‌شود که آفاق رو به دیوار دراز کشیده و به یک تابلوی نقاشی خیره شده است. تابلویی که نمی‌داند از کیست و چرا آن‌جاست. صدای گریه‌های جیران مدام حواس آفاق را پرت می‌کند و نمی‌داند چه کار کند تا جیران آرام بگیرد. ماجرای اخیر هنوز از خاطر جیران پاک نشده و او را به‌ هم ‌ریخته است. همه‌چیز از آن شبی شروع شد که فخری مرد...

داستان «زیر چراغ قرمز» را، از مجموعه روایت آواهای سوپرانو، به قلم صادق چوبک و با صدای شهین نجف‌زاده می‌شنوید.

داستان «زیر چراغ قرمز»‌ حول محور زنی می‌گردد که نمی‌تواند فکر فخری را از سرش بیرون کند و گریه‌اش بند نمی‌آید. داستان زنی که با تن، شغل و اسمش غریبه است و می‌خواهد هر چیز را که تجربه کرده، رها کند و برود به دنبال یک زندگی شاد و نو. نوعی از زندگی که در آن افسار تنش در دستان خودش باشد. زنی که هر روز و شب آرزوی مرگ می‌کند و دوست دارد خودش را جای فخری در خاک می‌کردند تا این زندگی را تحمل نکند. در بخشی از داستان که زن می‌خواهد سر قبر دوست مرده‌اش برود، آفاق به او می‌گوید:

«واقعاً که خیلی خری! تو خیال می‌کنی رو قبر امثال ما گنبد و بارگاه می‌زنن که از ده فرسخی جاش معلوم باشه؟ ماها قبرمون کجا بود؟ یه گوشه‌ای چاله‌مون می‌کنن که همین که آبی رو قبرمون بپاشن خشک شه و دیگه جاش گم بشه. تو چهارماهی که تو این خراب‌شده کار می‌کنی، هنوزم نفهمیدی که چی‌کاره‌ای و کارت چیه؟ ما که اسممون باهامونه. ما شهر نویی هستیم. ما قبرمون کجا بود؟»


داستان صوتی «زیر چراغ قرمز» صادق چوبک، دنیایی را نقد می‌کند که در آن، پول است که نجابت زنان را تعریف می‌کند و همین است که فشار اجتماعی و روانی زیادی را به زنان تحمیل می‌کند. چوبک در داستان‌هایش دیدی واقعی به مسائل اجتماعی دارد و سعی می‌کند در داستان‌‌هایش مانند دوربینی، نمایش‌گر مشکلات جامعه باشد، تا شاید تلنگری به ذهن جامعه بزند. داستان‌های او هنوز بعد از گذشت سال‌ها یکی از بهترین داستان‌های ادبیات ایران است و حتی گاهی بیانگر شرایط اجتماعی ما. داستان‌ «زیر چراغ قرمز» درباره‌ تیره‌روزی زنانی است که اسیر شرایط جامعه‌ شده‌اند. داستانی رئالیستی که منعکس‌کننده چرک‌ها و زخم‌های طبقه رهاشده فرودست است. او طبقه فرودست را هرچند به عنوان مظلوم، اما به شکل گناهکاری ترسیم می‌کند که هرچه بیشتر در گل‌ولای فرومی‌رود.


داستان «زیر چراغ قرمز» از مجموعه‌ آوای سوپرانو تقدیم شما می‌شود؛ مجموعه‌ای که به روایت‌های داستان‌گونه‌ زنانه‌ ادبیات جهان می‌پردازد و سعی دارد از خلال این داستان‌ها تاریخ منسجم و زنانه‌ را در ادبیات داستانی جست‌وجو کند.


زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.

داستان «زیر چراغ قرمز» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند و دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
28.۰۷ کیلوبایت
مدت زمان
۲۹:۵۰
نویسندهصادق چوبک
راوی شهین نجف زاده
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۲۶
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۸.۰۷ کیلوبایت
۲۹:۵۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(2)
تلخ ☕️ (1)
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زیر چراغ قرمز
زیر چراغ قرمز
صادق چوبک
نوین کتاب
4
(2)
تلخ ☕️ (1)
18,000
تومان